Lidt i tvivl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. februar 2010

SHERO

Puhh synes sgu jeg har mange spørgsmål ang. amning. og synes der kommer flere hver gang jeg har fået besvaret nogen. Så nu høre jeg altså liiige her.

Min mor bliver ved med at sige at hun synes jeg skal strække min 3 uger gamle søn til kun at blive ammet hver 4. time. Men synes altså ikke jeg tager tid på amningen. Når min søn har sovet og vågner vil han ha mad, om han så kun har sovet en time eller 3, og får han det ikke skriger han indtil han gør. Hvis han f.eks. vågner efter 45 min-1 time så kan jeg da ikke lade være med at sige ham mad i 2 timer fordi der skal være gået 4 timer...

Mit spørgsmål er egentlig bare, hvor vigtigt er det at der går x antal timer mellem amningerne? Han sover mellem 2½-4 timer i streg om natten.

Han spiser vel kun hvis han er sulten? eller kan man overfodre sådan en lille gut??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Du skal gøre lige præcis det som fungerer for din søn og dig.

Jeg ammer når han beder om det. Jeg tænker ikke over om der er gået 1/2 time eller 3 timer.

Hvis jeg ventede i 4 timer ville mit hjem være grådens hule. Og det er der jo ingen grund til.

Anmeld

5. februar 2010

Knudsen

De fleste siger at det ikke er så vigtigt, hvor længe der går imellem amning.. Jeg tror at der gennemsnitlig går ca 3 timer fra måltid til måltid..

Jeg har aldrig hørt om nogle amme børn der kunne vente 4 timer på næste måltid, synes kun det er flaske børn, hvor det mætter lidt anderledes.. men det er meget forskelligt.

Hjemme hos os kunne det være meget forskelligt.. For det meste i løber af dagen var det hver 2½-3 time og om aftenen hver anden time ca nogle perioder hver time..

Hvis du bare har fornemmelsen af at han ikke hyggespiser for meget og bliver ordentligt mæt, ville jeg ikke bekymre mig og ikke trække ham til de 4 timer..

Anmeld

5. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

vi har kørt med 3 timers 'reglen' og ellers ladet ham sove de 8-11 timer om natten før næste amning. Mere for at holde styr på hvornår han fik og derved holde rytmen. Han har aldrig vist og viser stadig ikke tegn på sult. Så har aldrig haft en dreng der vågned og bare skreg af sult, eller skrigeri når mor bare er for langsom til at finde brystet frem.

Anmeld

5. februar 2010

Halbschön

Tullen85 skriver:

Puhh synes sgu jeg har mange spørgsmål ang. amning. og synes der kommer flere hver gang jeg har fået besvaret nogen. Så nu høre jeg altså liiige her.

Min mor bliver ved med at sige at hun synes jeg skal strække min 3 uger gamle søn til kun at blive ammet hver 4. time. Men synes altså ikke jeg tager tid på amningen. Når min søn har sovet og vågner vil han ha mad, om han så kun har sovet en time eller 3, og får han det ikke skriger han indtil han gør. Hvis han f.eks. vågner efter 45 min-1 time så kan jeg da ikke lade være med at sige ham mad i 2 timer fordi der skal være gået 4 timer...

Mit spørgsmål er egentlig bare, hvor vigtigt er det at der går x antal timer mellem amningerne? Han sover mellem 2½-4 timer i streg om natten.

Han spiser vel kun hvis han er sulten? eller kan man overfodre sådan en lille gut??

Fodr når han er sulten

Sådan var min lille knægt også i de første mange uger, så gik der ikke så lang tid imellem jeg ammede, men nu hvor han er blevet ældre spiser han mere effektivt og så går der lidt længere tid imellem amningerne

Anmeld

5. februar 2010

Ox.

Min SP sagde jeg bare skulle give hende når hun ville, og at de første 2 måneder kan man ikke give dem nok opmærksomhed mm ..

