Jamen det er helt vildt så mange ting der er at blive bekymret for undervejs. Har selv en irriterende dag i dag, hvor jeg ikke synes at han bevæger sig så meget som han plejer. Det prøvede jeg i øvrigt også for et par uger siden hvor det endte med at jeg ringede til Skejby som tog mig ind til et tjek - og der var jo ikke noget galt og samme aften sprællede han atter løs:-) Men altså, jeg synes godt nok han er stille...
Men det er efterhånden min erfaring at der er rigtig stor forskel på det med barnets vægt. I sidste uge (uge 30) var jeg ved jordemor, som anslog min dreng til at veje 2300 på tidspunktet. 2300!!!!!!! det er jo helt vildt, hvordan hulen skal jeg få ham ud - og altså først om to måneder!!? Helt alvorligt, jeg er sgu da bange for at skulle føde sådan en krabat på 5 kg eller derover. Hverken min madn eller jeg er guds mindste børn, så det kunne altså godt ende der... men det er jo en anden problemstilling igen.
Træls for dig, men altså det er så relativt kort tid det drejer sig om, så du må bare gå helt ned i tempo og passe rigtig godt på dig selv, så skal han nok tage lidt til sig derinde og få indhentet lidt. Og helt ærligt, masser af baby´er bliver født med en vægt uden for normalområdet - uden at det har fået nogen som helst betydning. Men de proffessionelle er meget forsigtige i dag, og gør alt for at optimere fødsels- og graviditetsforløbene, og det er jo kun godt, og din lille fis skal nok komme ud fuldstændig sund og rask:-)
Anmeld