Lige i øjeblikket syntes jeg egentlig jeg er en lortemor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.596 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Heidi.

Ja!! Når vi kommer ind af døren her efter jeg har hentet pigerne, syntes jeg ikke det er andet end skrig, skrål og skæld ud...

Frederikke er møg prpvokerende, hun har virkelig fundet ud af og sætte mig pis i kog.. Og jeg hopper lige i med begge ben.. Min lunte er skide kort..

Phillipa hun er bare fræk, lærer hurtigt af Frederikke og skal bare serviceres konstant.. Hun gider ikke en fis selv..

Og Frederikke og Phillipa indbyrdes, ja de skændes og diskutere og råber og tuder og vræler...

Og jeg skælder ud og er sur og jaaa.

Er det normalt eller er det bare her i hytten det er på kogepunktet??

Rasmus kommer som regel ind af døren når det er på sit højeste, og ja så er jeg automatisk sur på ham..

Glæder mig til forår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Ansemusen

Jeg er sikker på, at du ikke er en dårlig mor

Anmeld

3. februar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Ja!! Når vi kommer ind af døren her efter jeg har hentet pigerne, syntes jeg ikke det er andet end skrig, skrål og skæld ud...

Frederikke er møg prpvokerende, hun har virkelig fundet ud af og sætte mig pis i kog.. Og jeg hopper lige i med begge ben.. Min lunte er skide kort..

Phillipa hun er bare fræk, lærer hurtigt af Frederikke og skal bare serviceres konstant.. Hun gider ikke en fis selv..

Og Frederikke og Phillipa indbyrdes, ja de skændes og diskutere og råber og tuder og vræler...

Og jeg skælder ud og er sur og jaaa.

Er det normalt eller er det bare her i hytten det er på kogepunktet??

Rasmus kommer som regel ind af døren når det er på sit højeste, og ja så er jeg automatisk sur på ham..

Glæder mig til forår.

Åh, altså..søde Heidi...mine unger kan også være sådan i perioder, men mest når jeg er mindst tilstede..altså er inde i mig selv og ikke helt på. Hvis du forstår...

Jeg læste engang et råd om at man skulle smide sig som det første på gulvet eller i den store seng med ungerne rundt om sig og ikke lave andet end at være, nusse, kramme, snakke og hygge og så ville der gå noget tid og børnene ville så selv gå og lave noget andet...så er de fyldt op med tid og opmærksomhed og så er der ro til at lave mad...evt gøre det med dem hvis de gider. Det hjælper i hvert fald her når vi er inde i en sådan periode..

Knus til dig...er sikker på du er en super helt fantastisk mor..

Anmeld

3. februar 2010

Piamama

Sådan er det altså også tit her... Specielt på denne tid af året...

Prøv en dag at lave maden klar på forhånd, så der måske kun skal koges ris eller noget til. Så har du ikke den hængende over hovedet, men kan meget bedre bruge tid på at hygge med ungerne

Anmeld

3. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Du er IKKE en lortemor! Du prøver jo netop at forstå hvorfor tingene er så tunge lige nu - en lortemor ville bare lade stå til og vende ryggen til.

Jeg har læst en del af dine indlæg og jeg synes ikke du lyder som noget som helst andet end en deeeeejlig moar!

Basta!!!

Kh

Rosa

ps. så synes jeg forresten Evas forslag lyder genialt!!!

Anmeld

3. februar 2010

VB

Hej!

Jeg kunne selv have skrevet det indlæg, og det er egentlig rart at høre, at der nogen der har det fuldstændig som en selv. Nogen gange er jeg bare ved at flippe helt ud, og selvom jeg ved det er noget møg, kommer jeg til at råbe af børnene. Man går og overbeviser sig selv om at alle de andre mødre henter deres børn kl 14 og står klar med økologiske klidboller og derudover har de bare totalt tjek på det hele og er altid super pædagogiske og overskudsagtige.

