Du skal bare amme og amme og amme ude at kikke på uret! Mine børn har ALDRIG ALDRIG kunne vente 4 timer! Nogle gange kunne de hellere ikke vente 2!!!! De der 4 timer er nogle som de snakkede om, i vores forældre generation og de endte med skrigende unge de fleste af dem. Nej nej. Du skal bare amme. Bare rollig, de vil ikke være sådan hele livet! Efter nogle få måneder er de meget mere intereseret i hvad der sker rund omkring dem end i at amme (og så kommer der det problem, at de ikke kan sidde stille og amme...) Jeg har ventet nogle gange over 2 timer med mit første barn og om aftenen har jeg givet ham sut i stedet for at amme, for jeg troede at de der "sutte-amme-thon" var kun lyst til at sutte. Men nr2 ammer jeg utrolig meget. Faktisk bruger jeg nogle gange over 2 timer på at amme ham og bøvse ham og lave en lille pause og amme ham igen. Når han virkelig ikke længere gider, virkeligt ikke kan have mere i maven bliver puttet og han sover meget bedre end storbror. Ingen tvivl om, at de tanker op i løbet af dagen og especielt om aftenen. Der har været mange nat, hvor han sove de der 5 eller 6 timer på en gang! Storebror har aldrig sovet længere end 2 timer om aftenen.
Så hvis du har tid, så skal du bare ammet så tosset du kan uden at tænke på tid. Bare tilbud ham. Og som sagt, det er kun de første få måneder og så er det overstådet og, believe me, du kommer til at savne amning!
Anmeld