Hjælp til børneeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

GitteT

gustavemil1 skriver:

Hej

Min lille søn har fået børneeksem.

Er der nogen herinde der har gode råd om børneeksem jeg tænker på hvilket tøj, mad og gode cremer. ell. andet.

Hej,

Min søn fik børneeksem da han var 3 måneder.

Mine erfaringer er at han ikke må blive for varm, så kan eksemet godt blusse op. Det ses tydeligt hvis han har haft for meget tøj på i barnevognen, så kan han godt være helt rød og knoppet på ryggen. Tøj af bomuld og det må ikke sidde for stramt.

Vi har skiftet alt vaskepulver, skyllemiddel og body shampo til Neutral. Hvis jeg har parfume på, er det under tøjet, for at han ikke skal komme i kontakt med det. Det er dog efterhånden kun ved festelige lejligheder det bruges!

Ellers er der det store MUST. Du skal smøre, smøre og smøre. Jeg kan varmt anbefale Helo creme og Archiv creme fra Faaborg. De anbefales begge af hudlæger. Det vigtigste er at du finder en creme du er glad for, som er nem at smøre ud og som passer til din pengepung. Der er mange dyre cremer på markede, men de er ikke nødvendigvis de bedste. Hvis du går på apoteket kan du som regel få en prøve på cremen inden du køber.

Omkring maden så har jeg ikke oplevet at det har indflydelse på eksemet.

Generelt er det bare vigtigt at bruge sin sunde fornuft, og tænke "hvis det var mig som havde det sådan, hvad ville jeg så gøre?"

Held og lykke med det. Husk at de fleste børn vokser fra deres eksem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

A Derma Exomega fra apotek, holder vores nede.

Men i de svære perioder må vi ty til det stærke hormon crem på resept.

Man kan også købe mild hormon crem i håndkøb.

Vi bruger stadig uld body'er, men de dem idag har jo uld yderst og bomuld inderst. Vi har ikke skiftet vaksepulver, lugtfri deo'er mm, da det ingen virking har.

Vi sagde til lægen at vi havde prøvet alt; skifte sengetøj flere gange om ugen, skiftet vaskepulver osv. uden vi kunne se forandring. Børne eksem kommer bare.

Anmeld

18. februar 2010

Bavianis

Hej med dig.

Jeg har selv haft kraftig børneeksem da jeg var lille (forbindinger, blev holdt medens jeg blev smurt etc, etc.). Da jeg blev ældre forsvandt det grad vist, men som jeg blev voksen forblev det desværre i mit ansigt. Jeg har i mere end 10 år brugt hormoncreme i ansigtet (det stærke på recept), men uden held. For ca. et år siden fik jeg et tip: Beaute Pacifique Vitamin D-creme. Det er udviklet af hudlæger, og bruges bl.a. til behandling af brandsår. Siden jeg har brugt det har jeg ikke brugt hormoncreme, som jeg før brugte flere gange om ugen for at holde eksemen i skak. Det er et mirakel.

Cremen er meget dyr, men hvis eksemen er i ansigtet, hvor huden er meget tynd, kan det være I skal prøve det. Den er nok for dyr til at bruge på hele kroppen. Tænkte bare jeg ville give min oplevelse videre:-)

Held og lykke med at få has på det!

Mvh Susanne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.