Anmeld

5. februar 2010

mor2piger

min pige er 4½ måneder nu, jeg ammede hende de første 3 måneder og efterfølgende er hun nu fuld flaske barn ( desværre ) men hun tog ikke nok på, da jeg kun havde mælk i det ene bryst

da jeg ammede var det efter hendes behov, fuldstændig lige meget om der var gået 10 min efter 3 timer. man opnår det bedste resultat ved at Fri amme barnet, så glem alt om tidspunkt og hvad andre folk siger og lyt til dit barn  mælken regulere sig selv efter hvor meget din søn spiser, og han vil også i perioder lave et appetitspring hvor hun måske nogle dage konstant vil spise for at øge mælke produktionen hvis han i den periode bliver "nægtet" brystet vil mælkeproduktionen gå ned og der vil til sidst ikke være mælk nok

og jo modermælkserstatning mætter mere end modermælk gør, så efter min pige er blevet flaskebarn kan der godt gå op til 4-5 timer om dagen inden hun bliver sulten, hvor da jeg ammede hende spiste hun konstant.. men det var hyggeligt <3

er egentlig nogle gange lidt "træt" af den ældre generation der synes at kunne huske hvordan det var de vi var børn, og uha de skal jo endelig ikke ha for meget mad, men skriger barnet efter kontakt så er det sikkert sulten, ellers har man ikke nok næring i brysterne, og børn skal da også bare sove igennem fra uge 1 osv.. ja de kan mange "røver historier" så lyt efter dit hjerte og dit barn og glem det de andre siger <3

held og lykke med amningen <3

Anmeld

5. februar 2010

S.L.S

Vil altså også sige du skal amme så tit du kan.. Det er det bedste og som nævnt længere oppe så er det tæthed og nærhed.. Jeg ammede døgndrift de første 2md og nyder stadig at kunne amme efter 3½... Elsker at kigge min datter i øjnene og bare nyde at kunne gøre det.. De der intervaler er ikke lige i mit øje.. Selv min JM sagde så tit til brystet og gerne hygge også.. Så gør som det passer dig og dit barn.. Det jo ikke til med at sultent barn der skriger og faktisk i den sidste ende kan afvise fordi der er gået for langt tid.. Ellers er ammenet.dk en super side med masser af svar...

knus herfra

Anmeld

5. februar 2010

Cris

Du skal bare amme og amme og amme ude at kikke på uret! Mine børn har ALDRIG ALDRIG kunne vente 4 timer! Nogle gange kunne de hellere ikke vente 2!!!! De der 4 timer er nogle som de snakkede om, i vores forældre generation og de endte med skrigende unge de fleste af dem. Nej nej. Du skal bare amme. Bare rollig, de vil ikke være sådan hele livet! Efter nogle få måneder er de meget mere intereseret i hvad der sker rund omkring dem end i at amme (og så kommer der det problem, at de ikke kan sidde stille og amme...) Jeg har ventet nogle gange over 2 timer med mit første barn og om aftenen har jeg givet ham sut i stedet for at amme, for jeg troede at de der "sutte-amme-thon" var kun lyst til at sutte. Men nr2 ammer jeg utrolig meget. Faktisk bruger jeg nogle gange over 2 timer på at amme ham og bøvse ham og lave en lille pause og amme ham igen. Når han virkelig ikke længere gider, virkeligt ikke kan have mere i maven bliver puttet og han sover meget bedre end storbror. Ingen tvivl om, at de tanker op i løbet af dagen og especielt om aftenen. Der har været mange nat, hvor han sove de der 5 eller 6 timer på en gang! Storebror har aldrig sovet længere end 2 timer om aftenen.
Så hvis du har tid, så skal du bare ammet så tosset du kan uden at tænke på tid. Bare tilbud ham. Og som sagt, det er kun de første få måneder og så er det overstådet og, believe me, du kommer til at savne amning!

Anmeld

5. februar 2010

SHERO

tusinde tak for alle svarene... Tror bare jeg forsætter som jeg har gjort hele tiden, synes egentlig også det fungere rigtig fint, blev bare pludseligt i tvivl... Man skal vist bare lærer at sortere lidt i alle de råd man får alle steder fra... :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.