Rosa skriver:
Tak skal du have - det gav ihvertfald nogle hints... Jeg tror nu stadigvæk det kunne lade sig gøre, efter reglerne er man jo berettiget til dagpengene hvis man IKKE er på en uddannelse og det ville jeg jo ikke være i samme øjeblik jeg tager orlo fra studiet.
Nej ikke helt, du må ikke ha orlov, for så er det SU du kan få. For at få dagpenge fra kommunen skal du slet ikke gå på uddannelsen. Altså du skal melde dig ud.... Og det kræver jo at du kan komme ind på uddannelsen igen og starte hvor du slap...
Ex, min veninde var igang med grundforløbet som maler på teknisk da hun blev gravid, hun nåede ikke at fuldføre grundforløbet da hun fødte så derfor fik hun SU under barsel. Hun fik så 12 klip, og dem valgte hun at få dobbelt, så der var til 6mdr. Nu er drengen 5mdr og nu har hun lige været tre uger på skole for at fuldføre grundforløbet. Når hun så har gjort det, og fordi hun ikke har en læreplads(så var det jo mesteren der skulle betale barselsdagpenge), så er hun ikke igang med uddannelse længere, og derfor kan hun nu for barselsdagpenge fra kommunen.. Grunden til hun har gjort dette er at hun flere penge ved at tage 6mdr med dobbeltklip, gøre udd. færdig og derved få barselsdagpenge resten af hendes barsel 
Anmeld