tanker om 1. omgang Icsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

kbh-tøs

Efter 9 mislykkedes IUI´er er vi nu i fuld gang med hormonet suprefact.
jeg skal til første scanning på onsdag for at komme i gang med den endelige stimulering.

Det er helt vildt hvad det gør ved os som tiden går. I starten er man spændt og glad for at komme i gang, men er mere og mere nervøs.
hvordan ser æggene ud? er de gode? kan de dele sig og vil ægget sætte sig fast? hvordan med alle de hormoner jeg skal sprøjte i mig, hvordan påvirker de mig. Indtil videre har jeg "kun" døjet med hovedpine og humørsvingninger, men de sidste er vist mere eller mindre obligatorisk.... 

vi er meget positivt indstillet, men i baghovedet lurer der også at der jo aldrig er nogen garanti..... er bare så spændt på det hele og kan mærke at vi begge er meget berørte af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

VNB

Hej

Er selv fuld igang... dog med IVF. Har taget suprefact i 12 dage nu, og fra i aften starter jeg med hormonet Puregon. Var til scanning på klinikken igår, og den viste at jeg har dannet 7 æg i den ene side og 8 i den anden  nu skal de så bare vokse sig store så de kan tages ud om ca 12 dage! Sidder med fuldstændig de samme tanker som dig.... Man glæder sig helt vildt over at være igang, men samtidig bliver nervøsiteten også større og større, for duer de æg nu? og vil befrugtningen og ægoplægningen gå godt? vil ægget blive siddende og vokse sig til en baby??? 

Ventetiden er næsten uudholdelig! Der går jo nærmest ikke 5 min hvor man ikke tænker over det hele.... Min kæreste og jeg prøver dig at holde humøret højt - og vi TROR på at vi SKAL være blandt dem som har held med behandlingen i første huk  

Kan se at du har døjet lidt med bivirkninger til suprefacten....  har jeg heldigvis ikke mærket noget til. Har dog oplevet at humøret har svinget en lille smule... har f.eks. utroligt let til tårer ved ting som ellers ikke plejer at gå mig på... dette kan selvfølgelig godt være en bivirkning, men tror lige så meget at det er fordi at vi nu endelig er igang med behandling og derfor reagerer ens psyke lige pludselig på alle de følelser som man har gået og haft hele tiden....

Igår da vi var på klinikken var sygeplejersken rigtig rigtig sød og positiv. hun sagde at hvis det lykkes her i første forsøg ville min termin være den 10 november! SHIT mand, så er det sku da først at man blir spændt og nervøs  NU SKAL DET JO BARE LYKKES!!!!

Men tror på at man kommer langt med en positiv indstilling, og så har jeg opdaget at det er rigtig godt at græde de gange hvor det presser på.... jeg har baret ladet følelserne komme ud, og bagefter har min krop været fuldstændig afslappet igen  Men kan sagtens nikke genkendende til det med at både kæresten og jeg selv er meget berørt af behandlingen. Er jo helt naturligt, når det resultatet gerne skulle være ens aller højeste ønske EN BETTE BABY!!!

Ønsker jer alt held og lykke i den videre behandling, spændende at vi kan følges hele vejen

Knus Vinni.

Anmeld

22. februar 2010

Miepige

kbh-tøs skriver:

Efter 9 mislykkedes IUI´er er vi nu i fuld gang med hormonet suprefact.
jeg skal til første scanning på onsdag for at komme i gang med den endelige stimulering.

Det er helt vildt hvad det gør ved os som tiden går. I starten er man spændt og glad for at komme i gang, men er mere og mere nervøs.
hvordan ser æggene ud? er de gode? kan de dele sig og vil ægget sætte sig fast? hvordan med alle de hormoner jeg skal sprøjte i mig, hvordan påvirker de mig. Indtil videre har jeg "kun" døjet med hovedpine og humørsvingninger, men de sidste er vist mere eller mindre obligatorisk.... 

vi er meget positivt indstillet, men i baghovedet lurer der også at der jo aldrig er nogen garanti..... er bare så spændt på det hele og kan mærke at vi begge er meget berørte af det.

Hej Begge

Jeg kan kun give jer helt ret. Vi startede på vores første ICSI forsøg (min mand har dårlig sædkvalitet, så vi startede direkte på ICSI) i december 09. Heldigvis skulle jeg kun igennem den korte behandling - så der mærkede jeg ikke rigtig nogen bivirkninger overhovedet, da man jo ikke skal nedreguleres og jeg i forvejen har ret stærke hormoner selv.

Men hver eneste gang til skanning ligger man og tænker på at man jo gerne vil have så mange æg som mulig og er tallet nu godt nok osv. jeg havde ca. 15 ægblærer.

Men så til ægudtagningen vælger de kun at tage de 8 blærer, da de andre er lidt mindre, og derfor fik vi kun 6 æg - og nej hvor jeg følte mig som en fiasko - for ville jo gerne have så mange chancer som muligt - og 6 er jo ikke meget når man nu havde tænkt 15 inde i hovedet!

Og når man så kommer til ægoplægningen - så sidder man og venter på at telefonen ringer eller rettere ikke ringer så der er æg til en. Når der så ikke bliver ringet er man jublende lykkelig. Og så er der kun 3 æg som har delt sig. 1 som er super og 2 okay æg, men som desværre ikke kunne fryses pga fragmenter. Så pludselig er man reduceret til kun 1 æg vi reelt kunne bruge.

Men så lykkedes det i første forsøg - men det hele endte jo desværre i en spontan abort i 7-8 uge

Så nu skal vi igang igen - men denne gang med den lange protokol med nedregulering - som jeg håber bliver næsesprayen  - da jeg har prøvet suprefact i sprøjten som ægløsende sidst - og den var sq stor i forhold til puregon! orgivatrelle den svier - har i også prøvet den?

Qnuz

Mie

Anmeld

22. februar 2010

kbh-tøs

Øv øv Jeg er ked af at høre at det hele endte i en abort.

Jeg endte med at have 15 æggeblærer, 10 æg blev taget ud og i dag frøs de 8 ned og lagde et perfekt æg op. Dette er jo desværre ikke nogen garanti. Indtil alle disse gode nyheder, fløj tankerne rundt i hovedet på os. Vi blev pludselig bange for at der slet ikke var nogen æg, så vi skulle ud i donor æg. Den første læge jeg snakkede med fik dæmpede de tanker. Så blev manden nervøs for om hans sæd nu var god nok ( selvom den er væsenligt nedsat) og så skulle vi ud i donorsæd. nu når ægget er sat op er der kun den gamle bekymring, om det nu deler sig og sætter sig fast osv...

BIB livet er lutter bekymringer og jeg kan mærke at jeg vil nok være ret lang tid om at forstå det, hvis det lykkes nu.

Jeg fik også suprefact og ja, sprøjten er lidt større, men til gengæld er det kun 1 gang om dagen, hvor næsespray er 3 og man skulle få så tørre slimhinder af sprayen.

Jeg er i forvejen diabetikker, så jeg er ret vant til nåle, men forstår godt at suprefact har skræmt dig. Spørg evt. om du må få ekstra nåle med og så skift nål, når væsken er hevet ind i kanylen. Derved undgik jeg kløe og så er nålen også nemmere at stikke igennem huden.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.