Inspireret af Birgitte Maries billeder af en hoved-dykkende Nova Maria, kom jeg i tanke om dette tip, jeg engang læste og har brugt med succes. Måske I skulle have haft det lidt før, men mon ikke det stadig virker.
Da Sebastian var baby, moslede og senere kravlede han rundt i vores seng om morgenen, og det var jo lidt farligt, når han kom tæt på kanten. Når han havde kurs mod kanten, tog jeg ham, vendte ham om med benene og numsen først, og lod ham glide ned ad sengekanten, mens jeg tydeligt sagde "Baglæns". Da han senere (10 mdr.) kravlede lystigt rundt selv, skulle vi bare sig "Baglæns", når han kom til f.eks. et trin - så vendte han sig om og klatrede ned.
Jeg har gjort det samme med Signe, og hun er faktisk god til at gøre det selv, men har ikke helt lært kommandoen endnu :) Desværre har Nanna ikke fået samme træning, da hun aldrig rigtig nåede at lære at kravle, mens de var i sengen om morgenen, så hun tog den lige på hovedet ned ad en madras den anden dag, hvor pande mødte klinkegulv og resulterede i stor blå bule :(
Håber I kan bruge det. Det er ret simpelt, trods den lange forklaring :)
Knus Line
Anmeld