hør mig - hjælp mig.....!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Ni-ko-li-ne

hej søde

ja nu er jeg jo kun opereret to gange pga. prolapser.... men det viser sig jo at jeg havde prolapser da jeg fik KS i dec 08, så det er altså ikke et problem med spinalbedøvelse.... det jeg tænker på er, hvis der er arvæv, om det kan spille ind ved bedøvelsen, sådan at du måske skal i narkose....

er du stivgjort?

jeg ved ikke engang hvad jeg selv ville gøre! du har jo trænet dig op, og har gået til spinning mm... så måske kunne du godt føde vaginalt.... der er som sagt mange føde stillinger, og JM ville skulle tage højde for dette under din fødsel... omvendt kender jeg godt skrækken for at der skal gå mere galt i ryggen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

vatten

Jeg kan ikke råde dig, men jeg vil alligevel give mit besyv med: Jeg tror det er rigtigt vigtigt, at du beslutter dig, så hurtigt som muligt. Hvis (eller tør man sige når?), du vælger at føde ved ks, så virker det til, at du får brug for masser af tid, til at "indstille" dig på det.

Så uanset hvad, så tror jeg det er vigtigt, at du vælger NU, så du enten kan bearbejde det psykiske ved et ks allerede nu, eller du kan begynde at tale fødestillinger med din jm og andre, så du kan føle dig tryg ved en vaginal fødsel. 

Anmeld

11. februar 2010

Michael healer

Mumto3 skriver:

Ja, du skriver at hendes mavefornemmelse siger KS og jeg skriver hendes mavefornemmesle siger vaginalfødsel. Det må da siges at være to vidtforskellige fortolkninger!

nå ok på den måde, ja det er rigtigt, spændende at høre at høre hvad hun så selv siger he he

Anmeld

11. februar 2010

Susanne79

Søde ven, sender dig allerførst et kæmpe kram. 

Som du ved, kan jeg ikke give dig gode råd, da jeg ikke har erfaringen. Jeg kan dog godt forstå din frustration, men du skal også huske at være lidt egoistisk. Det kan godt være at du måske ikke lige kan være der for barnet når det kommer ud, men så har du en fantastisk mand der kan tage over. 

Jeg tror ikke at du vil være tryg ved en alm. fødsel da dine rygproblemer hele tiden vil være i dine tanker. Og ved at vælge KS er du også sikker på ikke at forværrer dine problemer.

Husk, du bliver ikke en dårlig mor ved at vælge KS.

Stort Knus

Susanne

Anmeld

11. februar 2010

LISBETH:-)

Hejsa,

Jeg står delvis i samme situation. Jeg er ikke blevet operetet og har ikke rygproblemer men har en meget lang forhistorie (som jeg ikke vil trætte denne tråd med) der har gjort at jeg ønsker at få planlagt kejsersnit. Jeg har også været rigtig rigtig meget i tvivl. Den ene dag vil jeg det andet og næste dag har jeg så skiftet mening igen. Jeg var til samtale med JM som faktisk fik mig "ovetalt" til vaginal fødsel, men jeg har bare kunne mærke at jeg ikke var tryg. Jeg var derfor i sidste uge til samtale ang. planlagt kejsersnit, og jeg har nu truffet beslutningen om at jeg skal have Planlagt kejsersnit til maj. Det har givet mig rigtig rigtig meget ro, og selvom jeg stadig kan være (meget meget lidt) i tvivl. Så ved jeg inderst inde, at jeg har valgt det rigtige.

Jeg tror du bare skal springe ud i det, og tro på at du vælger rigtig. Glem de andre tanker og glæd dig over at du snart skal være mor!!!!

Rigtig meget held og lykke uanset hvad du vælger

Lisbeth

Anmeld

11. februar 2010

charlottekri

da jge ventede mig min datter gik jeg også og glædede mig meget til at skulle have oplevelsen af at føde vaginalt!! men da hun valgte at lægge sig med numsen nedad og med strakte ben, var dette ikke længere en mulighed... det var rigtig svært at skulle opgive tanken om at føde rigtigt, da jeg følte at jeg derved ville blive "snydt". men efterhånden som jeg vænnede mig til tanken, var det faktisk ok, for jeg vidste dermed lige nøjagtig hvilken dato jeg ville blive mor

og det var ikke det mest fantastiske!!!

når man føder ved pks, hvis det foregår efter planen, hvilket det normalt gør, så slipper man jo for de mange smertefulde timer med veer, og man har dermed RIGTIG meget overskud til at nyde sit barn fuldt ud efter "fødslen"!

Da jeg fik min datter, kunne jeg intet føle fra lige under brysterne og ned, hvilket jo selvfølgelig betød ingen smerter  så de første mange timer med min datter kunne jeg bare slappe af og rigtig lære hende at kende!!

Jeg vil helt klart råde dig til at få et ks, for det var den mest fantastiske oplevelse for mig!! (hofteproblemer eller ej)

Anmeld

11. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså generalt er jeg jo FOR vaginal fødsel, men kun hvis det er en helt almindelig sund fødsel. Og du har jo en forhistorie, hvor der vil være en risiko for dig ved at føde vaginalt, så i dit tilfælde, vil jeg da sige, at du må få et KS og forberede dig så godt som muligt og få det til at være en dejlig oplevelse

Anmeld

12. februar 2010

missKat

Hej Alle.

TUSIND tak for jeres svar i går!
Det var en rigtig hård dag, og jeg græd en masse!!

Jeg har bestemt mig for et KS, og vil nu bruge de næste 14 dage på at vende mig til tanken, inden jeg skal på Skejby igen. Desuden har jeg fået en tid, hos min gamle psykolog, så hun kan hjælpe mig til at få ro på, få mig overbevist mig om det er ok at vælge KS og at hjælpe mig til at glæde mig over beslutningen.

Igen tusind tak..!!

Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.