Spm vedr mælkefyldt bryst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

316 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

Marco2

Godmorgen.

Ja, nu har jeg ikke ammet i nogle dage, og det ene bryst er begyndt at blive ømt. Tror der sidder mælk i det. Men hvad gør jeg. Skal jeg lade hende tømme det eller går det over af sig selv??

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

ka li ja

har lige snakket med lægen om det.
du skal massere alt hvad du kan hvor dr er knuder, og så skal du tage en for lille bh på, eller bind noget stramt om brysterne. så stopper mælk osv af sig selv.
massér massér massér

Anmeld

16. maj 2008

Lise

Et laaangt varmt bad, massage, og hvis det bliver for spændt så malk en smule ud - du skal dog ikke tømme det :)

Anmeld

16. maj 2008

ka li ja

Lise skriver:

Et laaangt varmt bad, massage, og hvis det bliver for spændt så malk en smule ud - du skal dog ikke tømme det :)

hvis hun skal malke ud skal det være meget meget lidt. for min læge sagde at det måtte jeg absolut ikke, da alt påvirker produktionen!

Anmeld

16. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ja bare lige malke en smule ud, så det ikke er uudholdeligt. Hvis man ophober mælk, kan der opstå tilstoppede mælkegange / mælkeknuder

Anmeld

16. maj 2008

Lise

Jeg ringede til lægen da jeg stoppede med at amme og havde disse vandfyldte balloner - dem husker du nok, ikke kaluha?! ;) Det gjorde så nas pga at de bare var så spændte. Hun sagde: hop i bad, massér og malk evt lidt ud. Det tager måske et par dage ekstra, men så gør det ikke så ondt mens det står på. Og så gjorde jeg det - malkede (vandede) det ud der spændte, og det kom sgu aldrig tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.