Underholdning af børn - bærbar dvdafspiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.998 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

DK

Jeg var til barnedåb i søndags. Der var mange børn på ca. samme alder 3-6 år.

Alle børn leger og hygger undtagen to børn, på nok 3 og 5 år. Forældrene har bærbare dvd-afspillere med, så børnene sidder hele dagen og ser den ene film efter den anden på hver deres lille "tv". Jeg synes det var så SYND for de to søskende, at de slet ikke fik "chancen" for at komme ud og lege med de andre, fordi de bare blev placeret foran det der lille tv, der jo var så lille at ikke engang andre børn kunne inviteres til at se med. De to søskende havde endda hver deres, så de var bare helt afskåret fra alt socialt omgang!

Børnene fik tændt for kassen allerede da vi startede med at spise, så de spiste mens de så tv og sådan kørte resten af dagen så.

Er jeg hys, eller var det bare ALT for meget? Siden hvornår kan børn ikke underholde sig selv en frokost/eftermiddag i et stort fint lokale fyldt med legende børn på deres egen alder. Jeg UNDREDE mig sådan over at forældrene mente at deres børn havde behov for at se det tv!!

Hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

@spire

tv'et er blevet den værste barnepige.. Synes det er forrykt, og vil aldrig lade mit barn se tv på den måde.. SLET ikke... så du i hvert fald ikke den eneste..

Anmeld

12. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ahhhh!!! Det syntes jeg godtnok ikke lyder særlig fedt...!!

Idun har også sådan en fætter, men den bliver KUN brugt, når vi kører på ferie, og sidder i bilen i rigtig mange timer...

Siden hun fik sin ds, har hun haft den med, hvis vi har været ude at spise fx, hvor hun vil være det eneste barn og der ikke vil være nogen at lege med...

HVIS der er nogen at lege med, så er det børnene der er de vigtige. Sådan er det hos os!...

Anmeld

12. februar 2010

Corn

Zafir skriver:

Ahhhh!!! Det syntes jeg godtnok ikke lyder særlig fedt...!!

Idun har også sådan en fætter, men den bliver KUN brugt, når vi kører på ferie, og sidder i bilen i rigtig mange timer...

Siden hun fik sin ds, har hun haft den med, hvis vi har været ude at spise fx, hvor hun vil være det eneste barn og der ikke vil være nogen at lege med...

HVIS der er nogen at lege med, så er det børnene der er de vigtige. Sådan er det hos os!...

Vi har ikke den bærbare dvd, men har snakket om at skaffe dem, fordi vi kører meget til Tyskland til svigermors sommerhus osv...

Men jeg kunne ikke drømme om at tage dem med til et "selskab"...

Vi var til bisættelse af vores oldefar for 14 dage siden og Andreas havde sin DSI med, men den kom ikke op af tasken.. Der var nemlig alt for mange at lege med, både under kaffen og maden

Anmeld

12. februar 2010

Lone Jakobsen

mine nevøer har det desværre lidt på samme måde. synes det er SÅ ærgeligt at de bare bliver placeret der foran skærmen......men forældrene må jo synes det er et problem at underholde børnene uden hjælp fra et tv.

Anmeld

12. februar 2010

DK

Det er da helt klart smart i bilen eller hvis man er et sted børnene skal være stille og ikke må lege/larme. Men derudover så synes jeg det er helt hen i vejret! Godt jeg ikke er den eneste...

Min kæreste mente at det måtte være fordi at forældrene havde behov for absolut kontrol over hvor deres børn var hele tiden.

Anmeld

12. februar 2010

Tullebobs

Jeg erklærer mig enig med dig - det er sgu synd for børnene! Virker som om forældrene vælger den lette løsning - at pacifiere de stakkels unger. De der dvd'er er smarte i bilen eller vi man er til selskab uden andre børn - men ellers er de no-go!

Det samme gælder de der Nintendo DS'ere - bliver sgu småmuggen, hvis der er besøg her i huset, og børnene bare sidder bare deres medbragte skærm. Simon (min søn på 4 1/2 år) bliver rigtig ked af det og har svært ved at forstå, når andre børn ikke hellere vil lege.

Simon får en ds'er til hans fødselsdag til sommer, men kommer til at gælde visse regler for brugen af den

Anmeld

12. februar 2010

Corn

Tullebobs skriver:

Jeg erklærer mig enig med dig - det er sgu synd for børnene! Virker som om forældrene vælger den lette løsning - at pacifiere de stakkels unger. De der dvd'er er smarte i bilen eller vi man er til selskab uden andre børn - men ellers er de no-go!

Det samme gælder de der Nintendo DS'ere - bliver sgu småmuggen, hvis der er besøg her i huset, og børnene bare sidder bare deres medbragte skærm. Simon (min søn på 4 1/2 år) bliver rigtig ked af det og har svært ved at forstå, når andre børn ikke hellere vil lege.

Simon får en ds'er til hans fødselsdag til sommer, men kommer til at gælde visse regler for brugen af den

Vi har også strenge regler hvad angår brug af Ndsi... Det er kun til bil eller når man trænger til at sidde stille.

Er der kammerater og anden aktion, så er DSI pakket væk... (Også for at lillebror ikke nupper den og kommer den i toilettet, hvilket han ellers har en irriterende tendens til at gøre med ting, han ikke må låne)

Anmeld

12. februar 2010

Tullebobs

Vi har også strenge regler hvad angår brug af Ndsi... Det er kun til bil eller når man trænger til at sidde stille.

Er der kammerater og anden aktion, så er DSI pakket væk... (Også for at lillebror ikke nupper den og kommer den i toilettet, hvilket han ellers har en irriterende tendens til at gøre med ting, han ikke må låne)

Ville ønske, at alle vi kendte delte denne holdning - bliver ski ked af det, når Simon bliver skuffet over, at andre børn hellere vil sidde stille (han er dreng med stort D )

Hi hi sikke en - skal vi kalde det - kreativ lillebror I har der

Kh Trine

Anmeld

12. februar 2010

Corn

Tullebobs skriver:

Ville ønske, at alle vi kendte delte denne holdning - bliver ski ked af det, når Simon bliver skuffet over, at andre børn hellere vil sidde stille (han er dreng med stort D )

Hi hi sikke en - skal vi kalde det - kreativ lillebror I har der

Kh Trine

Hvis man er storebror verbalt underlegen, så smider man bare hans ting i toilettet... Så har han som regel vundet diskussionen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.