Hjælp til børneeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.062 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

gustavemil1

Hej

Min lille søn har fået børneeksem.

Er der nogen herinde der har gode råd om børneeksem jeg tænker på hvilket tøj, mad og gode cremer. ell. andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

AnneBJ

Nu har jeg ikke selv børn, og har faktisk heller ikke haft børneeksem. Men har altid har enormt tør/irriteret hud, især her om vinteren. Den har kløet helt ekstremt, som var det regulær eksem, og jeg har fået diverse hormonsalver osv.

Det er først i år, altså efter 23 år med hudproblemer at jeg har fundet noget der gør det tåleligt for mig at bade her i vinterhalvåret - altså alm. brusebade..

Apotekets "archive" creme. Den er ikke super dyr, 200 ml for 68 kroner, den er fedtet men ikke så fedtet at man ikke kan tage tøj på efter at være smurt. Efter 2 ugers brug, kunne jeg skære ned til en gang om dagen...

Det blev lidt meget om mig, og jeg ved ikke om du kan bruge rådet, men det var måske værd at forsøge... Mht. tøj, er det vist noget med, at ren bomuld er det allerbedste...

Anmeld

10. februar 2010

Sommerfuglen.

gustavemil1 skriver:

Hej

Er der nogen herinde der har gode råd om børneeksem jeg tænker på hvilket tøj, mad og gode cremer. ell. andet.

Du kan tage til lægen og på recept på en creme. Jeg har haft børneeksem, og der kom jeg til min læge og hudlæge, og fik recept på creme. Har haft flere forskellige creme, og de har hjulpet.

Så det er en god idé at gå til lægen og få recept på noget ''specielt'' creme, ellers så køb noget fed-creme, det er også godt.

Anmeld

10. februar 2010

Anita80

E-vitamin creme skulle også være rigtig godt...

Anmeld

10. februar 2010

Lone Jakobsen

hejsa

først vil jeg give en af de andre ret. tag til læge, som kan give dig en henvisning til hudlægen. han kan hjælpe dig med hormon creme og evt. speciel bade eller mixtur.

nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, eller hvor slemt det står til. men da jeg har en søn der har haft børneeksem i særlig svær grad, ja så er det (desværre) noget jeg har meget kendskab til.

her er lidt råd der virkede for min søn:

kølige bade....mærk efter hvordan du gerne ville ha det, og sænk så temp et par grader. hvis hans eksem er særlig slemt, så giv ham gerne et hurtigt bad hver dag, så risikoen for stafylokogger mindskes.

masser af blødt bomulds tøj, ingen uld eller nylon.

find en god creme uden parfume og smør smør smør...jo højere fedt indhold jo bedre. jeg smurte 8 gange om dagen.

men ja....jeg har masser af råd... men mon ikke jeg har skræmt dig nok nu

bare giv lyd hvis du mangler flere eller nogen af dem er helt forkerte for din søn.

Lone

Anmeld

10. februar 2010

Sakris

Jeg har haft børneeksem. Jeg har de fleste af årene brugt DECUBAL (håndkøb på apoteket), i værre perioder Locobase (mener jeg det hed. Håndkøb på apoteket og i matas) og i rigtig slemme perioder er der blevet kombineret med nogle hormoncremer. Mit var værst på halsen, armene og knæhaserne, og jeg gik helst i tøj med glatte overflader, såsom bomuld. Striktrøjer føltes som om det satte sig fast i sårene. Og rullekraver var hos mig bandlyst.

Anmeld

11. februar 2010

gustavemil1

Hej igen

Min lille søn er 9 mdr. og vi har været ved lægen, og har prøvet jeg ved ikke hvor mange cremer både alm. og homoncremer... og intet hjælper. Det tog ham 3 mdr. inden han kunne se at det var nødvendigt med en henvisning til en hudlæge  

Nu har vi så været ved en hudlæge og fået en ny creme som hedder Fucidin-Hydrocortison + at vi smøre med locobase og decubal, men jeg syntes ikke at det hjælper han har det på kinderne og det er meget slemt.

I næste uge skal vi til hudlæge igen og have taget en priktest. Så håber på lidt svar for de irriterer virkelig min lille søn det kløer jo helt vildt og han bruger så mange kræfter på det.

Men super dejligt at hører hvordan i andre forholder jeg til børn med eksem

Anmeld

12. februar 2010

Amelia<3

gustavemil1 skriver:

Hej

Hej.

Kender det alt for godt fra vores datter af. Hun har også meget børneeksem over det hele , og det var så slemt. Vi har prøvet alle mulige creme, men der var ikke rigtig nogen der hjalp. Vi har endelig fundet en creme hvor det holder det helt nede. Hun havde det over hele kroppen og i ansigtet hvor hun mange gange kradsede i det. Den creme vi bruger det er kun af natur og det hele er væk. Til tider kommer det, så smørre jeg 2 gange så forsvinder det igen.

Anmeld

12. februar 2010

Lone Jakobsen

gustavemil1 skriver:

Hej igen

Min lille søn er 9 mdr. og vi har været ved lægen, og har prøvet jeg ved ikke hvor mange cremer både alm. og homoncremer... og intet hjælper. Det tog ham 3 mdr. inden han kunne se at det var nødvendigt med en henvisning til en hudlæge  

Nu har vi så været ved en hudlæge og fået en ny creme som hedder Fucidin-Hydrocortison + at vi smøre med locobase og decubal, men jeg syntes ikke at det hjælper han har det på kinderne og det er meget slemt.

I næste uge skal vi til hudlæge igen og have taget en priktest. Så håber på lidt svar for de irriterer virkelig min lille søn det kløer jo helt vildt og han bruger så mange kræfter på det.

Men super dejligt at hører hvordan i andre forholder jeg til børn med eksem

nej hvorfor mener lægen dog ikke at han skal ha andet hjælp?

der findes noget der hedder røde bade, det er noget kaliumpermanganat (mener det staves sådan) som opløses i vand, hvorefter man kan bade det angrebne område i det.det renser, desinficere og udtører, så der skal smøres grundigt med creme bagefter.

men hvis det kun er på kinderne er det ikke sikkert at lægen mener det er nødvendigt. som regel finder man ikke noget ved priktesten, men det er da klart et forsøg værd (min søn blev testet for 32 ting, de fandt ikke noget) du kan prøve at give ham tynde bomulds handsker på om natten, hvis han kradser sig der også.

Anmeld

13. februar 2010

lion

Min kære datter fik børneeksem første gang da hun var 3 mdr og der fik vi hormoncreme fra lægen, der slog det ned og vi brugte A-derma, 1 mdr senere var ALT væk.

Vi bruger ingen ting i badevandet, og vi nu koger vandet inden hun kommer i bad.  

Da hun blev 10 mdr kom det igen og hun startede i vuggestue. Hun er nu 18 mdr og det har ikk været gået væk siden, vi har et par gange måtte bruge hormoncreme og en anden creme fordi det har været inficeret. Som det er lige nu og hun har knopper på begge ben. Min læge vil IKKE henvise til en hudlæge, og jeg er snart ved at være træt af hendes eksem, da hun kradser hul. Lige nu bruger vi locobase fra apoteket og det hjælper lidt. A-drema hjalp ikk her hvor der er koldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.