tøj til nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.457 visninger
23 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

FruEllingsen

Har lige et par spørgsmål ang tøj til en nyfødt.

Hvad størrelse brugte jeres nyfødte? og hvor længe?

hvor meget tøj havde i købt i pågældende størrelse?

hvad str. bruger en nyfødt i strømper??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Halbschön

Drømmer skriver:

Har lige et par spørgsmål ang tøj til en nyfødt.

Hvad størrelse brugte jeres nyfødte? og hvor længe?

hvor meget tøj havde i købt i pågældende størrelse?

hvad str. bruger en nyfødt i strømper??

Hej

Min søn brugte lidt i 56 men mest i 62 da han blev født. Og det brugte han den første måneds tid. Havde ikke så meget i 56 heldigivs, og i 50 havde jeg kun et par bodier..

Strømper brugte han 16-17 og 17-19. (har en stor dreng med STORE fødder og hænder)

Knus!

Anmeld

6. februar 2010

CarinaSB

Noah brugte en str 50 i knap 2 mdr .. han nærmest svømmede i en 50 da han blev født .. :) da han så var 3½ mdr kom han op i en 56 :)

Anmeld

10. februar 2010

tumle81

Vi brugte mest str 56, og gik rimelig hurtigt over i 62.

Nu, i en alder af knap 4 mdr bruger vi 68-74.

Strømper ville jeg mene omkring str 17-19...

Knus Kathrina

Anmeld

10. februar 2010

Low

Nu har jeg ikke født endnu og jeg har ikke født før men de størrelser jeg har købt indtil videre er MEGET lidt str. 50 og lidt mere 56 men jeg har mest købt 62..

Jeg skal også tænke på hvad for noget tøj det skal være for han bliver et sommerbarn

22+1

Anmeld

15. februar 2010

bredkjaer1

Low skriver:

Nu har jeg ikke født endnu og jeg har ikke født før men de størrelser jeg har købt indtil videre er MEGET lidt str. 50 og lidt mere 56 men jeg har mest købt 62..

Jeg skal også tænke på hvad for noget tøj det skal være for han bliver et sommerbarn

22+1

Hej

Jeg havde ikke købt noget mindre end 56 selv, da man jo aldrig ved hvor lang ens barn er.

Men min pige var et lille nips, og startede i en str 44 havde dog kun et sæt i den størrelse, ellers brugte jeg 50 som hun passede det meste af i ca 2 mdr, der begyndte jeg så småt at tage 56 i brug. Til gengæld brugte hun kun 56 i 2-3 uger! Så det er rigtig svært at vurdere hvor meget man skal have. Jeg havde dog aaalt for meget, halvdelen af det jeg havde købt nåede hun aldrig at bruge.

Et godt råd er ikke at købe ret meget i de mindste størrelser, selvom det er fristende, men der kommer så mange barselsgaver, fra helt uventede sider også, og ellers så er det hurtigt at få købt et par sæt til den første tid

Anmeld

15. februar 2010

3drenge

Vores dreng var 51cm og 3410g og vi brugte str. 50 i en mdr. tror jeg. Han svømmede rundt i str. 56. Har ikke brugt strømper til ham endnu, bruger strømpebukserne fra H&M dem med 2 stk i. De er simpelhen så gode, dejlig elastiske og så er der aldrig bar hud.

Anmeld

15. februar 2010

BinaMor

min brugte str. 44 ca. 1 måned. og det var rigeligt stor på trods af hun var 48 cm.

derefter 50 i 1-2 måneder.

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

Jeg følger lige med her...

Hvad mener i så er bedst - at købe mest tøj i str. 56 og der over? Så er man sikker. når man får et sommerbarn, er der så nogle ting man skal være mere opmærksom på, når man køber tøj?

Anmeld

15. februar 2010

Corn

Jeg køber 56 og 62. Selv min dreng født 36+0 var kun i str. 50 meget kort tid, og nr 2 kunne slet ikke passe 50.

Så jeg satser på 56/62, også fordi han til MD scanningen viste at han var større og længere end gennemsnittet.

tre sæt 56 og ellers 62 for resten. 

Så jeg satser på en ordentlig Gubbas

Med hensyn til strømper så har jeg tænkt mig at have nogle få par og ellers bukser med fod.

Bliver det meget varmt til sommer, kommer han kun til at bruge body og ble og en lille dyne/tæppe, og bliver det okay vejr, så bruger jeg nok bare en sparkedragt og dyne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.