Underlige børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. maj 2008

Tynen

Er der vist nok af i tiden, og nu tilføjer jeg lige en mere.

De sidste par dage har jeg kæmpet en kamp med Stella når hun skal i seng.
Hun er virkelig træt når hun bliver puttet, men med det samme hun rammer hovedpuden efter sin flaske starter showet.

Hun råber og skriger (Ikke gråd) og opfører sig mest af alt som en techno-type på speed!
Hun kaster sig fra side til side mens hun sætter sig op, råber videre, putter hovedet, kaster sig lidt mere osv. osv.
Til sidst slår hun over i noget hysterisk råberi.

Pludselig falder hun i søvn i 1 minut og så starter det for fuldt drøn igen.

I forgårs tog det 1 time, igår 3 kvarter og idag ½ time - Så det går da fremad.

Jeg prøver selvf. at tysse hende til ro og putte hende igen når hun sætter sig op eller har kastet sig rundt et stykke tid, men nu er hun begyndt at hvine af grin når hun ser mit ansigt komme frem over sengen..
Hun driver sgu gæk med mig, tror jeg!

Er der andre der har prøvet at de kvikker totalt op når de kommer i seng, velvidende at de var monster trætte da de blev puttet?

Det kan selvf. også være fordi det er et nyt sted - Men hun virker bare overhovedet ikke påvirket af det ellers.

Det er sgu nok det eyeliner der er på spil igen! :P
(Hvis du fatter minus af sidste linie, så tjek indlægget Praxis)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Joan ( Smallie )

Hvad med at lade hende være til hun falder i søven. Hun kan da ikke selv komme ud af sengen kan hun??
Mener det er jo ikke fordi hun er ked af det. Det kan jo godt være det er hendes måde at falde i søven på.
Niels bliver bare lagt op så kan han godt ligge og snakke og rode rundt længe og jeg går kun op til ham hvis han begynder at græde og jeg kan høre der er noget galt. ( læst han ligger på maven med hovedet i fodenden(?) ) Så bliver han nemlig rigtig sur.

Men det virker at lade ham være her.

Bare et forslag. Hilsen Joan

Anmeld

14. maj 2008

Tut

Hej Trine...

Det er præcis det samme med Noah, er ved at blive sindsyg...

Om dagen falder han fint i søvn, men om aftenen skal det være en kamp med råben og skrigen fra hans side.

Anmeld

14. maj 2008

Tut

Tut skriver:

Hej Trine...

Det er præcis det samme med Noah, er ved at blive sindsyg...

Om dagen falder han fint i søvn, men om aftenen skal det være en kamp med råben og skrigen fra hans side.

Og jeg brugte altså IKKE eyeliner under graviditeten :D

Anmeld

14. maj 2008

Lise

Tynen skriver:

De sidste par dage har jeg kæmpet en kamp med Stella når hun skal i seng.
Hun er virkelig træt når hun bliver puttet, men med det samme hun rammer hovedpuden efter sin flaske starter showet.

Hun råber og skriger (Ikke gråd) og opfører sig mest af alt som en techno-type på speed!
Hun kaster sig fra side til side mens hun sætter sig op, råber videre, putter hovedet, kaster sig lidt mere osv. osv.
Til sidst slår hun over i noget hysterisk råberi.

Hehe, alt det der kender jeg bare rigtig godt :) Men de sidste par dage er han heldigvis bare faldet i søvn mens han har fået sin flaske, og så bare sovet videre. God dreng!

Men altså - alt det der roderi; råben, snakken, karten rundt...vi har været der - og lur mig om ikke vi kommer dertil igen på et tidspunkt (men please lad det vare lidt tid før vi skal igennem det igen). Jeg lagde Simon efter flasken, og så begyndte han jo på al hans halløj, men så gik jeg i stuen hvor jeg fint kan høre ham fra. Og så blev jeg ude af rummet indtil han blev ked af det - ind og trøste og så i seng igen. Fandt dog ud af at det ikke altid nyttede at være hård og bare lægge ham igen, for intervallerne mellem at han blev ked blev kortere og kortere. Men når jeg kunne se at nu var han altså træt, så tog jeg ham lige op og gik lidt rundt med ham, og så faldt han ofte i søvn på mig, hvorefter jeg så kunne lægge ham... Nogle gange, hvs humøret var ok, så lod jeg ham bare ligge, og pludselig faldt han så søvn...

