Hvor meget er overdrevent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Tænkte på hvor mange rugbrød eller andet grovbrød man kan spise før det bliver overdrevet..
Nu spiser jeg nemlig enten rugbrød eller grovknækbrød nåe jeg enten bliver sulten men også til morgenmad, så det er nogen gange 3 gange om dagen jeg spiser det, og så spiser jeg med kyllingebryst, hønsesalat cheasy smør ost, eller sådn, med mindre fedt self.. Men hvor meget kan jeg tillade mig og spise uden og overdrive? :)

** ** ** ** MaleneS ** ** ** **

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Honningblomst

MaleneS skriver:

Tænkte på hvor mange rugbrød eller andet grovbrød man kan spise før det bliver overdrevet..
Nu spiser jeg nemlig enten rugbrød eller grovknækbrød nåe jeg enten bliver sulten men også til morgenmad, så det er nogen gange 3 gange om dagen jeg spiser det, og så spiser jeg med kyllingebryst, hønsesalat cheasy smør ost, eller sådn, med mindre fedt self.. Men hvor meget kan jeg tillade mig og spise uden og overdrive?

Tja..kommer jo an på hvad du ellers spiser...forbrænder du mere end du indtager, så skulle det jo ikke være et problem...der er jo mange kostfibre i groft brød og det er jo super godt..

Knus Eva...som skal have et spark snart...

Anmeld

31. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

jamen der er ikke så meget ud over måske lidt frugt en gang imellem, måske lidt gulerødder og så aftens maden.. :)

Anmeld

31. januar 2010

Honningblomst

MaleneS skriver:

jamen der er ikke så meget ud over måske lidt frugt en gang imellem, måske lidt gulerødder og så aftens maden..

Så er det jo fint...jeg tabte mig ved at spise rugbrød fem gange om dagen og så ellers aftensmad...

Anmeld

31. januar 2010

Jordbærpigen

Det kommer jo helt an på hvilken slags rugbrød og knækbrød det er. Er der mange fibre i, minimalt fedt og salt, er det okay, men man må heller ikke indtage for mange kulhydrater på en dag - de mætter ikke nok i længden i forhold til protein! Og ja, så sætter de sig jo nemmere på sidebenene, hvis ikke de bliver forbrændt igen - man plejer at sige, at kulhydrater skal udgøre ca. 50-60 procent af ens daglige fødeindtag.

Angivet i tal anbefales det at mænd dagligt indtager ca.350-400g og kvinder ca. 250-300g.
(250g svarer til 12 skiver rugbrød, dette er blot et eksempel på hvor meget 250g kulhydrat svarer til, indtaget skal naturligvis forekomme i mere varieret form).

De anbefalede indtag er afhængig alder, køn og aktivitets niveau. Trænede personer anbefales et dagligt indtag på 8g pr. kg. kropsvægt, pr. dag (70 kg ca. 560g).

Anmeld

31. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Jane25 skriver:

Det kommer jo helt an på hvilken slags rugbrød og knækbrød det er. Er der mange fibre i, minimalt fedt og salt, er det okay, men man må heller ikke indtage for mange kulhydrater på en dag - de mætter ikke nok i længden i forhold til protein! Og ja, så sætter de sig jo nemmere på sidebenene, hvis ikke de bliver forbrændt igen - man plejer at sige, at kulhydrater skal udgøre ca. 50-60 procent af ens daglige fødeindtag.

Angivet i tal anbefales det at mænd dagligt indtager ca.350-400g og kvinder ca. 250-300g.
(250g svarer til 12 skiver rugbrød, dette er blot et eksempel på hvor meget på hvor meget 250g kulhydrat svarer til, indtaget skal naturligvis forekomme i mere varieret form).

De anbefalede indtag er afhængig alder, køn og aktivitets niveau. Trænede personer anbefales et dagligt indtag på 8g pr. kg. kropsvægt, pr. dag (70 kg ca. 560g).

De knæk brød vi spiser er Wasa sport grov knækbrød, og rugbrøden er forskelligt mærke men helst dem med så mange kerner som muligt..

Kender i nogle gode mærker? :)

Anmeld

31. januar 2010

Jordbærpigen

MaleneS skriver:

jamen der er ikke så meget ud over måske lidt frugt en gang imellem, måske lidt gulerødder og så aftens maden..

Din kost virker ik umiddelbart særlig varieret, så jeg ville nok anbefale dig at skift nogel af alle de kulhydrater ud med noget protein, så du har noget til dine muskler osv.

Anmeld

31. januar 2010

Honningblomst

MaleneS skriver:

De knæk brød vi spiser er Wasa sport grov knækbrød, og rugbrøden er forskelligt mærke men helst dem med så mange kerner som muligt..

Kender i nogle gode mærker?

Du skal kikke på indholdet....hvor mange kalorier, hvor meget fedt og hvor mange fibre...fibre skal være over 8% og fedt så lidt som muligt...det er hvad jeg køber og du kan sagtens finde noget billigt i netto.

Anmeld

31. januar 2010

Jordbærpigen

MaleneS skriver:

Kender i nogle gode mærker?

Dem med mange kerner indeholder ofte meget fedt (dog det gode, men igen.. alt med måde)

Du skal generelt kigge efter rugbrød med min. 8 g. kostfibre pr. 100 g. - gerne mere.

Anmeld

31. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Jane25 skriver:

Din kost virker ik umiddelbart særlig varieret, så jeg ville nok anbefale dig at skift nogel af alle de kulhydrater ud med noget protein, så du har noget til dine muskler osv.

hvad kan man spise der har protein?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.