igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Nadi

På opfordring af Bacon skriver jeg dette indlæge  

Hvis ikke min lille (nok snart STORE) baby-pige ikke kommer ude inden imorgen, så skal jeg op på sygehuset og til en evaluering af igangsættelse. Og jeg aner ikke hvad jeg skal forvente eller tænke...

Jeg vil jo selvfølgelig helst selv gå i fødsel, men hvis de nu vurdere at jeg skal sættes igang hvornår kan jeg så satse på at de sætter mig igang?? Og så har jeg hørt at de veer man får efter at være blevet sat igang gør mere ondt eller napper mere end hvis man selv er gået igang. Passer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Marco2

Vil bare sige at jeg håber der kommer til at ske noget snart, og jeg glæder mig til at høre om hele forløbet.

Mht igangssættelsesspørgsmålene kan jeg ikke hjælpe da jeg jo kun har prøvet at føde én gang og der gik jeg igang af mig selv.

AG - som hepper på nadi

Anmeld

3. februar 2010

Muffinmus

Hmmm, håber da det sker af sig selv, men det er da ikke de bedste udsigter må man sige

Min ene bekendte fødte selv første gang og blev sat i gang 2 gang...hun sagde der ingnen forskel var for hende, andet end at opstarten IKKE tog nær så lang tid som når man selv går i gang, så hun sagde at smerten var den samme. men at de grumme veer bare kom lidt hurtigere end ellers og at det derfor godt kunne lade til at gøre mere ondt.Men hurtigere opstart og hurtigere virkningsfulde veer da det først gik i gang:-)

Anmeld

3. februar 2010

Nadi

MariaE skriver:

Hmmm, håber da det sker af sig selv, men det er da ikke de bedste udsigter må man sige

Min ene bekendte fødte selv første gang og blev sat i gang 2 gang...hun sagde der ingnen forskel var for hende, andet end at opstarten IKKE tog nær så lang tid som når man selv går i gang, så hun sagde at smerten var den samme. men at de grumme veer bare kom lidt hurtigere end ellers og at det derfor godt kunne lade til at gøre mere ondt.Men hurtigere opstart og hurtigere virkningsfulde veer da det først gik i gang:-)

Uh det lyder faktisk ikke så tosset!

Det hjalp lidt på nerverne, hvis det er sådan nogle der driller. Man er vel altid lidt nervøs for noget man ikke ved hvad er?!

Anmeld

3. februar 2010

Monica

Jeg har prøvet "en af hver" og synes ikke der var den store forskel. Da jeg blev sat igang kom de grumme veer self lidt hurtigere, men jeg havde bedt om  smerte lindring, så det fik jeg efter 3 timer tror jeg... Så det var en rigtig god oplevelse...

Men men men, Jeg fik lagt 1 stik pille op torsdag morgen, 1, torsdag eftermiddag og 1 fredag morgen - og der bygyndte det at virke. De tog vandet ved 15 tiden, fik blokade ved 18 tiden og fødte en lille skrigebasse kl 20.39...

Monica - tænker på dig...

Anmeld

3. februar 2010

Stumpen

Jeg har kun prøvet i gangsættelser...

Ved mathilde blev jeg sat igang 41+5 og fødte 42+0

Ved Victoria blev jeg sat i gang 42+1 og fødte 42+3

Igangsættelserne var ikke helt ens, da der var kommet nye piller på markedet mellem min graviditeter..

Da jeg kom ind 42+1 havde jeg fortsat 2 cm livmoderhals og lukket.. Jeg fik en pille lørdag morgen.. En ny søndag morgen stadig total lukket og 2 cm livmoderhals.. Søndag eftermiddag 1,5 cm livmoderhals og 2 piller... Ved midnat begynder veerne.. KL 4.10 ankommer vi til sygehuset, hvor jeg tegnbløder og er 4 cm åben.. kl 5.20 får jeg den bedste fødselsdagsgave ever nemlig Victoria...

Der var stor forskel på fødselerne... Ved Mathilde var mine veer kramp-agtige, som om jeg ikke kunne få luft og med VIctoria var de hårde, men virkede på mig (som ikke aner hvad rigtige veer er) som rigtige veer...

Kort sagt jeg har intet imod igangsættelser..

Pøj pøj med det..

Anmeld

3. februar 2010

birgittemarie

Jeg blev godt nok ikke sat i gang, men jeg fik vestimulerende drop til begge fødsler og det var ingen fornøjelse, men det er en fødsel vel sjældent anyways...

Jeg håber i hvert fald for dig, at der snart sker noget på enten den ene eller anden måde, så du kan få det overstået og få din lille, dejlige pige i armene.

Knus B

Anmeld

3. februar 2010

Lene76

vil bare sige pøj pøj..... håber hun selv finder vejen og sætter gang i nogle veer

Anmeld

3. februar 2010

Millebasse

Uh, tror du sidder med de samme følelser som jeg gjorde, da vi skulle til samtale omkring igangsættelse... Jeg fik at vide at man kunne blive sat igang samme aften..

Håber at du får en afklaring imorgen

Anmeld

3. februar 2010

Siber

Nadi skriver:

På opfordring af Bacon skriver jeg dette indlæge  

Hvis ikke min lille (nok snart STORE) baby-pige ikke kommer ude inden imorgen, så skal jeg op på sygehuset og til en evaluering af igangsættelse. Og jeg aner ikke hvad jeg skal forvente eller tænke...

Jeg vil jo selvfølgelig helst selv gå i fødsel, men hvis de nu vurdere at jeg skal sættes igang hvornår kan jeg så satse på at de sætter mig igang?? Og så har jeg hørt at de veer man får efter at være blevet sat igang gør mere ondt eller napper mere end hvis man selv er gået igang. Passer det?

ve støv og pøj pøj i morgen

Knus SIber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.