Vil lige dele en sjov historie fra i morges. Vidste ikke helt, hvor jeg skulle putte den hen, men prøver her, da det har med barnløshedsbehandling at gøre.. På sigt!
I morges skulle kæresten aflevere sædprøve til fertilitetstjek. Det gjorde morgenen en smule komisk.
Han bad mig køre med på sygehuset, da han ikke er begejstret for den slags, og som kommende sygeplejerske er jeg jo ikke bange for de omgivelser 
Vi kom ind og sad og ventede i en evighed, efter en sur dame i receptionen havde givet ham et nr. køen. Her kunne vi sidde og vente mellem store gravide maver på damer til glucosebelastningstest (Og jeg blev lidt mut, for den situation ville jeg jo ti gange hellere sidde i).
Efter 5 kvarter kommer en super frisk sygeplejerske hen, råber navnet ud i det lille lokale (Og hun udtaler det forkert, hvilket vi griner af), og ber os følge med ind på gangen. Hun spørger med et glimt i øjet "Har I lavet den hjemmefra?" og jeg blev nærmest flov..
Kæresten trak prøvegalsset op ad lommen, hun smilte og satte navn og CPR.nr på.
På vej ud ad døren råber hun "God fornøjelse og pøj pøj med det" efter os, blinker med det ene øje og smiler. 
Vi var færdige af grin på vej ud i bilen. Hun var dejlig frisk, og det stødte mig på ingen måde! Efter 2 års kamp er det rart at nogen kan tage lidt let på tingene. At alt ikke skal være grav-alvorligt. Jeg smiler ved tanken, for det gjorde det hele til en mere positiv oplevelse 
Sådan en sygeplejerske vil jeg gerne være en dag!
Anmeld