opskrifter med oksekød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.350 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

Lone Jakobsen

ved godt der findes mange sider med opskrifter....men men men, hvis i nu sku komme med jeres ynglingsopskrift, med oksekød...hvilken en sku det så være?

det er lige meget om det er hakket oksekød, tern, steg, eller andet. har nemlig lige fyldt fryseren med en halv kvie....så mangler inspiration

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Sulajma

Gullash med kartoffelmos .. MUUMS!

Chili con carne med cremefraice

Dansk bøf med løg, sovs og kartofler

Anmeld

31. januar 2010

Mussen2

Pizzabøffer

Karolinebøffer

Ungarnsk suppe (Lyder kedelig, men KANON LÆKKER OG NEM)

Hjemmelavet lasagne

kødsovs

græske frikadeller

-det blev godt nok till idt mere en kun en yndlingsopskrift

Anmeld

31. januar 2010

Gittemor09

nutche skriver:

ved godt der findes mange sider med opskrifter....men men men, hvis i nu sku komme med jeres ynglingsopskrift, med oksekød...hvilken en sku det så være?

det er lige meget om det er hakket oksekød, tern, steg, eller andet. har nemlig lige fyldt fryseren med en halv kvie....så mangler inspiration

oksekød i fad er bare mums mums mums..!!

Anmeld

31. januar 2010

Lone Jakobsen

Muttien skriver:

Pizzabøffer

Karolinebøffer

Hjemmelavet lasagne

kødsovs

græske frikadeller

ungarsk suppe lyder vildt godt...har du en opskrift?

Anmeld

31. januar 2010

Bom

Her er min...  Velbekomme...

Tortillalasagne

Antal personer: 4

Ingredienser:

8 stk.        mellemstore tortillabrød

500-1000g hakket oksekød

2 fed         hvidløg

1               løg

10 stk.      soltørrede tomater i olie

1 spsk.      olivenolie

4 spsk.     tomatpure

1 tsk.        salt

Frisk kværnet peber

150 g        feta

2 dl           grøn pesto

2 dl          reven ost

1. Sæt ovnen på 225º. Pil og hak løg og hvidløg. Skær tomater i stykker. Brun kød og løg i olie. Tilsæt tomatpure, tomater, krydr med salt og peber. Smuldr fetaosten.

2. Læg en tortilla i et ildfast fad. Læg pesto, ost, kødblanding og tortilla i lag, til alle tortillaer er brugt, slut med kødblanding.

3. Drys med revet ost, og stil i ovnen, ca. 15 min, til osten er smeltet, og lasagnen er gennemvarm.

Server med salat.

Tips: Lasagnen kan laves i forvejen og siden opvarmes i ovnen 20-25 min. Læg alufolie over.

Anmeld

31. januar 2010

otlitrom

Pizzabøffer

Karolinebøffer

Hjemmelavet lasagne

kødsovs

græske frikadeller

Hvordan laver man ungarsk suppe? Suppe lyder nemt og lækkert

Anmeld

31. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
nutche skriver:

Altså det man normalt har svært ved at bruge, når man køber halve eller kvarte kalve/køer, er bryst osv.

Men altså, jeg laver et kanon kalvebryst og det er nemt.

Du koger brysterne, med gode urter til fedt og knogler falder fra. Så laver du nogen gode timian kartofler i ovnen og en lækker timian sovs og masser af grønsager. Så piller du kødet fra i gode stykker og krydrer det med salt og peber og griller det lige i ovnen.

Så spiser du. Det smager SUPER nice og er altid et hit hos gæster.

Ellers er der jo aaaaaaaaaaaaalt muligt man kan lave med alt det der forskellige kød. Jeg har købt kvarte kalve i 7 år nu, så hvis du siger de enkelt stykker, så kan jeg godt give dig idéer, det er bare lidt svært at sidde og tænke det  hele igennem.

Men skriv endelig igen.

Anmeld

31. januar 2010

Bom

Zafir skriver:

Altså det man normalt har svært ved at bruge, når man køber halve eller kvarte kalve/køer, er bryst osv.

Men altså, jeg laver et kanon kalvebryst og det er nemt.

Du koger brysterne, med gode urter til fedt og knogler falder fra. Så laver du nogen gode timian kartofler i ovnen og en lækker timian sovs og masser af grønsager. Så piller du kødet fra i gode stykker og krydrer det med salt og peber og griller det lige i ovnen.

Så spiser du. Det smager SUPER nice og er altid et hit hos gæster.

Ellers er der jo aaaaaaaaaaaaalt muligt man kan lave med alt det der forskellige kød. Jeg har købt kvarte kalve i 7 år nu, så hvis du siger de enkelt stykker, så kan jeg godt give dig idéer, det er bare lidt svært at sidde og tænke det  hele igennem.

Men skriv endelig igen.

Uhh Zafir hjælp mig så, det jeg har tilbage af min halve limosine (staves?), det er Oksebuco, filet steaks, lårtunge og steaks... Ved simpelthen ikke hvad jeg skal bruge det til..  Og er ellers super go til at lave mad, men er samtidig PISSE kræsen..

Anmeld

31. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mini-Terp skriver:

Uhh Zafir hjælp mig så, det jeg har tilbage af min halve limosine (staves?), det er Oksebuco, filet steaks, lårtunge og steaks... Ved simpelthen ikke hvad jeg skal bruge det til..  Og er ellers super go til at lave mad, men er samtidig PISSE kræsen..

Osso buco: Smager faaaaaantastisk.

I gryden med det, brun det på begge sider. (rids det lige i kanten så det ikke popper op). På med en masse paprika, salt og peber. På med en god sjat (hvid)vin og en dåse flåede tomater. -Og en dusk masse krydderurter. Lad det simre i 1½-2 timer. I med gulerødder, porrer og løg. Simre i en halv times tid mere.
Serveres med frisk pasta eller kartoffelmos og hakket pyntegrønt.

Filetsteaks?... Mmm. Det udtryk kender jeg ikke.

Lårtunge: Benløse fugle eller bankekød Nam nam...!!

Steaks: Det er da bare bøffer og bearnaise, eller bøffer med salat guarkemole og ris? eller bøffer og hvad som helst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.