"Pøj pøj med det"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

otlitrom

Vil lige dele en sjov historie fra i morges. Vidste ikke helt, hvor jeg skulle putte den hen, men prøver her, da det har med barnløshedsbehandling at gøre.. På sigt!

I morges skulle kæresten aflevere sædprøve til fertilitetstjek. Det gjorde morgenen en smule komisk.

Han bad mig køre med på sygehuset, da han ikke er begejstret for den slags, og som kommende sygeplejerske er jeg jo ikke bange for de omgivelser

Vi kom ind og sad og ventede i en evighed, efter en sur dame i receptionen havde givet ham et nr.  køen. Her kunne vi sidde og vente mellem store gravide maver på damer til glucosebelastningstest (Og jeg blev lidt mut, for den situation ville jeg jo ti gange hellere sidde i).

Efter 5 kvarter kommer en super frisk sygeplejerske hen, råber navnet ud i det lille lokale (Og hun udtaler det forkert, hvilket vi griner af), og ber os følge med ind på gangen. Hun spørger med et glimt i øjet "Har I lavet den hjemmefra?" og jeg blev nærmest flov.. Kæresten trak prøvegalsset op ad lommen, hun smilte og satte navn og CPR.nr på.

På vej ud ad døren råber hun "God fornøjelse og pøj pøj med det" efter os, blinker med det ene øje og smiler.

Vi var færdige af grin på vej ud i bilen. Hun var dejlig frisk, og det stødte mig på ingen måde! Efter 2 års kamp er det rart at nogen kan tage lidt let på tingene. At alt ikke skal være grav-alvorligt. Jeg smiler ved tanken, for det gjorde det hele til en mere positiv oplevelse

Sådan en sygeplejerske vil jeg gerne være en dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Corn

skønt med nogen der kan lindre spændingen i en lidt "klemt" situation.

Anmeld

10. februar 2010

Mka

Det er bare så dejligt med sådan nogle friske mennesker gør det hele lidt nemmer og man føler sig bedre tilpas

Anmeld

10. februar 2010

otlitrom

Mka skriver:

Det er bare så dejligt med sådan nogle friske mennesker gør det hele lidt nemmer og man føler sig bedre tilpas

Helt bestemt! Også fordi det er så akavet en prøve at skulle aflevere... Vi griner stadig herhjemme

Anmeld

10. februar 2010

MM1987

Dejlig historie....

Da i grinte lidt i forvejen har hun nok tænkt i godt kunne tåle lidt....

- for at svømmerene er gode....

Anmeld

10. februar 2010

oo

åh hvor godt! den der lidt sorte humor har virkelig hjulpet os igennem de sidste tre år...og Randi lærte til sidst også, at vi bare er SJOVE ikke underlige når vi kommer på klinikken (vi havde fx en gang en ordveksling mens hun insiminerede mig hvor vi blev enige om, at jeg nu blev befrugtet af helligånden)

jeg tror du blir en rigtig rigtig god sygeplejerske - jeg gad i hvert fald godt at møde dig hvis jeg en dag skulle på hospitalet

Anmeld

10. februar 2010

håber snart det er os

hvor dejligt men lidt sjov hvor man ellers synes det er lidt underligt at skulle aflevere sådan en prøve

Anmeld

10. februar 2010

Vial

Der kommer bare nogle mærkelige situationer, når man får hjælp til at få lavet børn.

Jeg skulle ringe ind til klinikken i morges, da jeg i går havde en kraftig blødning. Jeg præsenterer mig: Hej, jeg hedder Karina *** I har lavet tvillinger på mig og.... bla bla bla.

Bagefter tænkte jeg, at jeg måske lige fik solgt mig selv lidt for meget som avlsko der   

Da jeg blev insemineret gik snakken meget omkring, hvis jeg fik en mulat, hvor jeg så skulle klage henne?? Også en bizar snak - specielt, da lægen pointerede, at hvis den blev mulat, så skyldtes det nok nogle hjemmebesøg, han ikke var herre over..

Ville i øvrigt synes, at det var en skøn "fejl", hvis der kom små søde mulat børn ud til sommer. De er SÅ lækre.

Anmeld

10. februar 2010

otlitrom

Mia Maia skriver:

Dejlig historie....

Da i grinte lidt i forvejen har hun nok tænkt i godt kunne tåle lidt....

- for at svømmerene er gode....

Ja, jeg tror vores grineri har afsløret lidt. Men jeg synes virkelig det var skægt.. Vi går bare og siger "pøj pøj med det" herhjemme.. <og så griner vi... Det kommer vi nok til et stykke tid endnu.

Ang svømmerne, så får man jo et mega stort prøveglas, og jeg tror nok liiiige det tog lidt på mandens stolthed da der kom en "bundslat"... Men det var tidligt og han sagde bare " Kl. er 6.30, de er ikke vågne endnu. Det kan jeg jo ikke gøre for! - B-celler"

Virkelig mystisk morgen, fuld af teenage-fnis

Anmeld

10. februar 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

åh hvor godt! den der lidt sorte humor har virkelig hjulpet os igennem de sidste tre år...og Randi lærte til sidst også, at vi bare er SJOVE ikke underlige når vi kommer på klinikken (vi havde fx en gang en ordveksling mens hun insiminerede mig hvor vi blev enige om, at jeg nu blev befrugtet af helligånden)

jeg tror du blir en rigtig rigtig god sygeplejerske - jeg gad i hvert fald godt at møde dig hvis jeg en dag skulle på hospitalet

Jeg synes det var meget befriende! Men jeg kan ikke forestille mig at skulle føre en samtaæe om Helligånden imens.. Men nu har jeg jo heller ikke ligget der endnu, om man kan sige det sådan

Jeg synes der er for lidt smil og humor i sygeplejen mange steder... Det håber jeg på selv at kunne tilføre en gang.

Og tak for de søde ord! Hvis du kommer på min afdeling engang, så skal jeg behandle dig godt - hvilket jeg selvfølgelig ikke håber, fordi så er du syg, og det gider vi ikke!

Ih, jeg glæder mig til at blive færdig!! Men håber liiige der sniger sig en barsel ind imellem et sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.