Min store dreng og hans manglende vækst...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.196 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Honningblomst

Åh, jeg bliver nød til at dele det her med jer...min store dreng som i dec fik konstateret cøliaki(en tarmsygdom der gør hans tarm bliver ødelgt og ikke kan optage det næring han har brug for) er jo på livslang diæt nu og sørme om ikke han på en måned er vokset 3 cm!!!!! er det ikke vildt...det var hvad han voksede på et år førhen.

Er så glad på hans vegne...han har altid været den lille, da han vidst har haft den sygdom altid, men nu begyndet han at indhente det hele...det er bare så skønt...så pyt med det besværlige, nu har jeg en sund og frisk dreng..

God weekend til alle...måtte lige dele det med Jer..

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Corn

Hvor er det fedt. Sikke meget diæt kan gøre...

Hvordan fandt du ud af det??? Der er en del man ikke kan tåle ved jeg, men derfra???

Anmeld

12. februar 2010

Pia.

Hvor er det bare dejligt for Jeppe, han fortjener virkelig noget medgang.... Ja og selvfølgelig også dejligt for jer andre...

God weekend...

Anmeld

12. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Sådan...

Dejlig når I kan se så stor fremskridt på 1 mdr.. 

Anmeld

12. februar 2010

Bettemus

Eva skriver:

Åh, jeg bliver nød til at dele det her med jer...min store dreng som i dec fik konstateret cøliaki(en tarmsygdom der gør hans tarm bliver ødelgt og ikke kan optage det næring han har brug for) er jo på livslang diæt nu og sørme om ikke han på en måned er vokset 3 cm!!!!! er det ikke vildt...det var hvad han voksede på et år førhen.

Er så glad på hans vegne...han har altid været den lille, da han vidst har haft den sygdom altid, men nu begyndet han at indhente det hele...det er bare så skønt...så pyt med det besværlige, nu har jeg en sund og frisk dreng..

God weekend til alle...måtte lige dele det med Jer..

Knus Eva

Det må jeg nok sige. 3 cm på en måned  Jeg har lige været til vægtskontrol med min datter og hun var vokset 1,5 cm på et år. Hvilket jo slet ikke er nok. Men ved bare ikke hvad jeg skal gøre

Hvordan fandt I ud af at han har Cøliaki?

Anmeld

12. februar 2010

Tullebobs

Godt for ham! Han har da vist haft lidt at skulle indhente. Med den fart vokser han snart de andre over hovedet

Fantastisk hvad den rette kost kan betyde - godt I fik diagnosen.

Kh Trine

Anmeld

12. februar 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Hvor er det fedt. Sikke meget diæt kan gøre...

Hvordan fandt du ud af det??? Der er en del man ikke kan tåle ved jeg, men derfra???

Jamen, Jeppe har siden han blev født været lille...ok ikke lige da han blev født, der vejede han 4800g, men ellers...da han var 2 år havde han føst fordoblet sin fødselsvægt. Der var han til kontroller, hvor man fandt ud af han havde birkeallergi, og det har han så haft meget voldsomt fra han blev født og er stadig meget plaget...men ingen kunne sige hvad der ellers var galt.

Jeg kendte ikke til cøliaki, men var til en alternativ behandler da han var 4½ år og hun sagde han ikke måtte få hvedemel og mælk...men jeg gjorde ikke mere ud af det og det var jo heller ikke helt rigtigt.

Min venindes datter fik så konstateret cøliaki og alle symptomer var ens...bortset fra hende pigen voksede...de er forøvrigt lige gamle, så det er lidt pudsigt.

Men jeg gik så til min læge og ville have det tjekket...der var jeg sikker på det var det der var galt..Jeppe var nemlig ind imellem syg om natten...feber og ondt i maven..altid lidt af hård mave og været lille og ikke kunne lide meget mad, have ondt i sine led, være træt og i det hele taget ikke trives. Som 6 årig var der en sp der også mente der var noget galt men heller ikke hun gjorde noget eller havde noget at komme med. Tror og frygter lidt at man dengang mente jeg ikke passede ham ordenligt...blev i hvert fald ked.

Men blodprøven var så positiv og han kom igennem en tarmbiosi som bekræftede det.

Der er gluten i meget...hvedemel, rug og byg og dette er i mange produkter, lige fra ristede løg, til remoulade, havregryn og lakrids og chokolade....og så er glutenfrie produkter bare så dyre...købte fire varer til jeppe, et lille brød, fire boller, mel og pasta og det kostede 150kr....kan få det samme til 30 kr i netto...

Men altså, positivt set så er det jo en gpd sygdom når man ikke skal have medicin men bare undlade at spise gluten.

Hov, det blev en længere historie..undskyld..

Knus..

Anmeld

12. februar 2010

Honningblomst

Har skrevet en længere historie til Macaab, der kan du se hvordan det blev opdaget...han har jo haft det i mange år, siden han var under et år, og det kræver kun en blodprøve for at se om noget er galt...den sygdom er meget overset og mange har slet ikke nogen tydelige symptomer...så det er svært.

Knus..

Bettemus skriver:

Det må jeg nok sige. 3 cm på en måned  Jeg har lige været til vægtskontrol med min datter og hun var vokset 1,5 cm på et år. Hvilket jo slet ikke er nok. Men ved bare ikke hvad jeg skal gøre

Hvordan fandt I ud af at han har Cøliaki?

Anmeld

12. februar 2010

Corn

Tak for svar.

Kan man godt have Cøliaki og stadig vokse???

Synes at have læst at den kan hænge sammen med visse allergier, og vi er nemlig ved at finde ud af hvilke ting vores 3 årige ikke tåler...

Indtil videre har vi fundet ud af at kanel er meget skidt

Anmeld

12. februar 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Tak for svar.

Kan man godt have Cøliaki og stadig vokse???

Synes at have læst at den kan hænge sammen med visse allergier, og vi er nemlig ved at finde ud af hvilke ting vores 3 årige ikke tåler...

Indtil videre har vi fundet ud af at kanel er meget skidt

ja, min venindes datter som forøvrigt også er konstateret multiallergiker, hun voksede og er en meget stor pige...165cm og lige blevet 12 år, så med hende var det ikke det.

Ja, jeg ved ikke om det hænger sammen med allergi, men man kan da tænke lidt over at Jeppe har birkeallergi og det krydser med hvede...så tro det faktisk..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.