så har jeg været ved lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. maj 2008

ka li ja

har haft ondt i mit venstre bryst i snart 3 uger nu!!!
det skal lige siges at vi har bryst kræft i familien, så d tænkte man da lidt på. selvom min mor siger kræft ikke gør ondt.
nå men vi fandt ud af at det var mælkeknuder!
selvom jeg har fået de der mælkestop piller..
så jeg skal massere. og i morgen tidlig skal jeg ringe til mamografiafdelingen for at få en tid til tjek.

men hold kæft hun var strid hende lægen. av av av hun klemte til...
frygter mamografi maskinen!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2008

Rasmine

:'( Sgu da ikke sjovt! Blir da godt at få den screening, for at se om der er noget. Håber du er ok!

Anmeld

15. maj 2008

Ny mor

Åh, ka li ja, jeg ved lige præsis hvordan du har det - jeg havde også ondt for nogle år siden og troede det værste, men det viste sig at være vandsyster, som nogle kvinder åbenbart danner. Jeg røg også til mamografi +o( og i samme moment scanning. Det var en super god læge på sygehuset, som tog sig rigtig god tid så han kunne forsikre mig om at der ikke var noget grimt......puhhhhhhh.

Men mælkeknuder efter amning er jo ret normalt, så mal ikke fanden på væggen , søde!!!!!!!!!!!! (H)

Godt du skal til scanningen så du kan få ro i sjælen - også selvom den maskine er ret træls........

knuuuuuuuuss Birgitte

Anmeld

15. maj 2008

Anja

Uha, det er aldrig rart, når man frygter noget.

I min familie er der også en del tilfælde af brystkræft og jeg er da også for nogle år siden blev tjekket ved mamografi. Alt var fint, heldigvis.

Er sikkert på at alt også er fint for dit vedkommende, for som Birgitte skriver, så er det jo ret almindeligt med mælkeknuder i forbindelse med amning :)

Pøj pøj

Anmeld

15. maj 2008

ivfmarie

øv søde! Jeg er sikker på at der ikke er noget slemt på færde - andet end et ordentlig tryk 16 i mammografitorturinstrumentet - yaiks 8(
Selvfølgelig er det bare mælkeknuder :D

Tænker på dig (H)

Anmeld

15. maj 2008

ka li ja

tak skal i ha
jeg er nu heller ikke så nervøs for at dr er noget, men min mors læge anbefalede os at vi skulle få det gjort da det jo kunne være arveligt.
jeg troede ikke man kunne få mælkeknuder så længe efter man var stoppet. fik jo de der stop piller. men måske det er dem der har gjort det.
men nu må jeg bare massere på mit ømme bryst:D
hvorfor er kvindlige læger altid så hårde??!!!

Anmeld

15. maj 2008

Juniors mor

Godt det bare er mælkeknuder -selvom det selvfølgelig også er slemt nok! Men også rart at blive tjekket for en sikkerheds skyld, så skal man i hvertfald ikke gå og tænke over om det kunne være andet. Better safe than sorry...
Arbejder selv i hospitalsverdenen og kvindelige læger er tit nogle være strigler, sådan er det bare.......:@
Frygt ikke mamografien, den er hurtig overstået - og den er meget nemmere når man har sådan nogle dejlige "efter-amme-bryster" man bare lige kan klappe op på tallerknen frem for nogle struttende ung-pige-bryster der skal presses derind ;):D

(H) Helle

Anmeld

15. maj 2008

Rasmine

ka li ja skriver:

tak skal i ha
jeg er nu heller ikke så nervøs for at dr er noget, men min mors læge anbefalede os at vi skulle få det gjort da det jo kunne være arveligt.
jeg troede ikke man kunne få mælkeknuder så længe efter man var stoppet. fik jo de der stop piller. men måske det er dem der har gjort det.
men nu må jeg bare massere på mit ømme bryst:D
hvorfor er kvindlige læger altid så hårde??!!![/citat]

Hun var garanteret lebbe.
;)

Anmeld

15. maj 2008

Loggidut

ahhh, jeg prøvede engang sådan en mamografi, fordi jeg havde ondt af og til i brysterne...sådan en modbydelig smerte...

den var bestemt ikke sjov, og ens pat ligner bare en pandekage når den ligger i klemme imellem de der plastikplader...øv...
desuden fortalte den mandlige læge (som lige skulle rage op og ned på mig efter mamografien) at det ikke handlede om kræft, men om min alder...?

suk han sagde rent ud, du er jo ved at være gammel nu...føøøøj jeg var under 30 dengang...lol....

men du skal bare gå til den mamografi, med oprejst pande...flot du kaster dig ud i det, jeg kan huske jeg trak den meget langt dengang det var mig...ved egentlig ikke hvad jeg var bange for???

;) SÅ BARE AFSTED MED DIG VEN!

Anmeld

15. maj 2008

Marco2

Åhh det var sgu dejligt Kalaha. Hele min mors familie har også kræft, så jeg går sgu også og får noia over det sommetider :'( For tænk hvis jeg også får det lige pludselig. Min mor har haft en aneurisme i hjernen som er sprunget, hvilket er årsagen til hendes hjerneskade idag, og det er også arveligt. Jeg er blevet spurgt om jeg også vil scannes for at se om jeg har én, men har takket nej, for så vil jeg hellere leve i lykkelig uvidenhed, end ulykkelig vidende, for de ville ikke kunne gøre noget alligevel hvis jeg havde én, og det er jo heller ikke sikkert den sprænger.... AG - livet er sgu så skrøbeligt, så det er med at værdsætte det mens man kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.