Den sværeste beslutning beslutning ever..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. februar 2010

..

Jeg helt knust og har godt nok grædt meget i dag. Tror vi har taget beslutningen om at vores elskede hund Rolf skal aflives - Nu er der nok nogen der tænker, jaja det er jo bare en hund..

MEN Rolf har været den tætteste på mig i de sidste 13 år. Vi har sammen boet på sjælland og rejst med tog frem og tilbage i 1½ år mens jeg læste til dyreadfærdsterapeut. Han var med i skole og vi var sammen døgnet rundt. Rolf er bare min hund, vi har altid haft et helt særligt forhold, et eksempel er når vi på skolen skulle øve dæk på 20 meters afstand så stod alle de andre og råbte og skældte ud. Jeg stod og smilede til Rolf som bare blev liggende og logrede med halen.. Han er SÅ dejlig, helt unik og fuldstændig fantastisk

Desværre fik han dårlige hofter som 4 årig, vi fik sat guld i hofter og ryg på ham og han har haft det super lige siden. Han er idag 13½ år. Nu går det bare ikke længere, han går og falder, kan ikke gå ture og kan næsten ikke rejse sig. Derud over har han dårligt hjerte og er begyndt at hoste som er et tegn på det går skidt. Tror det er tiden, han mærker jo ingenting - det er mig der gør ondt på Det går bare ned af bakke herfra og tænker at han måske skal have fred nu.. Er bare sådan i tvivl, syntes det er urimeligt hårdt at tage beslutningen om at ens dejlige smukke, vidunderlige ven skal dø. Altså han er jo glad og tilfreds ellers men bentøjet er altså ikke til meget mere

Ved ikke hvad jeg vil, bare ud med med det og høre at vi gør det rigtige selv om ingen af jer kan sige det.. Tak fordi I læste med..

Rikke - fuldstændigt knust

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

Rasmine

Jeg har INGEN trøstende ord!!!! De findes ikke!

Jeg kan kun sige at jeg føler med Jer!

Alt godt får en ende, desværre. Rolf har haft mange gode hundeår på denne jord, og vil med garanti få mange flere gode år i hundehimlen!

Anmeld

7. februar 2010

Stumpen

Det gør mig virkelig ondt.. Men det kan godt lyde til at dejlige Rolf tid er kommet.. Det gør det ondt så ondt at aflive det dyr man holder så usigeligt meget af, men jeg synes det er nu du skal gøre det inden han får smerter..

Rolf skranter og det er vist mere for din end hans skyld at han ikke bliver aflivet..

Sidder sku her med tårer i øjnene, men jeg tror det bedste for din skønne ven gennem 13½ år har brug for at sove... Han er gammel og træt...

Mange mange herfra...

Anmeld

7. februar 2010

Louise mortil4

Hvor jeg føler med jer og da især dig, det må være så forfærdeligt.

Jeg kan ingen træstende ord, men en  skal du i hvertfald ha.

Anmeld

7. februar 2010

Susan1978

Rikke, lort det du skal igennem. Men for at være ærlig så tror jeg du/i tager den rigtige beslutning.

Synes desværre alt for tit at dyr lever videre fordi ejerne ikke kan give slip.. hvilket sgu da også er så skide hårdt.

Hunden har det jo ikke godt som du skriver.    Så giv ham fred. Det lyder også som om du inderst inde har taget din beslutning.

Stort knus til dig.

Anmeld

7. februar 2010

Joan ( Smallie )

Ved ikke hvad jeg skal sige andet end jeg fik en ordenlig klump i halsen da jeg læste det.

Jeg står lidt i det samme men ham af min er så kun 9 år. Men jeg kan ikke råde dig til hvad du skal gøre. Der er kun dig. det er dig der kender hunden og FUCK hvor er det bare svært og gør ondt.

Til dig

Anmeld

8. februar 2010

..

Tak for jeres tanker og søde ord. Det betyder meget.

Det er så hårdt og jeg græder næsten hele tiden men beslutningen er taget, vi skal sige farvel til Rolf på torsdag kl 15.40
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. februar 2010

Muffinmus

Med den beskrivelse du har af hunden er der ingen tvivl om at det er den rigtige beslutning. Hunde brokker sig ikke ret meget voer smerter og at de har det rigtigt skidt...de lever bare i elendighedn. Men der er vist ingen tvivl om at din kære hund rent faktik fortjener at få fred. Den kan ikke selv sige til dig at den er træt nu, at det gør ondt på de...Den er som du ser den, glad, men garanteret i mange smerter nu.

Så selv om det er en røv beslutning kan det ikke være anderledes, den fortjener at du siger farvel og giver den en værdig slutning.

Min e forældre måtte også aflive vores gamle hun da den var 8, netop pga hofterne. Den kunne heller ikke komme op at stå uden at man kunne se at det rent faktisk gjorde ondt...selv om den ingen ting sagde. Og dyrllægen sagde at det var på tiden at sige fsarvel, at mennerkser tit havde dyr lidt længere fordi de ikke nænnede at sige farvel til en god ven, men det ikke var i dyret interesse at leve på den måde længere.

Så synes det er flot du er nået så langt som til at indse i kun har hunden fordi i ikke vil af med den, ikke fordi den har det godt.

Anmeld

8. februar 2010

Millebasse

Vil bare lige sende dig et

Anmeld

8. februar 2010

Marco2

Nu har jeg været inde og kigge på det her både idag og igår, og tuder hver gang.

Du kender din hund bedst. Og jeg er sikker på at du vælger det bedste for den. Og hvis der absolut ikke er mere at gøre for ham, ja så er det jo nok den eneste vej..

Når den dag en dag oprander hvor jeg skal tage den beslutning, ved jeg at den bliver såååå svær.  shit...

Marco er 9 år men er ikke så stor en hund, så vi håber da at der er mange år i ham endnu...

puha..

stort knus.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.