Finske drenge- og pigenavne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.961 visninger
16 svar
1 synes godt om
7. februar 2010

Louisesam

Min kæreste er halvt finne, og vi leder efter et rigtig godt drenge eller pigenavn... tænkte om der var nogle der kender nogle finske navne til både drenge og piger??

Vi kan godt lide Mikkas og Timo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

LRJ

Louisesam skriver:

Min kæreste er halvt finne, og vi leder efter et rigtig godt drenge eller pigenavn... tænkte om der var nogle der kender nogle finske navne til både drenge og piger??

Miikka, Lauri, Jari, Kimmo, Ville..

Men denne hjemmeside kan måske hjælpe lidt http://www.babynology.com/finnish_babynames.html

Anmeld

7. februar 2010

Bare mig..

Mener mit navn er finsk - Marikka! Eller det er vidst egentlig Marika der er det..

Anmeld

8. februar 2010

minmau

Jeg kender en finsk dame som hedder Sirkku, det er faktisk et ret sødt navn synes jeg.

Anmeld

8. februar 2010

Dictes mor

Jeg kender en dreng, der hedder Jussi, det synes jeg også er pænt.

Anmeld

8. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min mor hedder Sigyn til mellemnavn (min mormors fornavn) og min søsters huemor hedder Peggy...

Min mormor blev kaldt Jusse, hvilket faktisk er ret sjovt da Jussi (så vidt jeg ved) er et finsk drengenavn!

Min mormor var finlands/svensker og vi har derfor, den finske tradition tro, valgt at vores lille Laura skal have en huemor udover gudmoderen

Anmeld

8. februar 2010

NoName

Louisesam skriver:

Hej

Jeg kender en finne der hedder Sari.

Hendes børn hedder Sini (pige) og Juha (dreng) Super søde navne og børnene også

NoName 15+5

Anmeld

8. februar 2010

cdinesen

Drengenavne: Miko, Ville, Sami, Matti, Timo

Pigenavne: Elina, Hanna, Miia.

Tror de er mine favoritter.

Anmeld

8. februar 2010

Camilla_a

Caroline86 skriver:

Min mor hedder Sigyn til mellemnavn (min mormors fornavn) og min søsters huemor hedder Peggy...

Min mormor blev kaldt Jusse, hvilket faktisk er ret sjovt da Jussi (så vidt jeg ved) er et finsk drengenavn!

Min mormor var finlands/svensker og vi har derfor, den finske tradition tro, valgt at vores lille Laura skal have en huemor udover gudmoderen

Mine drenge har også en huemor, men det er fordi min farmor er katolik og havde den tradition med sig  Lidt sjovt at se nogen også har en huemor

Anmeld

8. februar 2010

NoName

Camilla_a skriver:

Mine drenge har også en huemor, men det er fordi min farmor er katolik og havde den tradition med sig  Lidt sjovt at se nogen også har en huemor

undskyld, men hvad er en huemor???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.