Igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.001 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. februar 2010

MissMikkelsen

Hej igen til alle i skønne damer

Jeg har siden jeg var ved JM sidst spekuleret meget over det med at blive sat igang. Aftalen er blevet at hvis jeg ikke har født til terminen skal jeg sættes igang.
Men nu er det så jeg tænker om man kan blive sat i gang en fredag? Ved godt det måske virker som et underligt spørgsmål men jeg tænker bare om de vil sætte en i gang lige op til en weekend?

Ihhhh jeg håber altså at gå i fødsel selv men tror sq ikke bettefisen synes den vil ud i kulden.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Moar'en

MissMikkelsen skriver:

Hej igen til alle i skønne damer

Jeg har siden jeg var ved JM sidst spekuleret meget over det med at blive sat igang. Aftalen er blevet at hvis jeg ikke har født til terminen skal jeg sættes igang.
Men nu er det så jeg tænker om man kan blive sat i gang en fredag? Ved godt det måske virker som et underligt spørgsmål men jeg tænker bare om de vil sætte en i gang lige op til en weekend?

Ihhhh jeg håber altså at gå i fødsel selv men tror sq ikke bettefisen synes den vil ud i kulden.....

Jeg blev sat igang en fredag. Jeg havde lige været til scanning og havde tænkt ligesom dig, så jeg havde ikke taget noget med på sygehuset (som ligger ca. 1 times kørsel væk) og her sagde de at de synes ikke der var nogen grund til at vi kørte hjem og jeg blev sat igang. Jeg fik dog kun stikpiller, fredag, lørdag og søndag og først mandag morgen kunne de prikke hul på fostervandet.(ved ikke om de gør det anderledes andre steder) så jeg fødte først om mandagen kl 17.45 (det endte desværre i AK)

Anmeld

9. februar 2010

Dictes mor

Jeg var ikke klar over at man kunne blive sat igang før end man var gået 14 dage over tid. Hvordan har du fået sådan en aftale i stand? Det kunne jeg godt tænke mig, for tanken om at gå over tid nager mig virkelig, jeg synes i forvejen, at der er alt for lang tid til, og at jeg er noget belastet af graviditeten.

Anmeld

9. februar 2010

SaNiNa

Jeg blev sat idag fredag formiddag/middag ved stikpille det var først 2 stikpille fredag aften som satte gang i de rigtig veer, men de blev aldrig til så meget, så det endte ud i et aks da Nicklas stod så skævt at jeg aldrig ville kunne have født ham.

Anmeld

9. februar 2010

MissMikkelsen

Majastina skriver:

Jeg var ikke klar over at man kunne blive sat igang før end man var gået 14 dage over tid. Hvordan har du fået sådan en aftale i stand? Det kunne jeg godt tænke mig, for tanken om at gå over tid nager mig virkelig, jeg synes i forvejen, at der er alt for lang tid til, og at jeg er noget belastet af graviditeten.

Jeg har fået den aftale i stand fordi jeg har fået meget meget slem bækkenløsning + jeg har 2 rygskader fra tidligere som de frygter er brudt op/ved at bryde op igen.

Det er normalt heller ikke noget de bare tilbyder og jeg skal da også lige forbi en læge på fødegangen og lave den endelig aftale når jeg kommer til terminen.....

Anmeld

9. februar 2010

kiroo

Jeg blev også sat i gang fredag morgen, de tog vandet mellem halv otte og otte og 11.25 fødte jeg.. og det var planlagt en uge i forvejen at jeg ville blive sat i gang der..også 14dage før termin.. (3460g 51cm. så det var helt fint)

Anmeld

9. februar 2010

Halbschön

Jeg havde også fået at vide at jeg blev sat igang til termin, hvis jeg ikke havde født selv inden.. Dette pga. stort barn, bækkenløsning og fordi jeg var førstegangsfødende.

Men det ændrede sig fordi den læge der havde sagt det til mig ikke havde fået det noteret i journalen.. Da jeg var 41+3 (mandag) var jeg til forundersøgelse ved en læge, hvor jeg blev scannet. Her blev lillemanden vurderet til 4504g, og derfor fik jeg at vide at jeg blev sat igang samme dag, for der var ingen grund til at han voksede sig større. Jeg tog hjem og skulle vente på et opkald - her sagde de så at de ikke ville sætte mig igang alligevel fordi de regnede med at jeg selv gik i fødsel inden længe, og hvis jeg ikke gjorde skulle jeg møde op fredag aften kl 19 til igangsættelse med stikpille.

Fredag da jeg var 42+0 mødte vi op ( nåede lige i panik og pakke tasken - tænk nu hvis vi ik kom hjem ). Fik kørt en kurve, jm fandt stikpille frem, men da hun mærkede mig indvendigt var jeg åben 2cm (uden veer) og hun tog istedet vandet kl 1945.

