Unge mødre, mindre mælk ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Sulajma

Heej Ladies ..

Ja.. er det typisk at unge mødre, har mindre mælk end 'ældre' mødre?
Hænger det sammen?

Eller har det noget at gøre med brystets størrelse, altså - lille bryst = lidt mælk ? Stort bryst = meget mælk?

For jeg kender 3-4 stykker som er blevet mor i en ung alder og ingen af dem ammer mere en 1-1½ månede, så har de simpelthen ikke nok mælk til at den bette kan blive mæt af det, og må give erstatning.

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

charlottekri

jeg blev mor da jeg lige var fyldt 22 og har altid haft små bryster. jeg har ammet min datter fuldt ud til hun var 4½ måned gammel ca og holdt først op med at amme da min datter var ca. 10 mdr. så jeg tror ikke at der er noget om snakken...

Anmeld

1. februar 2010

LinLin

charlottekri skriver:

jeg blev mor da jeg lige var fyldt 22 og har altid haft små bryster. jeg har ammet min datter fuldt ud til hun var 4½ måned gammel ca og holdt først op med at amme da min datter var ca. 10 mdr. så jeg tror ikke at der er noget om snakken...

Det samme her over hele linien - bortset fra jeg stoppede med at amme da han fik tænder, 6 mdr gammel! (skulle IKKE have bidt hul igen!!!)

Anmeld

1. februar 2010

Sulajma

Nå okay .. jeg synes bare at det virkede logisk i mit hovedet hvis det hang sammen med størrelsen ..

Og fordi dem jeg kender, i hvert fald heller ikke har store babber ..

Anmeld

1. februar 2010

CarinaSB

jeg har store bryster og jeg havde næsten ingen mælk .. jeg kunne amme Noah i 10 dage så var det bare slut ..

Anmeld

1. februar 2010

charlottekri

det kommer an på hvor god baby er til at sutte, for jo mere baby sutter, jo mere mælk producerer man. og min datter var virkelig godt til at sutte

fra hun var 2 mdr til 3 mdr tog hun 2 kg på  

Anmeld

1. februar 2010

LinLin

charlottekri skriver:

det kommer an på hvor god baby er til at sutte, for jo mere baby sutter, jo mere mælk producerer man. og min datter var virkelig godt til at sutte

fra hun var 2 mdr til 3 mdr tog hun 2 kg på  

Det er vel ikke KUN det det kommer an på! Nogle kvinder kan bare ikke producere nok - uanset hvor meget barnet sutter

Anmeld

1. februar 2010

charlottekri

Mor til David skriver:

Det er vel ikke KUN det det kommer an på! Nogle kvinder kan bare ikke producere nok - uanset hvor meget barnet sutter

nej selvfølgelig er det ikke bare det, som det kommer an på... kvinder har også forskellig størrelse mælkekirtler.. og der skal også nogle hormoner til for at sætte mælkeproduktionen ordentlig igang, og hvis man ikke producerer nok af disse hormoner, vil mælkeproduktionen naturligvis ikke komme rigtigt igang

Anmeld

1. februar 2010

Kvindemin

Mor til David skriver:

Præcis.

Jeg har gode store bryster, og Celina tog fat med det samme.

Men jeg kunne ikke amme :/

Så det passer i hvert fald ikke at det kommer an på hvordan barnet sutter.

Anmeld

1. februar 2010

Sees

Jeg fik Emil i en alder af 21 år, jeg har små bryster, og jeg kunne kun amme i 1½ måned. Til sidst ammede jeg simpelthen 2 gange i timen, fordi han ikke blev mæt. - Så jeg producerede altså ikke mælk nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.