Lidt i tvivl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2010

Gitte2300

Det her spørgsmål omkring amning kan jo næsten være helt religiøst 

Med min store dreng ammede jeg ham hver gang han gav den mindste antydning til at ville have mad. Dette gjorde at han det meste af tiden bare brugte mig som sut, og at jeg i en meget lang periode var oppe hver 2. time hele narren for at give ham mad. 

Med min datter, som nu er 4 uger, har jeg været meget bevidst om at hun ikke skal bruge mig som sut. Der går ca. 3-5 timer imellem hun spiser og der i mellem får hun sin sut. Dette gør at jeg også sover meget bedre om natten, når man ikke skal op hele tiden. 

Børn er jo forskellige, så det er jo svært at vide hvorfor mine to børns spisemønster har været forskelligt. 

Jeg tror bare det er vigtigt at du er obs på at du ikke ender med at blive brugt som sut, men derudover syntes jeg bare du skal gøre det du føler er mest rigtigt for jer.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

JustAnotherName

Ens mor er altid så fuld af råd og forslag   ...det er der mange der er!
MEN GØR SOM DU SELV FØLER ER RIGTIGT!!! - Det er mit bedste råd.

Man er så rigeligt usikker på alting og sine evner som mor, når det er ens første barn.
Og så hører man det ene det ene sted, og det andet et andet sted, og bliver skrup forvirret - for hvad er så det rigtige ?!?!

Der er ingen færdige opskrifter på "rigtigt og forkert" !!!
En mors egen intuition, er som oftest den bedste og mest rigtige.
DU kender DIT barn bedst!!

Så find ud af, hvad du synes fungerer, og hold dig til det.
Efter en tid laver dit barn så godt nok om på alt dét, som ellers lige kørte så godt - men sådan er de bare, de kære små

Men mit bedste råd er som sagt - GØR SOM DU FØLER ER RIGTIGST!
Pyt med tidspunkter, klokkesletter og det som står i bøgerne.
Dit barn er ikke ligesom naboens barn eller da svigermor havde småbørn...

Man skal se på sit barn og gøre det som virker.
Og hvis barnet er glad og tilpas, vokser fint og sover godt, så er alt i den skønneste orden

Anmeld

6. februar 2010

JustAnotherName

Tullen85 skriver:

tusinde tak for alle svarene... Tror bare jeg forsætter som jeg har gjort hele tiden, synes egentlig også det fungere rigtig fint, blev bare pludseligt i tvivl... Man skal vist bare lærer at sortere lidt i alle de råd man får alle steder fra... :-D

LIGE PRÆCIS !!!! 

Anmeld

6. februar 2010

christina2412

du skal da bare give ham, når han er sulten

philip lå også rigtig meget til i starten, han er nu 9 uger, og siger selv fra nu og har gjort i 14 dage, ellers kunne han ligge der op til 15 gange i døgnet, han tog så små portioner, men brugte mig samtidig med som sut, fordi han ikke ville have den, det vil han nu engang imellem. ammer ham mellem 8-10 gange i døgnet nu.

men åh hvor er det bare træls ens mor mormor osv skal komme og sige du skal strække dit barn, han snyder dig osv men NEJ et barn i den alder snyder IKKE sin mor ved de vil ligge så mange gange.

for det første nu større de bliver nu mere kræver de, og skal derved have produktionen op, de kræver kærlighed og trykhed, det får de ved, at ligge ved mors bryst og mærke hende.

så for guds skyld følg dit hjerte og hvad du føler der er bedst for dig og din søn, og lad vær med,, at høre på, at du skal strække dit barn, eller  hvis du på et tidspunkt høre, ligger han ikke lige lovligt meget til.

min amning var ved, at gå i stå for mig pga der var familie der hele tiden kom med stik piller, som gjorde mig usikker, men var heldigvis så stædig, jeg til sidst bad dem tie og blande sig uden om.

du gør det helt rigtige

christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.