Jeg aftaler nogen gange med mig selv når jeg går fra arbejde, at i dag må jeg ikke lade mig hidse op og jeg vil være en glad mor og så tager jeg en dyb indånding og lader skuldrene falde og det hjælper faktisk. Jeg tror jeg vil prøve nogle af de andre råd du har fået.

Håber det bliver bedre i morgen.

Anmeld

3. februar 2010

Miamaja

heidi, det lyder ganske normalt. minder mig om mig og min soster i vores kernefamilie. man er jo ikke perfekt som mor og det er kun godt hvis man tor indromme sine fejl ogsaa overfor sine born. det synes jeg er vigtigt. saa vaer ikke for haard ved dig selv

Anmeld

3. februar 2010

Mumto3

Sådan en dag havde vi også i dag, og så var det at jeg råbte: NU TIER I STILLE!!!! -hvorpå en ungerne meget rigtig sagde; skal du så ikke også lade være med at råbe? -og det er jo så rigtigt!!!! Børn lære at hvad vi gør og ikke hvad vi siger, så når jeg råber, ja, så er det da ikke underligt at mine børn også gør det. Jeg lære dem jo, at en måde at løse en konflinkt på, det er ved at råbe til den anden, og bestemme hvad den anden skal gøre. Og det er jo ikke det jeg vil lærer mine børn Jeg vil jo gerne lære dem at kunne tale om tingene, og blive enige i fred og fordragelighed, og til det er jeg nødtil at være et forbilledet. Det er jeg også for det meste Men ikke i dag Der var jeg bare en rigtig rigtig dum mor, der lærte min børn, noget helt forkert. Øv også....men heldigvis kommer der en dag igen i morgen, og så prøver jeg igen

Anmeld

3. februar 2010

Bettemus

Eva skriver:

Åh, altså..søde Heidi...mine unger kan også være sådan i perioder, men mest når jeg er mindst tilstede..altså er inde i mig selv og ikke helt på. Hvis du forstår...

Jeg læste engang et råd om at man skulle smide sig som det første på gulvet eller i den store seng med ungerne rundt om sig og ikke lave andet end at være, nusse, kramme, snakke og hygge og så ville der gå noget tid og børnene ville så selv gå og lave noget andet...så er de fyldt op med tid og opmærksomhed og så er der ro til at lave mad...evt gøre det med dem hvis de gider. Det hjælper i hvert fald her når vi er inde i en sådan periode..

Knus til dig...er sikker på du er en super helt fantastisk mor..

Sådan har vi altid praktiseret hjemme hos os. Aftalen er ingen tlf før 30-60 min efter vi er kommet hjem, og så er der bare dømt hygge på min datters præmisser. Når hun har fået mig for sig selv i 30 min, så har jeg ro til at lave mad og evt besvare ubesvart tlf opkald (hvis de ser vigtige ud - ellers venter jeg som regel til hun sover) Men den med lige finde hinanden efter man kommer hjem fungerer rigtig godt her.

Og NEJ Heidi, du er da langt fra en lortemor. Du er bevidst om situationen og vil gerne ændre det så stemningen bliver bedre. Det sker vist for os alle at den gode stemning ryger i svinget.

Anmeld

3. februar 2010

Cris

Heidi, det er meget normalt. VI piger er sådan... Det er det som er så hård med piger. De er klogere til at provokere end drenge... Jeg tror, at du skal blive is-kold i stedet for at eksplotere. For hvis du ikke længere har styr på det, så hopper de på din hals Tal til ti og find ud, hvad de vil og lære dem, at deres opførsel kan ende med nogle konsekvenser. Og så bliver man nød til at gøre det. Dr.Phil siger, at alle børn har deres egne "valuta", noget som betyder alt for dem. Og så kan man tage det fra dem, hvis de lave noget fuldstandig utilpas. Men self er DrPhil ikke Gud hehe og du kender dine piger og du kender grænsen. Det er dig der bestemmer...

Det er så svært med opdragelsen, synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.