Hjælp! Hoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Helle30

Louise ligger i sin seng og hoster som en søløve. Jeg er alene med begge unger, for Niels er ude og spille billiard (hver tirsdag med vennerne). Jeg har lagt hende med en numsepano, for det virkede i nat - og alligevel er hun hostene og sløj. Det har stået på i flere dage nu - ja og nætter og jeg har ikke sovet mere end 20 min. ad gangen siden torsdag i sidste uge. Og hvad ville I gøre? Hendes temp. er kun 37,8... Skal jeg vove mig til lægevagten nu? gennem en halv meter sne? Arrghhh, det er sgu irriterende. Mest fordi jeg føler mig helt skæv og ude af stand til at træffe  en beslutning, fordi jeg er så træt.

- Helle - håber nogen ikke er gået i seng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Susan1978

Nej ikke til vagtlægen nu.. for farligt. !

men til egen læge i morgen.. få hende tjekket for lungebetændelse.

eller andet virus.

har du hævet sengen i den ene ende ?

se om du kan give hende lidt lunken kamille te, måske det kan mildne hosten lidt.

Ea har også lige ligget og hostet helt vildt og hun fik noget flydende panodil og en ekstra pude og nu sover hun uden hoste.

God bedring.

Anmeld

2. februar 2010

heaven

har hun astma??

Anmeld

2. februar 2010

Nadi

Det som Susan siger

Du må have god bedring med hende.

Anmeld

2. februar 2010

Helle30

heaven skriver:

har hun astma??

Nej. Altså ikke konstateret. Vi skal til 1 -årstjek om en uge alligevel. Så vil lige lufte muligheden for at undersøge hendes luftveje. Men alligevel.. Hun er 1 år nu og har aldrig døjet med noget.... Det har bare været den seneste uge og så plus øjhenbetændelse. Arrrrghhh - trænger til wellnes med en bane grøn the og noget sexchikane....

Men indtil videre må jeg nok nøjes med at lægge mig i sengen og lytte til søløven - for 5. nat i træk . Lidt adspredelse får jeg dog; mellem kl 04 og 05 vil Sofie give sig til at suse rundt på gangen, og det er dér, jeg slår til. Så kan jeg nemlig skynde mig at lægge mig ind til hende (hun skulle jo nødigt dratte ned ad trappen) - og så lukker vi døren til far og søster - og mor får liiiige 1 time/1,5.

- Helle - søger en barnepige og en blød seng...

Anmeld

2. februar 2010

ann-kristina

Hej

Altså hvis det lyder som en søløve når hun hoster så kunne det lyde til at være falsk strubehoste. Det er oftest værst om aftenen/natten og varer i nogle dage. Det er en måde som nogle mindre børn kan reagere på når de får en virusinfektion. Det skyldes hævelse i halsen. Det bedste du kan gøre er at få hende ud i kold luft (dynen rundt om hende og så ud i den friske luft) eller alternativt pakke hende godt ind og så åbne vinduet. Kolde drikke/sodavandsis kan også nogle gange hjælpe. Det er vigtigt at forsøge at holde barnet roligt. Hvis de begynder at græde/blive sure så bliver det bare værre. Hvis alt dette ikke hjælper og det bliver værre må I ringe til vagtlægen, der evt kan sende jer videre til sygehuset, hvor man kan give noget medicin der hjælper. Oftest er børnene dog blevet meget bedre i bilen på vej til sygehuset.

MVH Ann-Kristina der netop nu har vagt på børneafdelingen...

Anmeld

3. februar 2010

Anja

Esther har også sådan en hoste nogle gange, men efter vi konsekvent uanset vejret åbner vinduet på hendes værelse ½ time før hun kommer i seng, så hun kommmer der ind i dejlig kølig luft, har hun hostet langt mindre og oftest aldrig.

Hvis hun så får et hosteanfald i løbet af aftenen, så tager vi hende op og lufter ud igen inden hun kommer i seng.

Anmeld

3. februar 2010

Lise

Simon søløve-hoster også i disse dage - især om natten. Når han gør det er det oftest ledsaget af en snotnæse. Hvis det er noget der ødelægger nattesøvn, plejer vi at lave en saltvandssprøjte, så han kan få et pift saltvand op i næsen. Det hjælper helt vildt - også på hoste...

God bedring med hende

Anmeld

3. februar 2010

Hyner

Ved ikke om du har været ved læge eller ligende.. Men Emma har tidligere haft falsk strubehoste og det lyder ganske forfærdeligt... Vi fik at vide hvis det blev slemt måtte vi pakke hende godt ind og så ellers bare udenfor så hendes bronkier slapper af... Den ene nat var det så slemt at vi pakkede hende ind i hat og vanter og i hendes sovepose og så ellers vinduet på klem.. Jeg sov så inde ved hende for at følge hende... Det tog en uges tid at komme så meget ovenpå igen så hun kunne komme i dp.

Anmeld

3. februar 2010

Susan1978

Helle - hvad sagde lægen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.