Så har vi nået ammestop her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. maj 2008

Marco2

..og det uden nogen som helst brokkeri. Det er bare kommet helt naturligt. Jeg ammede jo til sidst kun om natten og det har self. sat min produktion ned, og pludselig ville hun gerne tage en flaske. Så hun har fået 210 ml. mme ved sengetid, og så har hun sgu SOVET IGENNEM :D Åhh det har bare været 3 skønne nætter hvor hun bare har været lidt klynk to gange pr. nat og så fået sutten, og faldet i søvn med det samme igen. Så nu har jeg ikke ammet i over 48 timer.... Dejligt at det bare er kommet uden skrig og skrål og uden vi har skullet tage en kold tyrker!! Og jeg synes 9 1/2 amning har været fint for mig. Så nu skal jeg til at have mine babser for mig selv...dejligt. Men nu skal jeg jo så til at sætte mig ind i alt det med mme, finde rytme til hvornår hun skal ha' det, undlade jerndråber og investeret i sutteflasker. For det er jo en hel ny verden for mig. Og mht til plads til Emily er det stadig en gyser. Men har aft fat i dagstilbudslederen på den inst vi har valgt som 1. prior og hun ville kontakte pladsanvisningen for at høre hvordan og hvorledes og så vil hun ringe tilbage idag ;) Så kryds lige fingre for at jeg får en plads!! AG - udhvilet og veltilpas

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Loggidut

hmmm...tillykke med ammestoppet....men for pokker er du ikke ved at sprænges?

jeg krydser fingre for at stoppet holder, og ja jeg kan kun sige at 9½ månede er flot!

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

[citat][f][småt]Marco2 skriver:[/småt][/f] ..og det uden nogen som helst brokkeri. Det er bare kommet helt naturligt. Jeg ammede jo til sidst kun om natten og det har self. sat min produktion ned, og pludselig ville hun gerne tage en flaske. Så hun har fået 210 ml. mme ved sengetid, og så har hun sgu SOVET IGENNEM :D Åhh det har bare været 3 skønne nætter hvor hun bare har været lidt klynk to gange pr. nat og så fået sutten, og faldet i søvn med det samme igen. Så nu har jeg ikke ammet i over 48 timer.... Dejligt at det bare er kommet uden skrig og skrål og uden vi har skullet tage en kold tyrker!! Og jeg synes 9 1/2 amning har været fint for mig. Så nu skal jeg til at have mine babser for mig selv...dejligt. [rød]Men nu skal jeg jo så til at sætte mig ind i alt det med mme, finde rytme til hvornår hun skal ha' det, undlade jerndråber og investeret i sutteflasker. For det er jo en hel ny verden for mig. [/rød] Og mht til plads til Emily er det stadig en gyser. Men har aft fat i dagstilbudslederen på den inst vi har valgt som 1. prior og hun ville kontakte pladsanvisningen for at høre hvordan og hvorledes og så vil hun ringe tilbage idag ;) Så kryds lige fingre for at jeg får en plads!! AG - udhvilet og veltilpas[/citat] Behøves du mon det når hun er så stor? Er hun ikke ved at få så fast føde at det ikke er helt så nødvendigt med flaske?:)

Anmeld

14. maj 2008

Marco2

Loggidut skriver:

...men for pokker er du ikke ved at sprænges?

Nej, det er gået stille og roligt nedad, så det er jeg faktisk ikke. Så det siger jo nok lidt om hvor lidt mælk der tilsidst har været, og sikkert er medvirkende årsag til at frøkenen pludselig er begyndt at ville tage en flaske med mme.

Så nu er det sgu bare to femmere i en sok.....

AG

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

Marco2 skriver:

Loggidut skriver:

...men for pokker er du ikke ved at sprænges?

Nej, det er gået stille og roligt nedad, så det er jeg faktisk ikke. Så det siger jo nok lidt om hvor lidt mælk der tilsidst har været, og sikkert er medvirkende årsag til at frøkenen pludselig er begyndt at ville tage en flaske med mme.

Så nu er det sgu bare to femmere i en sok.....

AG

hæ hæ...få dem vekslet...så fylder de lidt mere....

knus fra sloggi, nu helt uden mønter i patterne...efter 4 unger har hunget der!

