Ris.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. maj 2008

heaven

vil jeres gerne spise ris??? Lasse vil såmænd godt men har svært ved konsistensen tror jeg - han gylper i hvert fald en del op igen:(

gør i noget ved dem, altså risene??

Jannie - der snart er desperat over at sønnen der snart er hys over alt hvad jeg serverer til aftensmad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2008

Lise

For ikke så længe siden fik han dem galt i halsen- han kunne slet ikke magte dem. Det er et stykke tid siden han sidst fik ris, men er sikker på at det går meget bedre nu..

Han kan vist i øvrigt godt lide ris :)

Anmeld

15. maj 2008

ka li ja

det går fint fint med ris. men lad være med at gi ham vilde ris. der er meget hårde.køb dem der kan koges lidt ud(smat) uden at smadre dem helt.
jeg kan personligt IKKE lide ris med bid i, så dt får vi ikke

Anmeld

15. maj 2008

Ny mor

Jeg har stor succes her med brune udkogte ris (koger en times tid i rigeligt vand) med lidt pesto på - det ryger bare lige ned i løgneren :))

Anmeld

15. maj 2008

ka li ja

vildt nok koger du dem i en time?? hvorfor de brune?
og tænk at dine unger æder pesto:D

Anmeld

15. maj 2008

Ny mor

ka li ja skriver:

vildt nok koger du dem i en time?? hvorfor de brune?

De brune er meget næringsrige i forhold til de hvide og smager mildt og så koger de ud "på en god måde" uden at blive for ulækre :)) Ja, meget mærkeligt med pestoen - Julius har været vild med det fra han var 1/2 år og kunne leve af det, hvis han fik lov, så vi prøvede bare at give Marius en skefuld og haps, det var også lige sagen 8D

Anmeld

15. maj 2008

Marco2

Emily ææælsker tomater og feta keg har blandet med olie, balsamico og basilikum og oregano... det er bare mums ;)

Anmeld

15. maj 2008

Ny mor

Marco2 skriver:

Emily ææælsker tomater og feta keg har blandet med olie, balsamico og basilikum og oregano... det er bare mums ;)

Ha, ha, det lyder til hun også er et rigtigt krydderihoved, ligesom mine :))

Anmeld

15. maj 2008

Marco2

[citat] Ha, ha, det lyder til hun også er et rigtigt krydderihoved, ligesom mine :)) [/citat] Ja, fuldstændig. Det skal sgu smage af noget. Kartoffel vil hun ikke ha' med mindre det smager af noget, så vi får ofte kartofler i ovnen med olie og krydderi for at få dem til at smage. Kunne jo self bare lave sovs, men vi får aldrig sovs, og gider ikke lige stå at lave det bare til hende. PS Birgitte - blender du stadig? kan huske at vi to har haft de samme udfordringer med bebserne vedr. mad... PSS vi har endnu ikke prøvet ris men overvejer om ikke vi snart skal igang som alternativ til kartoffel.. AG - med krydderibebs.

Anmeld

15. maj 2008

Siber

Johanna vil ikke have ris, de ryger ud igen. Jeg har prøvet at skjule dem i en most kartoffel, men efer to hapser så spytter hun ud igen! Pasta vil hun hellere ikke have. Jeg er også ved at gå ud af mit gode skind over aftensmad!

Så gode tips modtages
Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.