Vil være gravid ! Men er uden uddannelse eller arbejde ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.198 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Maja_4000

Min kæreste og jeg har længe snakket om at få børn - selvom vi kun er 20 år gamle ..

Men nu er problemet , at jeg har valgt at opsige min elevplads , da hver eneste dag var et helvede ..

Jeg har været uden arbejde i næsten en måned nu , og det ér sgu ikke nemt at finde noget i disse tider .. Jeg er derfor på kontanthjælp og går på noget som heder Stifinder (et slags kursus som hjælper med at finde job eller uddannelse) 27 timer om ugen ..

Men jeg har smidt p-pillerne .. Jeg kan ikke finde ud af , om jeg skal melde mig på en uddannelse til sommer , som jeg så måske skal stoppe midt i - eller om jeg skal vente og se om jeg overhovedet kan blive gravid ..

Er der nogle som har været i samme situation ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Tulle28

Maja_4000 skriver:

Min kæreste og jeg har længe snakket om at få børn - selvom vi kun er 20 år gamle ..

Men nu er problemet , at jeg har valgt at opsige min elevplads , da hver eneste dag var et helvede ..

Jeg har været uden arbejde i næsten en måned nu , og det ér sgu ikke nemt at finde noget i disse tider .. Jeg er derfor på kontanthjælp og går på noget som heder Stifinder (et slags kursus som hjælper med at finde job eller uddannelse) 27 timer om ugen ..

Men jeg har smidt p-pillerne .. Jeg kan ikke finde ud af , om jeg skal melde mig på en uddannelse til sommer , som jeg så måske skal stoppe midt i - eller om jeg skal vente og se om jeg overhovedet kan blive gravid ..

Puha jeg bliver helt træt når jeg læser dit indlæg. Tænker at hvis jeg stod i samme situation som dig, ville jeg nok vente lidt med at få et barn. I er jo unge!! Der er udfordringer nok i at være uden job, uddannelse osv. så jeg tror ikke at det ligefrem bliver lettere med et barn. Og en af de ting som jeg selv tænker på som kommende mor, er hvad jeg kan tilbyde mit barn - det skal ikke lide nogle afsavn på nogen måder (det ved jeg godt at de heller ikke behøver, selvom midlerne er knappe - men håber du forstår hvad jeg mener).

Anmeld

1. februar 2010

Maja_4000

Jeg forstår godt , hvad du mener (:

Jeg havde tænkt mig at starte på hf eller hg til sommer .. Det kunne jeg jo så vente med til jeg evt. havde født .. Hvis det ikke lige passer , må min kæreste holde noget barsel eller noget :p

Jeg vil bare så gerne .. Går nærmest og bilder mig ind at jeg har kvalme , for at holde håbet oppe Men alle herinde kender jo nok til drømmen om et barn ..

Anmeld

27. april 2010

Con

Hvad tænker man på, når man står i samme situation som trådstarter? Har man slet ingen ambitioner om at kunne klare sig selv - eller er det nemmere at lade samfundet forsørge? Mange tænker garanteret, at man altid kan få en uddannelse bagefter, men hvor mange sker det for i praksis - og hvem gider ansætte en 35-årig nyuddannet uden erfaring?

Anmeld

27. april 2010

morethanperfect

Maja_4000 skriver:

Hejsa ..

Jeg er 20 , har ingen udd. eller arbejde .. Går også på kontanthjælp. Jeg kan ikke se de helt store problemer i det vil jeg sige, og jeg tager udd. når jeg er færdig med barsel ..

Jeg syns i skal følge jeres hjerter, men tænk samtidig rigtig meget over det

KH 

Anmeld

27. april 2010

smokin

morethanperfect skriver:

Hejsa ..

Jeg er 20 , har ingen udd. eller arbejde .. Går også på kontanthjælp. Jeg kan ikke se de helt store problemer i det vil jeg sige, og jeg tager udd. når jeg er færdig med barsel ..

Jeg syns i skal følge jeres hjerter, men tænk samtidig rigtig meget over det

KH 

Der er jo som sådan heller ikke et problem. Du takker bare nej til at give dit barn en masse, du kunne have givet hvis du havde et job eller en uddannelse.. og det er jo et valg man tager!

Anmeld

27. april 2010

mullesmith2

Syntes du skal få et job eller gå igang med uddannelse og og hvis du så bliver gravid går du på barsel fra det job eller den uddannelse og så får du også hvis du har haft job barselsdagpenge fra kommunen, det er mere end hvad du ville få i kontanthjælp. Og hvis du er igang med uddannelse så går du på barsel og får fødselsklip af su. Du skal helt klart gå igang med noget og så må du tage det som det kommer når du bliver gravid. Når du er færdig med barsel vender du så tilbage til job el. uddannelse. Det er det jeg vil råde dig til.

Anmeld

27. april 2010

Lone Jakobsen

mullesmith2 skriver:

Syntes du skal få et job eller gå igang med uddannelse og og hvis du så bliver gravid går du på barsel fra det job eller den uddannelse og så får du også hvis du har haft job barselsdagpenge fra kommunen, det er mere end hvad du ville få i kontanthjælp. Og hvis du er igang med uddannelse så går du på barsel og får fødselsklip af su. Du skal helt klart gå igang med noget og så må du tage det som det kommer når du bliver gravid. Når du er færdig med barsel vender du så tilbage til job el. uddannelse. Det er det jeg vil råde dig til.

ku ikke ha sagt det bedre

har selv holdt barsel under uddannelse og det er intet problem. så bare i gang med dig

Anmeld

27. april 2010

Mka

Hejsa..

Det er selvfølgelig et svært v etalg, men jeg vil sige at det kommer jo helt and på hvad for en udd. du vil starte på. Hvad kunne du tænke dig?

Man kan jo sige det sådan at inden du bliver gravid og går på barsel, så går det jo hurtig et år, man man kan jo nå rigtig langt på et år. Så det er da bare med at komme igang

Anmeld

27. april 2010

Margorie

Hvis det er det i vil- så gør det. Der er så mange ting og gode råd at komme med, men faktum er at mødre med arbejde og uddannelse ikke bliver bedre mødre af den grund. Så hvis i virkelig ønsker et barn, har kærlighed, overskud og plads til et barn- så go for it

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.