Anmeld

14. maj 2008

Marco2

[citat][f][småt]Anna-Rosa skriver:[/småt][/f] Behøves du mon det når hun er så stor? Er hun ikke ved at få så fast føde at det ikke er helt så nødvendigt med flaske?:) [/citat] Aner det sgu ikke for at være ærlig. Troede de skulle ha' mme til de blev 1 år, men har som sagt aldrig brugt mme så jeg ved det ikke. Men hvis den flaske hun får ved sengetid kan være med til at hun sover om natten giver jeg den gerne. Emily har jo altid været under på vægtkurven, så selvom hun trives og jeg ikke bør lade mig gå på af det, kan jeg godt mærke at det ligger og lurer.... og er det ikke noget med at hun skal ha' et vist antal ml mme for at få dækket jernbehovet?? hmmm dont know, jeg skal lige ha' læst lidt på det. AG - mme-nybegynder :D

Anmeld

14. maj 2008

Anna-Rosa

[citat][f][småt]Marco2 skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Anna-Rosa skriver:[/småt][/f] Behøves du mon det når hun er så stor? Er hun ikke ved at få så fast føde at det ikke er helt så nødvendigt med flaske?:) [/citat] Aner det sgu ikke for at være ærlig. Troede de skulle ha' mme til de blev 1 år, men har som sagt aldrig brugt mme så jeg ved det ikke. Men hvis den flaske hun får ved sengetid kan være med til at hun sover om natten giver jeg den gerne. Emily har jo altid været under på vægtkurven, så selvom hun trives og jeg ikke bør lade mig gå på af det, kan jeg godt mærke at det ligger og lurer.... og er det ikke noget med at hun skal ha' et vist antal ml mme for at få dækket jernbehovet?? hmmm dont know, jeg skal lige ha' læst lidt på det. AG - mme-nybegynder :D [/citat] Så skal hun bare have jerndråber.. Det eneste jeg tænker er, om ikke det er træls, at hun nu skal til at vænnes til en flaske, når hun egentlig, kan spise helt normal føde nu? Kan godt se hvis ikke hun er så stor, men måske er det ikke fordi hun spiser for lidt men fordi hun bare er lille... Så længe hun er aktiv nok? Hvis hun ikke spiser sin aftensmad for tidligt, kunne det være at du kunne nøjes med at give hende lidt mælk af en kop inden hun skal sove? Og så have en kop vand klar til natten, hvis hun vågner...

Anmeld

14. maj 2008

Marco2

[citat][f][småt]Anna-Rosa skriver:[/småt][/f] Så skal hun bare have jerndråber.. Det eneste jeg tænker er, om ikke det er træls, at hun nu skal til at vænnes til en flaske, når hun egentlig, kan spise helt normal føde nu? Kan godt se hvis ikke hun er så stor, men måske er det ikke fordi hun spiser for lidt men fordi hun bare er lille... Så længe hun er aktiv nok? Hvis hun ikke spiser sin aftensmad for tidligt, kunne det være at du kunne nøjes med at give hende lidt mælk af en kop inden hun skal sove? Og så have en kop vand klar til natten, hvis hun vågner... [/citat] Jamen der er jo helt sikkert en masse overvejelser jeg skal gøre mig. Og har jo aldrig prøvet det før da Emily er mit første. Ville gerne ha' snakket med min SP for lige at høre hvordan og hvorledes med det hele, men hun skulle ha' været her for 3 uger siden, men kommer jo ikke pga strejken. Havde regnet med at amme til vi lige havde fået den snak, men nu er ammestopet jo kommet helt af sig selv. Må hellere få læst lidt om det. Men tak for svar. AG - på vej i bad og ud i det gode vejr....uhmmm.

Anmeld

14. maj 2008

Tynen

Tillykke med ammestoppet :)
Det er dejligt befriende når man lige vænner sig til det.

Havde aldrig troet at Em. selv ville sige fra ;)
Dejligt at du ikke skal til at kæmpe med en kold tyrker!

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

det er underligt, for min sp sagde nemlig også det der med MME til de var et år gammel...Tif har jo også været lille...så måske er det derfor...så jeg kæmper hver dag for at nå de 400 ml.
hvis man kan stoppe nu...så gør jeg det...men jeg tør slet ikke når sp har sagt sådan...så finder i ud af om man må stoppe...så råb lige højt...for så vil jeg da rigtig gerne være med på bølgen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.