hvor meget kostede dåben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

Isabeau

Vi havde barnedåb d. 3. jan. i år, var ca. 20 mennesker. Vi holdt det derhjemme.

Koldt bord med forskelligt pålæg, varmleverpostej, sild, æg o. lign. (noget af det var rester fra julefrokosten).

Gulerodskage købt hos bageren; gav 200 kr. for den, og kjolen var en, vi bruger i familien.

Og ellers diverse; småkager, rødt bånd til kjolen, røde servietter, røde lys og blomster.

Så omkring 1.000 kr. gav vi vel for det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

saxa

Vi holdte barnedåb på noget der hed Orkideen som lå helt ned til vandet. Vi fik Brunch og alt hvad der dertil hører inkl. "fri bar" (Øl, vand, juice, kaffe og te) Til kaffen fik en en kæmpe Othello lagkage. 

Vi var 54 personer

Vi kom af med cirka 5000.- i det hele vil jeg skyde på..

Anmeld

8. februar 2010

3drenge

Drømmer skriver:

En masse spørgsmål ifm dåb.

Hvor meget kostede det da i holdte dåb?

Hvor mange mennesker var i?

Hvor holdte i det henne? (hjemme, hotel, forsamlingshus osv.?)

Hvad fik i og spise?

Håber der er en masse der vil dele deres erfaringer med os

Vi var 23 mennesker og holdte det herhjemme. Havde selv borde, stole, service osv, så det kostede ikke noget.

Bestilte Gl. dags oksesteg med tilbehør fra et hotel, det kostede 72kr pr. person (ialt 1656kr) (gratis udbringning) synes det er rigtig billigt, slet ikke umagen værd selv at stå med det og vi havde lækkert mad 2 dage efter 

Dessert var grand prix islagkage fra Hjem-Is

Kaffe/hjemmelavet stor dåbslagkage

Købte vin, øl og sodavand i Tyskland. Begrænset hvor meget der bliver drukket sådan en søndag, men så har vi fyldt lagret op herhjemme.

Pynt til bordet (ca. 200kr)

Havde dåbskjole, købte en lille blå/hvid hue og en suttesnor med blå bånd til lillemanden og mig og de store drenge fik også noget nyt tøj (1100kr), så alt i alt incl. det hele tror jeg vi har brugt ca. 4000kr

Anmeld

8. februar 2010

FruEllingsen

hvor er det dejligt med så mange svar.

har helt sikkert fået en masse inspiration, især til hvordan man holder det på et overkommeligt niveau

Håber der er flere der vil dele deres erfaringer

Anmeld

8. februar 2010

anna-jonas

Puhhh................med Ida's barnedåb kom  vi af med knap 9000 kr. for en lidt tam brunch for 35 personer. Men smukke omgivelser, og ingen arbejde ved det.

Med Anna, er det svært at sige, for der holdt vi også stort bryllup......................og det var dyrt.

Med Jonas var vi 45 pers. med mad ude fra, i lejede lokaler..........................tror det blev ca. 5000 kr. i 1996.

METTE

Anmeld

8. februar 2010

ChatH

Vi holdt også vores sammen med bryllup, så jeg skal også til at finde ud af hvordan den næste skal blive. tror helst jeg vil have det hjemme men nu må vi se

Anmeld

8. februar 2010

Mig med maven

Vi har gennem hele graviditeten sparet op til den store dag.

Vi er oppe på 21.345,-

Det er ikke et must at vi skal bruge det hele, meeeen vi bliver rigtig rigtig mange.

Både min mand og jeg er skrildsmisse "børn" så af den grund bliver vi mindst 80.

Vi holder det i ejerforeningens beboerhus. Og fr noget mad ude fra. Sodavand, vin og kaffe står vi selv for!

Anmeld

8. februar 2010

vatten

Hvor meget kostede det da i holdte dåb? 1500-2000kr

Hvor mange mennesker var i? omkring 40 inkl børn

Hvor holdte i det henne? (hjemme, hotel, forsamlingshus osv.?) Lejet lokale i boligforeningen

Hvad fik i og spise? Rugbrød med diverse pålæg, og kæmpe kagebord med kaffe og te til dessert.

Jeg var alene og på SU, så det var meget skrabet, men rigtigt hyggeligt og det fungerede egentligt fint med hurtig frokost og så kaffe. De sidste gæster gik vist kl 15, så der var masser af tid til at rydde op osv uden at være mega træt. 

Anmeld

8. februar 2010

Na-Wi

Vi skal holde barnedåb i april og vi har lagt 10.000 til side til den dag .. Vi invitere begge vores familier (omkring 70 i alt) og så må vi se hvem der kommer ..

Vi skal lave helstegt pattegris og grisen får vi billigt da min kæreste er slagter, og så kender han en som har en grill som også kan lave den for os.. Så laver vi lidt frikadeller og andet kød og så en masse salater flutes lidt kartoffelsalat osv hehe..

Vi har lejet et forsamlingshus vi skal give 1100 for og så har vi det hele weekenden..

Vi har besluttet at tage den lange tur til tyskland og hente øl og sodavand ..

Invitationerne har vi bestilt hos vistaprint og der skal vi bruge lige under 500 kr og der er inklusiv frimærker

Jeg ved ikke hvad det vil løbe op i det hele så derfor har vi lagt en god sjat til side

Knus Nanna

Anmeld

8. februar 2010

nanaz

vi brugt omkring 5000-6000 kr...

vi holdte det hjemme ved mine forældre var nok omkring 35 mennesker og så er jeg så heldig og ha en dejlig bedstemor der laver kanon mad så det blev omkring 1500 kr for maden med forret med laks, 3 forskellige stege masser a salat og kartofler og pastasalat, dressinger osv.. og så hjemmelavet is og pandekager.. og til "skrup af mad" var der karry suppe med ris og kødboller... husker ikk hvor meget vi brugte på pynt... dåbskjolen var igennem familien.. så der udover gik der jo penge til drikkelse så vi købte i forskellige butikker.. alt i alt en god og dejlig barnedåb...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.