Er så blufærdig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. februar 2010

SHERO

Aaaarhmen altså, jeg er ret stor, og har en ret stor barm som ligesom bare ikke vil som jeg vil når jeg skal amme. Jeg er verdens mest blufærdige person, og kan knap nok amme foran min mor. Har vovet mig ud og handle hvor lillemanden var fodret af inden, men nu skal jeg i mødregruppe for første gang i morgen, og er simpelthen så nervøs, for synes det er så træls at jeg ligesom ikke kan undgå at skulle amme min søn foran andre....

Nu har jeg heller ikke ammet særlig længe, kun lidt over 3 uger, så mit spørgsmål er egentlig bare - Andre der har/haft det sådan og lære man nogensinde at være ligeglad med andre mennesker??  Er jo lidt en hæmsko ikke at ville amme andre steder end der hjemme, så man pludselig lidt fanget det næste laaaange stykke tid... hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

TbCp

Tullen85 skriver:

Aaaarhmen altså, jeg er ret stor, og har en ret stor barm som ligesom bare ikke vil som jeg vil når jeg skal amme. Jeg er verdens mest blufærdige person, og kan knap nok amme foran min mor. Har vovet mig ud og handle hvor lillemanden var fodret af inden, men nu skal jeg i mødregruppe for første gang i morgen, og er simpelthen så nervøs, for synes det er så træls at jeg ligesom ikke kan undgå at skulle amme min søn foran andre....

Nu har jeg heller ikke ammet særlig længe, kun lidt over 3 uger, så mit spørgsmål er egentlig bare - Andre der har/haft det sådan og lære man nogensinde at være ligeglad med andre mennesker??  Er jo lidt en hæmsko ikke at ville amme andre steder end der hjemme, så man pludselig lidt fanget det næste laaaange stykke tid... hehe

Sådan havde jeg det...jeg ER blufærdig og lærte aldrig bare at hive babsen frem og amme.

Jeg var rigtig glad for amme-bluser og samtidig en stofble ned over så der ikke var nogen der kunne se noget som helst. Som regel gik jeg også hen et sted hvor jeg kunne sidde lidt i fred.

Anmeld

8. februar 2010

LRJ

Tullen85 skriver:

Jeg er os Meget blufærdig med mine bryster derfor er der så meget tvivl om jeg skal amme når jeg bliver mor, men ved endnu ikk hvordan det bliver

Anmeld

8. februar 2010

Halbschön

Ja, sådan har jeg også haft det.. Men efter fødslen hvor jeg blottede alt var det som om at jeg mistede en del af min blufærdighed... Så jeg ammer på livet løs nu.. Dog med lidt mere besvær hvis der fx er mænd i rummet....

Men ja, det var svært i starten, men nu går det bare der ud af.. Det er jo en af de mest naturlige ting...

Held og lykke med det

Anmeld

9. februar 2010

JustAnotherName

Man lærer at blive bedre og bedre til at skjule det 

Men ja, jeg kunne også blive en smule forfjamsket overfor andre. Jeg tror dog ikke at andre bemærkede det, men indeni kunne jeg godt have sådan en "ååhh nej, nu bliver jeg nødt til at blotte babsen ...bare ingen ser det"

Men lige nøjagtigt i en mødregruppe, hvor der også er andre der ammer, synes jeg ikke det er helt så væmmeligt. Så er man jo ikke ene om det.

Det er værre i forsamlinger med flere mennesker - også med familien.
Men så har jeg altid trukket mig til side eller gået ind i et andet rum.

Nu er vi kun på aften/nat-amning, så det foregår i fred og ro
- kun hende og mig

Anmeld

9. februar 2010

Mumto3

Jeg har altid brugt ammebluser. Gik aldrig i andet i mens jeg ammede. For der kan man virkelig amme diskret!!! , og så har jeg brugt slynge, og når de små ligger i slyngen og bliver ammet er der INGEN der kan se NOGET SOM HELST!! Det har så bevirket at jeg flere gange har oplevet at afolk har stukket hovedet helt ned til mit bryst, for at se babyen,  og derefter har de meget flove og overrasket sagt: Åh, undskyld jeg anede ikke du var ved at amme

Men amme bh og ammebluser, det er virkelig vejen frem!!! og hold så fast ved at du ikke har lyst til at amme til offentlig skue!!! Vi er bare forskellige og ingen skal komme og fortælle sig noget andet.

Anmeld

9. februar 2010

nanaz

jeg var og en del blufærdig men lærte det såen efterhånden... havde ikk noget imod a amme andre steder fordi jeg lagde bar en stofble over babs..  hehe.. men det var mere det med og sku ha dem frem og få ham lagt til osv der ku gøre mig lidt genert el utilpas andre steder.. men sørgede som reelt også lige få og sætte mig så man var lidt gemt... men tror nogle lærer det når det føles mere narturligt men tror nu også andre syns det aldrig blir nemt..

knus

Anmeld

9. februar 2010

Valle81

Tullen85 skriver:

Hejsa:0)

Jeg synes det er helt i orden at du har det som du har det. Jeg er ikke blufærdig, men synes at amning var meget svært og noget som jeg havde brug for ro til. Så når jeg var nogen steder, besøg ved venner familie eller andet, ja så gik jeg ind i et andet rum for at amme.

Så havde jeg ro på mig selv, og min datter blev heller ikke forstyrret, hvilket hun gør tit.

Hvis jeg fx var på strægtur, ja så tog jeg gerne bare ind på et toitlet eller fandt et hjørne hvor jeg ikke blev generet.

Knus

Christina, som synes det er helt okay at man har brug for "privatliv" og fred og ro når man ammer:0)

Anmeld

9. februar 2010

Mira0911

Tullen85 skriver:

Min bluefærdighed, den er rigtig slem...

Nu har jeg ikke ammet, men planen var jo at jeg gerne ville amme... 1½ mdr før jeg skulle føde, fik jeg afvide jeg ikke måtte amme...

Inden jeg fik afvide jeg ikke måtte, gik jeg og sagde, når jeg skulle amme, gik jeg væk fra forsamlingen og sad for mig selv, jeg vil retter og sagt forsvinde fra flokken...

Men mange siger, at man hurtigt vænner sig til det...

Den dag idag, har jeg det fint med at jeg ikke må amme...

Anmeld

9. februar 2010

SaNiNa

Sådan hvade jeg det osse til at starte med, men så blev jeg altså nød til at tænke på min søn var sulten så brystet måtte frem. læg en stofble henover hovede på din søn så er du tildækket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.