CPR kontrol/Irl Kontrol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

FrkLarsen

Hej Henrik (piger)

Nu kæste jeg lige at tråden og den lille mistede linea var fake, så jeg kom til at tænke på noget.

Kan du ikke lave en Irl Kontrol, hvor man kan skrive CPR nr ind så man rent faktisk kan at personen som skriver ude på den anden side er skærmen faktisk ikke er en der misbruger sitet? 

Så man kan se inde på folks profil at de faktisk er cpr valideret. 

Har set det på diverse sider, og det ser ud til at have hjulpet rigtig meget? 

Bare en idé  

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

@spire

har siddet og tænkt på det samme.. Godt forslag...!

Anmeld

4. februar 2010

ønskebørn74

Ideen er god... Men hvad hvis siden bliver hacket???

Anmeld

4. februar 2010

qp

en anden måde var måske, at jeg tog et foto af mig selv hvor jeg stod med en seddel i hånden hvor der stod mit nick på? Så slipper vi jo for alt det cpr osv

Anmeld

4. februar 2010

@spire

qp skriver:

en anden måde var måske, at jeg tog et foto af mig selv hvor jeg stod med en seddel i hånden hvor der stod mit nick på? Så slipper vi jo for alt det cpr osv

det har jeg også set på forskellige sider..

Men tænker ang. hacking, at man må kunne kryptere siden ligesom når man skriver betalingsoplysninger etc...  ?

Anmeld

4. februar 2010

Rasmine

qp skriver:

God idé, eller not. Så kan man jo ikke skifte profilnavn hver dag.

Anmeld

4. februar 2010

qp

@spire skriver:

det har jeg også set på forskellige sider..

Men tænker ang. hacking, at man må kunne kryptere siden ligesom når man skriver betalingsoplysninger etc...  ?

Ja jeg ved sgu ikk... men noget må gøres - for det her er sgu for sygt!

Anmeld

4. februar 2010

@spire

qp skriver:

Ja jeg ved sgu ikk... men noget må gøres - for det her er sgu for sygt!

er enig...! Er helt i tvivl nu om hvad der er sandt eller falskt, og CPR-validering eller noget kunne gøre det mere sikkert.. Alle de menneskers energi og sorg der er brugt på det her.. og hvordan kan man blive sikker på hvad der er sandt...? Noget MÅ kunne gøres så sådan en situation ikke kan opstå igen.. Det jo skrækkeligt....

Anmeld

9. februar 2010

Ox.

Op op op .. efter det nyeste tilfælde af forfalskede profiler idag, kan vi så ikke finde ud af et eller andet garanti halløj herinde? :-/ Det er trist der er folk derude der kan finde på sådan noget ..

Anmeld

9. februar 2010

Stumpen

Sussie&Lilje skriver:

Op op op .. efter det nyeste tilfælde af forfalskede profiler idag, kan vi så ikke finde ud af et eller andet garanti halløj herinde? Det er trist der er folk derude der kan finde på sådan noget ..

i dag???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.