hør mig - hjælp mig.....!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.232 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

missKat

Hej piger,

Jeg er SÅ umådelig ked af det og frustreret.
Vi skulle i dag til samtale på Skejby ang fødslen af vores barn - skulle det være KS eller vaginal fødsel...?

Forhistorien er -
Jeg er opereret i lænden (af 3 omgange, på 1½ år), for 5 stk diskusprolapser. Så i uge 12 da vi var til NF scanning, var vi bagefter til en samtale ang KS vs. vaginal fødsel. Det kom egentlig lidt bag på os at vi allerede der, skulle snakke om det, men lægerne var meget obs på lige at veje stemningen.
Så vi snakkede lidt der og i dag skulle vi så til den endelige samtale. (er i uge 33 nu)

sagen er så den at jeg ikke kunne træffe valget   Jeg tudbrølede oppe hos lægerne, for jeg er bare så meget i tvivl...
Det mest latterlige er, at jeg hælder 99% til KS, da jeg ikke vil gøre skade på min ryg og måske ikke vil kunne være der når vores barn kommer. Min fornuft og intuition siger, at jeg skal vælge KS.

Hvad så med den sidste 1%......? Ja det er her følelserne spiller ind... Der er en lille men stærk urkvinde, der siger jeg selv skal føde, og hende har jeg så svært ved at skubbe tilside. Og det er jo komplet latterligt, for det er jo egoisme af højeste grad.
Hvis jeg står udenfor og skal råde en veninde i samme situation, vil jeg da klart argumentere for, at hun skal vælge KS. 
Den risiko der er forbundet med at føde selv og evt tingene går galt under/efter fødsel, er jo komplet latterlige at gamble med!!!

Det vidunder vi kommer derud for at få med hjem, får vi uanset hvad!!! Hvorfor kan jeg ikke bare lade den 1% urkvinde/stolthed være ubetydelig???? Havde det været en hvilken som helst anden situation hvor jeg var 99% sikker på noget, havde jeg jo aldrig været i tvivl....!! Hvorfor er det jeg sidder og er så skide ked af det og egentlig kæmper mod mig selv??? 

Kan de af jer der har oplevet KS ikke give mig et råd, hvis I har haft samme tanker??!
Eller give mig et skub i den rigtige retning, hvad ville I gøre??
Eller bare lige give mig et knus, nu jeg sidder her og er så ulykkelig....

tak fordi du læste med.
Karina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

missKat

glemte at skrive at jeg jo tydeligvis ikke fik truffet valget i dag, så skal til ny samtale ved (en sød og forstående læge) igen om 14 dage.

Og der skal valget været truffet.

Anmeld

11. februar 2010

Michael healer

missKat skriver:

Hej piger,

Jeg er SÅ umådelig ked af det og frustreret.
Vi skulle i dag til samtale på Skejby ang fødslen af vores barn - skulle det være KS eller vaginal fødsel...?

Forhistorien er -
Jeg er opereret i lænden (af 3 omgange, på 1½ år), for 5 stk diskusprolapser. Så i uge 12 da vi var til NF scanning, var vi bagefter til en samtale ang KS vs. vaginal fødsel. Det kom egentlig lidt bag på os at vi allerede der, skulle snakke om det, men lægerne var meget obs på lige at veje stemningen.
Så vi snakkede lidt der og i dag skulle vi så til den endelige samtale. (er i uge 33 nu)

sagen er så den at jeg ikke kunne træffe valget   Jeg tudbrølede oppe hos lægerne, for jeg er bare så meget i tvivl...
Det mest latterlige er, at jeg hælder 99% til KS, da jeg ikke vil gøre skade på min ryg og måske ikke vil kunne være der når vores barn kommer. Min fornuft og intuition siger, at jeg skal vælge KS.

Hvad så med den sidste 1%......? Ja det er her følelserne spiller ind... Der er en lille men stærk urkvinde, der siger jeg selv skal føde, og hende har jeg så svært ved at skubbe tilside. Og det er jo komplet latterligt, for det er jo egoisme af højeste grad.
Hvis jeg står udenfor og skal råde en veninde i samme situation, vil jeg da klart argumentere for, at hun skal vælge KS. 
Den risiko der er forbundet med at føde selv og evt tingene går galt under/efter fødsel, er jo komplet latterlige at gamble med!!!

Det vidunder vi kommer derud for at få med hjem, får vi uanset hvad!!! Hvorfor kan jeg ikke bare lade den 1% urkvinde/stolthed være ubetydelig???? Havde det været en hvilken som helst anden situation hvor jeg var 99% sikker på noget, havde jeg jo aldrig været i tvivl....!! Hvorfor er det jeg sidder og er så skide ked af det og egentlig kæmper mod mig selv??? 

Kan de af jer der har oplevet KS ikke give mig et råd, hvis I har haft samme tanker??!
Eller give mig et skub i den rigtige retning, hvad ville I gøre??
Eller bare lige give mig et knus, nu jeg sidder her og er så ulykkelig....

tak fordi du læste med.
Karina 

Hej

Ja nu har jeg jo af gode grunde ikke prøvet et KS, men tillader mig alligevel at svare , håber det så er ok  

Og du for da også lige et  med på vejen

Jeg kunne forestille mig, at grunden til du er i tvivl på grund af den 1 % er jo, at en kvinde helst vil føde en så naturlig fødsel som muligt, da dette jo er noget en kvinde ser som det mest naturlige i verden.