Lørdag morgen var min store dreng født efter knap 12 timers fødsel!

Håber lægen siger til dig at du kan blive sat igang til termin, for det var virkelig modbydeligt at have fået den besked, og så pga en dokumentationsfejl, så blev det ikke til noget alligevel..

Held og lykke med den forestående fødsel - håber ikke at du får problemer med din ryg

Knus Renée - undskyld det lange svar

Anmeld

9. februar 2010

MissMikkelsen

Min jm har heldigvis noteret det i min vandrejournal at vi har snakket om det og at hun vil anbefale det... Så hvad angår dokumentationen skulle der ikke være problemer

Må indrømme at jeg i nat et par gange tænkte at jeg her til morgen ville ringe til hende og kaste håndklædet i ringen (altså bede om den samtale NU)

Men hver gang jeg tænker tanken får jeg dårlig samvittighed overfor babyen..... For den har jo bedst af at blive derind indtil kroppen selv siger til..... Men alligevel... PUHA jeg har ondt og det er IKKE veer

Anmeld

9. februar 2010

Skouboe

MissMikkelsen skriver:

Min jm har heldigvis noteret det i min vandrejournal at vi har snakket om det og at hun vil anbefale det... Så hvad angår dokumentationen skulle der ikke være problemer

Må indrømme at jeg i nat et par gange tænkte at jeg her til morgen ville ringe til hende og kaste håndklædet i ringen (altså bede om den samtale NU)

Men hver gang jeg tænker tanken får jeg dårlig samvittighed overfor babyen..... For den har jo bedst af at blive derind indtil kroppen selv siger til..... Men alligevel... PUHA jeg har ondt og det er IKKE veer

Det er ikke så meget babyen som dig de tænker på, når de helst ikke vil sætte i gang før 14 dage efter termin...

Jeg blev sat i gang ved 39+0 pga. sygdom og min krop var på ingen måde klar - det var modbydeligt og jeg gør det ALDRIG igen... 

Vi startede fredag morgen med stikpiller og min datter er født tirsdag kl 0.15 ved AKS.

Når du spørger folk der er blevet sat i gang om forløbet synes jeg ofte der tegner sig et billede. Hvis deres krop har været klar har det ofte været et okay forløb og hvis den ikke har været klar, har det ofte været meget slemt...

Jeg var hårdt plaget af bækkenløsning, graviditetssukkersyge, kunne ikke sove pga. et hyperaktivt barn i maven, vand i kroppen og kløe over det hele og kunne ikke få hende ud hurtigt nok, så jeg var lykkelig da de valgte at sætte mig igang... Når den næste skal ud, venter jeg hellere 14 dage længere på at min krop bliver klar, end bliver sat i gang igen...

Anmeld

9. februar 2010

Halbschön

Skouboe skriver:

Det er ikke så meget babyen som dig de tænker på, når de helst ikke vil sætte i gang før 14 dage efter termin...

Jeg blev sat i gang ved 39+0 pga. sygdom og min krop var på ingen måde klar - det var modbydeligt og jeg gør det ALDRIG igen... 

Vi startede fredag morgen med stikpiller og min datter er født tirsdag kl 0.15 ved AKS.

Når du spørger folk der er blevet sat i gang om forløbet synes jeg ofte der tegner sig et billede. Hvis deres krop har været klar har det ofte været et okay forløb og hvis den ikke har været klar, har det ofte været meget slemt...

Jeg var hårdt plaget af bækkenløsning, graviditetssukkersyge, kunne ikke sove pga. et hyperaktivt barn i maven, vand i kroppen og kløe over det hele og kunne ikke få hende ud hurtigt nok, så jeg var lykkelig da de valgte at sætte mig igang... Når den næste skal ud, venter jeg hellere 14 dage længere på at min krop bliver klar, end bliver sat i gang igen...

Det tror jeg helt sikkert også! Grunden til at min igansættelse gik så fint var da helt klart at jeg var gået så meget over tid... Min krop var jo klar til at føde. Men efter at jeg havde fået taget vandet kom der ikke veer af sig selv så jeg fik vedrop, og det var MODBYDELIGT! Det var konstante veer og ingen pauser... Efter 4 timer havde jeg kun åbnet mig 3cm (1cm  siden jeg ankom på FG), så jeg fik en epi, som derved gav mig pauser.. Skønt! Havde jeg ikke fået den, tror jeg ikke jeg havde klaret at føde ham selv...

Næste gang jeg skal føde, så håber jeg virkelig at det hele går igang af sig selv - det må være det bedste for kroppen!

Øv hvor surt, lyder til du havde en grim grim oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.