hmm, er der nogle af jeres dejlige børn som er baletdansere af natur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. maj 2008

Loggidut

hmm, ja dum overskrift, ved det godt, men men men

Tif står evigt og altid på tæer, hælen er aldrig i gulvet når jeg rejser hende op, faktisk står hun så meget op på tærene atjeg kan se det meste af forreste trædepude når hun er oprejst....det har hun gjort siden hun var helt lille...altid helt op på tåspidserne.

jeg har været opmærksom på det i noget tid, og snakkede med min sp om det sidst da hun var her, og der fik vi nogle øvelser vi skulle lave...noget med at massere hælen ned i gulvet!
det virker bare ikke, jeg kan kæmpe alt der jeg vil...hun bliver hvor hun er...helt oppe på tærene!

Nu snakkede jeg så lige med svigermekanikken, der rådede mig til at købe sko til pigebarnet, med lidt hård sål...og jeg har så lige været i føtex og købe sådan et par mille-sko til 150 kr.

jeg kan godt se det hjælper lidt, men hun kan sgu stadig bøje sålen og komme op på tæer!

er der andre med børn på tåspidserne, og hvad gør i for at få ungerne ned på flad fod?

jeg er lidt nysgerrig...om ikke andet, hvad sko har i til børnene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2008

Nadi

Du må bare sende hende til den Kongelige Balletskole ;)

Oliver gør det meget lidt, men det er kun hvis vi går med ham. Men hvis han står ved bordet f.eks så står han på flad fod. Men i starten var han balletdanser, og tror lidt at det jeg har gjort minder lidt om de øvelser du har fået til Tif. Det virkede fint nok på Oliver, så synes da du skal prøve at blive ved. Det kan jo være primadonnaen overgiver sig ;)

Men uh jeg ved sørme ikke lige hvad du skal gøre, så jeg er sgu en køn hjælp hva??!
Men jeg synes nu det lyder som en god ide det med skoene.

-Nadia

Anmeld

13. maj 2008

bette

åh ja har sådan set heller ingen ideer.. andet end at blive ved..

har selv købt sko fra skofus.. men synes de er lidt for hårde.. men måske de kan hjælpe?

bruger bare futter til ham.. de er lige så gode.. men han er så heller ik balletdanser;)

Anmeld

13. maj 2008

Rasmine

Det er vel en naturlig del af deres udvikling at de går på tå?
Og når de går hele tiden, vokser de vel fra det.
Det gjorde Mille.
Rasmus står også på tå nu, når han står op (ved hjælp)

Anmeld

13. maj 2008

ivfmarie

"Man" siger jo at der er en øget tendes til at ungerne går på tå hvis de sidder meget i hoppegynger/gåvågne og andro tivoli-lignende genstande (;))
Sidder Tiff stadig meget der? For så kan det godt være at du skal begrænse det i en periode.
Men ellers lyder det da fornuftigt det du gør. Kan du få hende til at hoppe på dit skød hvis du sidder med hende? Så er det jo også en måde at få hende til at træde hælen ned.

Marie - platfodet

Anmeld

13. maj 2008

Loggidut

nej vi har netop lagt de detr apperater på hylden af samme årsag...og ja hun står tit på vores skød, men stadig på tæer...ja jeg tror sørme bare at jeg må arbejde videre med ballet-pigen, og se om jeg ikke kan få hende ned igen...

og bacon, ja jeg ved det er noget de gør i en periode, men tif har faktisk gjort det fra start af...og brokker sig hvis jeg tvinger hende ned på hælen.

Anmeld

13. maj 2008

heaven

Loggidut skriver:

nej vi har netop lagt de detr apperater på hylden af samme årsag...og ja hun står tit på vores skød, men stadig på tæer...ja jeg tror sørme bare at jeg må arbejde videre med ballet-pigen, og se om jeg ikke kan få hende ned igen...

og bacon, ja jeg ved det er noget de gør i en periode, men tif har faktisk gjort det fra start af...og brokker sig hvis jeg tvinger hende ned på hælen.

Hej Loggi:P

min mands fætter, gjorde det samme som Tif, og virkede også irriteret over at skulle ned på flad fod... det viste sig faktisk at der var noget med akille-scenen, og der skulle noget bestemt fys-behandling til....
ved ikke om det samme kunne være gældende? det er jo ikke noget farligt som sådan, men hun kan jo have ondt, hvis scenen er for stram..

Jannie:P

Anmeld

13. maj 2008

Lise

Jeg gik i efteråret til noget efterfødselshalløj... der fik vi af vide at vi skulle massere de bare fødder hver dag for at forebygge tågængeriet. Så det har jeg gjort, og der er absolut intet balletdanser over Simon! ;) Men det var altså noget med at stimulere sanserne eller nerverne eller cellerne eller nogle andre nogen - måske det stadig virker? Af med strømperne og så en god gang fodmassage til Tif en gang om dagen :)

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

Lise skriver:

Jeg gik i efteråret til noget efterfødselshalløj... der fik vi af vide at vi skulle massere de bare fødder hver dag for at forebygge tågængeriet. Så det har jeg gjort, og der er absolut intet balletdanser over Simon! ;) Men det var altså noget med at stimulere sanserne eller nerverne eller cellerne eller nogle andre nogen - måske det stadig virker? Af med strømperne og så en god gang fodmassage til Tif en gang om dagen :)

ja det var netop et af de redskaber vi fik, dog skulle hun sidde over skrævs på mit lår, med fødderne ned i jorden, og så skulle de masseres ned, ja jeg må bare i gang...og jeg har faktisk selv en mistanke om at det kan være noget med nogle sener som er underudviklet....men nu prøver jeg lige massage og sko til at begynde med, så må jeg snakke med lægen hvis det ikke er nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.