gustavemil1 skriver:
Hej
Min lille søn har fået børneeksem.
Er der nogen herinde der har gode råd om børneeksem jeg tænker på hvilket tøj, mad og gode cremer. ell. andet.
Hej,
Min søn fik børneeksem da han var 3 måneder.
Mine erfaringer er at han ikke må blive for varm, så kan eksemet godt blusse op. Det ses tydeligt hvis han har haft for meget tøj på i barnevognen, så kan han godt være helt rød og knoppet på ryggen. Tøj af bomuld og det må ikke sidde for stramt.
Vi har skiftet alt vaskepulver, skyllemiddel og body shampo til Neutral. Hvis jeg har parfume på, er det under tøjet, for at han ikke skal komme i kontakt med det. Det er dog efterhånden kun ved festelige lejligheder det bruges!
Ellers er der det store MUST. Du skal smøre, smøre og smøre. Jeg kan varmt anbefale Helo creme og Archiv creme fra Faaborg. De anbefales begge af hudlæger. Det vigtigste er at du finder en creme du er glad for, som er nem at smøre ud og som passer til din pengepung. Der er mange dyre cremer på markede, men de er ikke nødvendigvis de bedste. Hvis du går på apoteket kan du som regel få en prøve på cremen inden du køber.
Omkring maden så har jeg ikke oplevet at det har indflydelse på eksemet.
Generelt er det bare vigtigt at bruge sin sunde fornuft, og tænke "hvis det var mig som havde det sådan, hvad ville jeg så gøre?"
Held og lykke med det. Husk at de fleste børn vokser fra deres eksem.
Anmeld