Anmeld

14. maj 2008

Astrid P

OMG, det er præcis det samme her... Smilla mosler rundt i vildskab og er overhovedet ikke træt (tror hun) når hun kommer i seng. Og hun laver samme nummer med at kigge på os og så grine fordi hun tror at nu skal vi lege!
Jeg aner virkelig ikke hvordan vi skal gøre, for vi er også oppe på at det tager næsten en time at putte hende, og det orker man jo ikke i længden...
Så hvis der er nogle der har gode råd, så modtages de med kyshånd. Og det der med at lade hende ligge til hun falder i søvn, det virker desværre ikke her. Smilla bliver nemlig totalt rasende og ulykkelig hvis vi går imens hun sidder i sengen! >(

Kh Astrid

Anmeld

14. maj 2008

bette

som du nok husker skrev jeg noget lign. for lidt tid siden.. puha det er sku en hård tid.. bestemt ikke spor sjovt.. og man kunne rive hårene ud af hovedebunden af frustration.. 8(
men hold ud.. det skal nok gå over i igen.. hvis du altså er klar til at tage kampen med hende.. :D
jeg brugte lidt af det fra sovecoach og det virker..!! men børn er jo forskellige og har forskellige metoder de skal have for at sove godt..
men det virkede på mikkel.. dog kunne jeg ik blive inde på hans værelse.. for så blev han da først hys..
og ja mikkel griner også af mig nogengange når han vågner og jeg så vil putte ham igen... meeen den går altså ikke.. selvom det er svært at holde masken.. hehe

vil lige ønske dig god kamplyst.. :)

Anmeld

14. maj 2008

Tynen

NEEEJ! Hvor er det skønt at høre!! (Sorry, men det er da utroligt befriende at andre sidder med præcis samme issue som en selv!!)

Jeg troede seriøst at jeg var den eneste med sådan et tilfælde af underlighed!

Indtil videre har jeg bare ladet hende ligge dernede, indtil hun er blevet hys/ked - Så sysser jeg og putter hende igen.
Men det er til ingen verdens nytte.
Det fortsætter jo i uendeligheder - Ja, det føles det faktisk som om når man ligger der i mørket!

På en måde er det som om at hun holder sig selv i gang for ikke at falde i søvn.

Om dagen er der faktisk ingen probs overhovedet.
Hun sover med det samme hun bliver lagt i vognen (Yes, it´s true!)
Og der PLEJEDE aldrig at være noget om aftenen - Bare om på højre side og så sov hun!
Men nu skal jeg da love for der er kommet andre boller på suppen.

Selvom det er nederen at så mange lider under dette fænomen, så er det da rart at få bekræftet at det måske skulle ligne ganske normal adfærd for de små abekatter :)

Råd eller evt. kur mod dette modtages gerne!

Anmeld

14. maj 2008

Helle30

Og hvad skal jeg så konkludere? Jeg skulle have brugt eyeliner for at være med på beatet?
Sofie gør indimellem det at hun vrider sig lidt rundt og smiler, når hun bliver lagt og puttet. Så giver jeg hende sutten, hvorefter hun kaster hovedet mod hende sovebamse og falder til ro.

Sorry Tynen, men den med eyelineren lå liiige til højrebenet.

- Helle, som for pokker skal i seng nu.

Anmeld

15. maj 2008

birgittemarie

Hahahaha8D Nå, ja sjovt er det jo ikke, men alligevel... Nova Maria gør nøjagtigt det samme og vi har været oppe på 1½ times putning flere dage i træk.
Nu sover hun jo i vores seng, som er blevet til en madras på gulvet og det betyder jo så, at miden kommer øflende ind i stuen og det er altså svært ikke at grine af, når man hører møflen, prusten og dunken derindefra, hvorefter døren går langsomt op og et lille euforisk ansigt kigger frem (L) Må forresten lige droppe et par pics af det på IG snart...
De første par gange hun forsøgte at lave nummeret, trillede hun ud af sengen lige foran døren, så vi ikke kunne komme ind til hende og så lå hun ellers der og hujede og jublede, mens vi prøvede at overtale hende til at flytte sig, men kun fik glimt af et stort grin i et meget lille ansigt, når hun engang imellem trillede forbi den minimale åbning i døren 8D

Nå, men i dag tog det kun ½ time før hun sov, så jeg tror også det er ved at være på retur her...

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.