Jeg havde også fået at vide at jeg blev sat igang til termin, hvis jeg ikke havde født selv inden.. Dette pga. stort barn, bækkenløsning og fordi jeg var førstegangsfødende.
Men det ændrede sig fordi den læge der havde sagt det til mig ikke havde fået det noteret i journalen.. Da jeg var 41+3 (mandag) var jeg til forundersøgelse ved en læge, hvor jeg blev scannet. Her blev lillemanden vurderet til 4504g, og derfor fik jeg at vide at jeg blev sat igang samme dag, for der var ingen grund til at han voksede sig større. Jeg tog hjem og skulle vente på et opkald - her sagde de så at de ikke ville sætte mig igang alligevel fordi de regnede med at jeg selv gik i fødsel inden længe, og hvis jeg ikke gjorde skulle jeg møde op fredag aften kl 19 til igangsættelse med stikpille.
Fredag da jeg var 42+0 mødte vi op ( nåede lige i panik og pakke tasken - tænk nu hvis vi ik kom hjem ). Fik kørt en kurve, jm fandt stikpille frem, men da hun mærkede mig indvendigt var jeg åben 2cm (uden veer) og hun tog istedet vandet kl 1945.
Lørdag morgen var min store dreng født efter knap 12 timers fødsel! 
Håber lægen siger til dig at du kan blive sat igang til termin, for det var virkelig modbydeligt at have fået den besked, og så pga en dokumentationsfejl, så blev det ikke til noget alligevel..
Held og lykke med den forestående fødsel - håber ikke at du får problemer med din ryg 
Knus Renée - undskyld det lange svar 
Anmeld