kan man udtale dette navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

Vial

Det er lidt svært for mig at udtale det, da jeg først så det og prøvede det af på engelsk - men jeg er også en sprogspasser. Synes det er let og et flot navn på dansk. Eneste udfordring bliver nok at halvdelen af dem, hun møder vil udtale det på engelsk :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

LineD

Herhjemme kan manden og jeg udtale det på dansk såvel som engelsk, så ingen problemer :) Selv Theis på 3 år tror jeg sagtens vil kunne sige det :)

Sødt navn i øvrigt, på dansk såvel som engelsk

Anmeld

7. februar 2010

Lone Jakobsen

det er vel som alle andre specielle navne....første gang man hører det udtalt rigtigt, så udtaler man det ikke forkert igen....og jeg synes det er et virkeligt smukt navn....som man sagtens kan udtale

Anmeld

7. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
gabriellasmor skriver:

nu er det ikke for at høre om i kan lide det for det er jo så forskelligt og det skal man ikke altid gå efter. men min søster mener folk ikke vil kunne finde ud af at sige dette navn: Penelope.

det siges som på dansk og ikke engelsk. altså bare Pe-ne-lo-pe?

min anden datter hedder gabriella og den krøller tungen mere syntes jeg

føler bare så meget for dette navn men vil heller ikke "forbande" min kommende piges liv

Ja da Og selv min søn på 3 vil kunne udtale det, for vi ser tegnefilm med en blå koalabjørn, der hedder Penelope

Anmeld

7. februar 2010

LinLin

Kan ikke se der skullevære problemer med udtalen :-)

(I øvrigt: i Herkules-tegnefilmen (Disney) hedder den kvindelige hovedperson Penelope...)

Anmeld

7. februar 2010

katti24

gabriella er super nemt at udtale men det andet er jeg bare slet ikke til. kan hverken sige det eller li det, men hver sin smag... heldigvis ellers ville alle jo komme til at hedde det samme

Anmeld

7. februar 2010

FrkT

Jeg KAN godt udtale det, men synes næsten det gør ondt inde i ganen når man siger det, så jeg stemmer nej. Synes så slet heller ikke om navnet, men som katti24 sagde er det en smagssag, og det vigtigste er at I kan udtale det og lide det  

Anmeld

7. februar 2010

BinaMor

tak skal i have.

jeg hedder Sabina, hvilket jeg syntes er lige ud af landevejen. men halvdelen af alle kalder mig Sabrina. selv min svigerfar igennem 6 år 

og min kærestes navn staver alle med C selvom det er med K. så det er vel svært at undgå der skal være nogle ting galt tænker jeg?

min kæreste mener navnet Tess er bedre  den har jeg liiidt svært ved.

Anmeld

7. februar 2010

Dansker i England

Jeg synes, navnet er rigtig sødt, men jeg har ingen anelse om, hvordan man udtaler det på dansk. Har prøvet men det kommer helt forkert ud. Hvis det ville være et problem for jer, at folk udtalede det på engelsk, tror jeg ikke, I skulle kalde jeres datter det. Bare min mening

Anmeld

7. februar 2010

LinLin

Dansker i England skriver:

Jeg synes, navnet er rigtig sødt, men jeg har ingen anelse om, hvordan man udtaler det på dansk. Har prøvet men det kommer helt forkert ud. Hvis det ville være et problem for jer, at folk udtalede det på engelsk, tror jeg ikke, I skulle kalde jeres datter det. Bare min mening

På dansk er det PeneLOpe - hvor det på engelsk er PeNElope (ikke?) ... (giver det mening?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.