Jeg ved jo så ikke om det holder stik, men det er altså sådan jeg fornemmer dette emne.

Så selvfølgelig skal du vælge KS som du selv fornemmer er det rigtige, og som du inderes inde godt ved, er det rigtige for dig, så lyt til dit hjerte og dig selv, og stol på din fornemmelse.

håber du kunne bruge det jeg skrev til noget

Mange varme hilsner

Michael

Anmeld

11. februar 2010

Mumto3

FØLG DIT HJERTE!!!!

Ja, det var nok ikke det råd du havde håbet på at få, men ikke destro mindre min mening!

Du skal selvfølgelig sige til JD at du IKKE skal ligge fladt ned på ryggen og føde dit barn, men der findes 1000 vis af andre fødestillinger der IKKE belaster din ryg. Jeg har selv en (og kun en) diskoprolaps, men jeg har født 3 børn vaginalt.

Talte I om bedøvelse til KS? For jeg er personlig død bange for at få en epiduralblokkade med en diskusprolaps. Ved den første fødsel ville de gerne give mig en, og jeg tudede bare og sagde nej, nej, nej!! og så slap jeg. Første sagde narkoselægen, at det nok var fordi jeg ikke vidste så meget om epidural blokade at jeg var så bange for den, men sagen er at ejg ved rigtig meget!!!- og da jeg begyndte at remse alle mine forbehold op, blev narkolægen helt lang i ansigtet og sagde: undskyld, jeg kan godt høre du ved rigtig meget om det her, og det lyder til at det vil være helt forkert for dig at få den. Det kunne jeg jo kun give hende ret i, og så kom jeg i fuld narkose istedet.

Lyt til din mavefornemmelse, den (og din krop) fortæller dig noget, som du ikke bare kan overhøre. Hvsi du kunne, havde det jo været nemt nok for dig at tage beslutning om KS i dag.

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

For mig er det urkvindelige netop at man vælger det der er bedst for barnet og ser bort fra sig selv...så skal du være stolt og føle dig som en virkelig sej kvinde, så vælg dit ks velvidende at det er det bedste for dit barn.

Jeg har to ks bag mig og for mig er det netop sejt at vælge noget som ikke bare lige er det man gør...men at trætte valget velvidende jeg har gjort det bedste for mit barn...det er jeg stolt af og synes er sejt.

Og så er en ks fødsel fantastisk og smuk...

Knus Eva..

Anmeld

11. februar 2010

Mumto3

Michael healer skriver:

Hej

Ja nu har jeg jo af gode grunde ikke prøvet et KS, men tillader mig alligevel at svare , håber det så er ok  

Og du for da også lige et  med på vejen

Jeg kunne forestille mig, at grunden til du er i tvivl på grund af den 1 % er jo, at en kvinde helst vil føde en så naturlig fødsel som muligt, da dette jo er noget en kvinde ser som det mest naturlige i verden.

Jeg ved jo så ikke om det holder stik, men det er altså sådan jeg fornemmer dette emne.

Så selvfølgelig skal du vælge KS som du selv fornemmer er det rigtige, og som du inderes inde godt ved, er det rigtige for dig, så lyt til dit hjerte og dig selv, og stol på din fornemmelse.

håber du kunne bruge det jeg skrev til noget

Mange varme hilsner

Michael

haha .... ja vi er enige om at det er vigtigt at kytte til mavefornemmelsen, men vi har tolket indlægget på to vidt forskellige måder. Der er vist nok en der kender det rigtige svar og det hende selv...

Anmeld

11. februar 2010

Moar'en

Sender dig lige en stort først. Jeg har selv fået KS, (Også på skejby) mit var dog Akut, men på en måde kan jeg godt forstå dig. Jeg blev helt knust da de kom og fortalt at de var nød til at lave KS. Jeg stod selvfølgelig ikke i samme situation som dig, men alligevel.

Jeg vil jo sige som du selv siger, du skal jo tage det KS hvis det er det bedste for dig, du kan jo ikke være der for din lille nye hvis du ikke kan holde til en almindelig fødsel. Og det gør dig jo ikke minde kvindelig ikke at føde vaginalt.

Det er ikke sikker du kan bruge det til noget. Men om ikke andet får du lige en stor krammer igen

Anmeld

11. februar 2010

Michael healer

Mumto3 skriver:

haha .... ja vi er enige om at det er vigtigt at kytte til mavefornemmelsen, men vi har tolket indlægget på to vidt forskellige måder. Der er vist nok en der kender det rigtige svar og det hende selv...

Ja vi er enige om at lytte til mavefornemmelse, men hvordan mener du lige at vi har tolket det forskelligt ?

nysgerrige hilsner

Michael

Anmeld

11. februar 2010

Corn

Jeg har ikke tidligere fået KS, men vil sige, at hvis der var den mindste sandsynlighed for at jeg IKKE kunne være der 100% for mit barn(børn) efter fødslen, så ville jeg vælge KS.

Det er bare såden en vigtig tid for jer til at finde hinanden og den ville jeg ikke misse...

Pøj pøj med din beslutning.

Majken og dreng3 19+6

Anmeld

11. februar 2010

Mumto3

Michael healer skriver:

Ja vi er enige om at lytte til mavefornemmelse, men hvordan mener du lige at vi har tolket det forskelligt ?

nysgerrige hilsner

Michael

Ja, du skriver at hendes mavefornemmelse siger KS og jeg skriver hendes mavefornemmesle siger vaginalfødsel. Det må da siges at være to vidtforskellige fortolkninger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.