Er så blufærdig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2010

RumlesMor

Hvad med et amme-cover? Kig evt. på hjemmesiden Ninnananna.dk

Jeg var selv MEGET blufærdig, ikke så meget blandt veninder og i mødregruppen...men synes det var mærkeligt at sidde til familiefødselsdagen og amme?!! Jeg brugte tørklæder og stofbleer til at "gemme" mig bag - men nu hvor jeg er gravid for 2. gang har en sød veninde fundet et amme-cover til mig. Et slags forklæde, men det er designet så det buer ud øverst, så man stadig kan selv kan se barnet. Synes det er genialt.

Mvh RumlesMor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Corn

Jeg synes klart det er værst i starten, og med nr. 1. Men stadig så er jeg ikke typen der lige smider patten på bordet, midt i festen, fordi baby er sulten.

Jeg tog gerne en stol lidt fra det hele, og tillod mig også gerne at gøre mig det rigtig behageligt med lidt puder, lidt at drikke, frugt osv. Og så var folk faktisk ikke i tvivl om at baby og jeg skulle have lidt ro.

Og til svigermor og en svigerinde måtte jeg lige bede dem holde afstand, for nu skulle der fordres af.

Anmeld

9. februar 2010

Pia.

Du er ikke alene - sådan har jeg også haft det ... Men jeg tog gerne en stofble og lagde hen over brystet, så man næsten ikke kunne se hvad jeg lavede og så har jeg altid trukket mig lidt tilbage også i mødregruppen - har ikke bare taget babsen frem ved spisebordet hvor de andre sad, har altid spurgt om jeg lige måtte sætte mig der hen. Mine børn har også haft brug for ro under amning, så det passede jo meget godt at sige jeg går lige lidt væk ellers får han eller hun ingen mad...

Til gengæld gik jeg i mødre gruppe med en der var fuldstændig modsat mig... hun sad med begge bryster helt blottet, når hun skulle amme - og bag efter skulle de luft tøre, det havde lægen jo sagt så hun undgik sår. så imens vi andre indtog kaffen og kagen luftede hun bryster ved spisebordet - GRINER -

knus Pia.

Anmeld

9. februar 2010

anna-jonas

Det er helt naturligt, at have det som dig..................synes du skal forhøre dig, om der er et andet rum, når du skal i mødregruppe, da det også er ret svært at amme i begyndelsen og derfor er rart at kunne sidde for sig selv.

I min mødregruppe (som var/er suveræn), var der nogle der nærmest sad med babserne på bordet, eller som stod op og ammede. Jeg er selv en str. XXL................så jeg ville gerne sidde lidt afsides, for at få lidt ro.

Håber at det løser sig for dig...............

Anmeld

9. februar 2010

N&J

Altså min søster og jeg er meget forskellige på det punkt, hun var meget bevidst om hvor og hvornår hun ammede, men efterhånden blev hun bedre og bedre til at amme offentligt, det er faktisk ret nemt at skjule når man først får trænet lidt.. jeg derimod er modsat, selv om det var lidt grænseoverskridende i starten, blev jeg meget hurtigt bedre til det og efterhånden, ja der tænkte jeg ikke rigtig over det, endte med at sidde på cafe med min cuz og havde ikke opdaget at stofbleen var faldet ned.. hehe så sad og blottede mit bryst.. 

Men vil da give de andre ret i at du ikke skal amme offentlig hvis du ikke vil, men øvelse gør mester og hvis du efterhånden bliver mere tryg ved amme ved mennesker du kender så er der ikke så langt til at gøre det ude i offentligheden..

Knuz fra Jane

Anmeld

9. februar 2010

MorTilGustav

Hehe, jeg havde selv under graviditeten frygtet hvordan jeg mon skulle tackle alt det med blottet bryst osv, da jeg også er MEGET blufærdig og bestemt ikke bryder mig om at vise for meget af min krop (har f.eks. ALDRIG haft en bikini på..). Men efter fødslen synes jeg forholdet til min krop har ændret sig MEGET.. Eller også er det bare mit fokus der er ændret. Når bebs er sulten er der jo ikke altid tid til at skulle tage hensyn til sig selv  Jeg supplerer også med MME så når der er besøg får han ofte lige en flaske i stedet for at jeg skal hive brystet ud når man er midt i noget. Men ja, jeg synes det kommer af sig selv. Man lærer hurtigt at slappe af omkring det, synes jeg. Det er jo HELT naturligt så der er intet af skamme sig over  
Har fået så meget respekt for min krop efter den har kunnet "producere" sådan et lille mirakel, så der er næsten synd at skulle skamme sig over den

Anmeld

9. februar 2010

MorTilGustav

Jeg plejer forresten bare at sætte en serviet fast i amme-BHen (i de der "stropper" der er tilbage når man løfter det andet ned) så den dækker selv brystet men ikke hans hovedet

Anmeld

9. februar 2010

SHERO

Tak for svarene... :-)

Er faktisk lidt stolt af mig selv, klarede turen i mødregruppen hvor jeg måtte amme 2 gange  Og det var ikke så slemt igen, havde taget 2 bluser på, så ene kunne hives op og den anden ned så jeg var ret dækket... :-) Nu er min mødregruppe samme sted hver gang med 2 SP'er hver gang så skal ikke spekulere i hvordan jeg skal gøre ved de forskellige så det er rart... :-)

Godt at høre det ikke kun er mig der er så blufærdig, men mon ikke det bliver lettere med tiden, man kan ikke lade være med at amme når barnet er sulten så må nok bare "tage mig lidt sammen" hehe :-D

Anmeld

9. februar 2010

Tina2

Jeg lagde en stofble henover skulderen og lod den falde ud over mine unger, så de nærmest lå i en lille hule derunder:-) Så var der ingen der kunne se noget som helst og babyen lå i fred og ro:-)

Det var hvis jeg fx var inde i byen, men var jeg sammen med familie og venner, så gik jeg hen et sted hvor jeg sad i fred.....

Anmeld

28. februar 2010

tinekj

Måske dette er noget for dig? http://loveyduds.com/nursing_covers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.