missKat skriver:
Hej piger,
Jeg er SÅ umådelig ked af det og frustreret.
Vi skulle i dag til samtale på Skejby ang fødslen af vores barn - skulle det være KS eller vaginal fødsel...?
Forhistorien er -
Jeg er opereret i lænden (af 3 omgange, på 1½ år), for 5 stk diskusprolapser. Så i uge 12 da vi var til NF scanning, var vi bagefter til en samtale ang KS vs. vaginal fødsel. Det kom egentlig lidt bag på os at vi allerede der, skulle snakke om det, men lægerne var meget obs på lige at veje stemningen.
Så vi snakkede lidt der og i dag skulle vi så til den endelige samtale. (er i uge 33 nu)
sagen er så den at jeg ikke kunne træffe valget
Jeg tudbrølede oppe hos lægerne, for jeg er bare så meget i tvivl...
Det mest latterlige er, at jeg hælder 99% til KS, da jeg ikke vil gøre skade på min ryg og måske ikke vil kunne være der når vores barn kommer. Min fornuft og intuition siger, at jeg skal vælge KS.
Hvad så med den sidste 1%......? Ja det er her følelserne spiller ind... Der er en lille men stærk urkvinde, der siger jeg selv skal føde, og hende har jeg så svært ved at skubbe tilside. Og det er jo komplet latterligt, for det er jo egoisme af højeste grad.
Hvis jeg står udenfor og skal råde en veninde i samme situation, vil jeg da klart argumentere for, at hun skal vælge KS.
Den risiko der er forbundet med at føde selv og evt tingene går galt under/efter fødsel, er jo komplet latterlige at gamble med!!!
Det vidunder vi kommer derud for at få med hjem, får vi uanset hvad!!! Hvorfor kan jeg ikke bare lade den 1% urkvinde/stolthed være ubetydelig???? Havde det været en hvilken som helst anden situation hvor jeg var 99% sikker på noget, havde jeg jo aldrig været i tvivl....!! Hvorfor er det jeg sidder og er så skide ked af det og egentlig kæmper mod mig selv???
Kan de af jer der har oplevet KS ikke give mig et råd, hvis I har haft samme tanker??!
Eller give mig et skub i den rigtige retning, hvad ville I gøre??
Eller bare lige give mig et knus, nu jeg sidder her og er så ulykkelig....
tak fordi du læste med.
Karina
Hej
Ja nu har jeg jo af gode grunde ikke prøvet et KS, men tillader mig alligevel at svare , håber det så er ok
Og du for da også lige et
med på vejen
Jeg kunne forestille mig, at grunden til du er i tvivl på grund af den 1 % er jo, at en kvinde helst vil føde en så naturlig fødsel som muligt, da dette jo er noget en kvinde ser som det mest naturlige i verden.
Jeg ved jo så ikke om det holder stik, men det er altså sådan jeg fornemmer dette emne.
Så selvfølgelig skal du vælge KS som du selv fornemmer er det rigtige, og som du inderes inde godt ved, er det rigtige for dig, så lyt til dit hjerte og dig selv, og stol på din fornemmelse.
håber du kunne bruge det jeg skrev til noget
Mange varme hilsner
Michael