tunge børn og barnevogne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2010

LinLin

Henri84 skriver:

Er det ikke også først fra 3 år de anbefaler den næste autostol? Det mener jeg bestemt, 3 år og 15 kg... Vi kigger i hvert fald ikke på det før lillesøster en gang ikke kan være i babyautostolen mere *g* Men du har ret, der er da egentlig pænt langt op til de 15 kg for vores unger...

Og det med vægt i barnevogn, det må da gdt nok være et problem... Vi har da en i mødregruppen som er fra september som Frederic, hun vejer 15,5 kg nu, og er da slet ikke færdig med barnevagn..

SYnes jeg har læst 4 år... Men i hvert fald så langt tid som muligt i I'eren... (kan i øvrigt anbefale Recaros model fra 9-36 kg!!!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Henri84 skriver:

Er det ikke også først fra 3 år de anbefaler den næste autostol? Det mener jeg bestemt, 3 år og 15 kg... Vi kigger i hvert fald ikke på det før lillesøster en gang ikke kan være i babyautostolen mere *g* Men du har ret, der er da egentlig pænt langt op til de 15 kg for vores unger...

Og det med vægt i barnevogn, det må da gdt nok være et problem... Vi har da en i mødregruppen som er fra september som Frederic, hun vejer 15,5 kg nu, og er da slet ikke færdig med barnevagn..

jo men han har en maxi cosi nu og der kan selerne ikke komme længere?

Syntes det er lidt mystisk, men der er nok forskel fra mærke til mærke. Vores maxi, som vi har i peugeoten, skal snart op i det sidste sele hul også en gammel brugt én, men den i 4*4'eren har stadig noget at give af, da man blot rykker op i det ekstra hoved støtte og selerne følger med.

Så den nye sidder han bedst i da selerne også sidder tættere. I den gamle maxi sidder de længere ude og han smutter igennem med hans skuldre.

Hp i Kære Børn, for først den hjem i næste uge - sådan en plastik tingest der samler selerne bedre foran.

Går den 2 stol ikke fra 9-15 kg? og 3 fra 15.36...? for så er han jo for stor vægtmæssig til den...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84

Frederic's moar skriver:

jo men han har en maxi cosi nu og der kan selerne ikke komme længere?

Syntes det er lidt mystisk, men der er nok forskel fra mærke til mærke. Vores maxi, som vi har i peugeoten, skal snart op i det sidste sele hul også en gammel brugt én, men den i 4*4'eren har stadig noget at give af, da man blot rykker op i det ekstra hoved støtte og selerne følger med.

Så den nye sidder han bedst i da selerne også sidder tættere. I den gamle maxi sidder de længere ude og han smutter igennem med hans skuldre.

Hp i Kære Børn, for først den hjem i næste uge - sådan en plastik tingest der samler selerne bedre foran.

Går den 2 stol ikke fra 9-15 kg? og 3 fra 15.36...? for så er han jo for stor vægtmæssig til den...

Jo mener også den går fra 9-15 og så fra 15-36, mener bare de som regel overlapper hinanden, så måske fra 9-18?? Altså den mindste går jo også fra 0-13..
Vi har snakket om at købe en 9-36 til Elias når lillesøster skal i hans stol, for tror ikke han vejer nok til den 3. stol der...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84 skriver:

15,5 kg og lige så gammel som frederic?

Kan slet ikke forstille mig han vejed 5,5 kg mere og da slet ikke hvordan han så ville se ud... Bare 1 kg mere ville være nice.

Anmeld

30. januar 2010

Mor til David skriver:

SYnes jeg har læst 4 år... Men i hvert fald så langt tid som muligt i I'eren... (kan i øvrigt anbefale Recaros model fra 9-36 kg!!!)

er også vil med recaro...

men de siger at jo flere klasser de dækker over jo dårligere bliver de...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84

Frederic's moar skriver:

15,5 kg og lige så gammel som frederic?

Kan slet ikke forstille mig han vejed 5,5 kg mere og da slet ikke hvordan han så ville se ud... Bare 1 kg mere ville være nice.

Jah hun er fra 25/9 så vidt jeg husker... Hun har altid været en lille basse
Hun er en del lavere end E og Frederic

Anmeld

30. januar 2010

Henri84 skriver:

Jo mener også den går fra 9-15 og så fra 15-36, mener bare de som regel overlapper hinanden, så måske fra 9-18?? Altså den mindste går jo også fra 0-13..
Vi har snakket om at købe en 9-36 til Elias når lillesøster skal i hans stol, for tror ikke han vejer nok til den 3. stol der...

på britax hjemme side står der at klasse:

1, går fra 9-18 kg (9mdr-4 år)

2-3, går fra 15-36 kg (4-12 år)

Også lige de der kombi stole der dækker over flere klasser...

Så vi har da nogle år at løbe på endnu, hvis de altså ikke vokser så meget i længden...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84

Frederic's moar skriver:

på britax hjemme side står der at klasse:

1, går fra 9-18 kg (9mdr-4 år)

2-3, går fra 15-36 kg (4-12 år)

Også lige de der kombi stole der dækker over flere klasser...

Så vi har da nogle år at løbe på endnu, hvis de altså ikke vokser så meget i længden...

Haha ja det er jo det
Sys 'heldigvis' ikke E er vokset så meget på det sidste...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84 skriver:

Haha ja det er jo det
Sys 'heldigvis' ikke E er vokset så meget på det sidste...

syntes.. aner det faktisk ikke.

Nogle dage syntes jeg han er vokset i højden og andre ikke. Andre syntes jeg han virker til at have taget på, atter igen så virker hans ansigt atter mere markeret - med fremtræden hage - brystkasse og ryg.

Men venter pænt på den 26 feb til priktest og kontrol.

Anmeld

30. januar 2010

Henri84

Frederic's moar skriver:

syntes.. aner det faktisk ikke.

Nogle dage syntes jeg han er vokset i højden og andre ikke. Andre syntes jeg han virker til at have taget på, atter igen så virker hans ansigt atter mere markeret - med fremtræden hage - brystkasse og ryg.

Men venter pænt på den 26 feb til priktest og kontrol.

Hehe sådan har jeg det også lidt... Men han vokser da i hvert fald ikke ud af noget tøj lige for tiden, hvilket både er godt og skidt, for så han jeg ingen undskyldning for at købe mere jo
E var vokset 1 cm sidst ved børnelægen, og havde taget 1 kg på på 3 mdr. så det var fint... De første 5-600 g er dog tabt igen fordi han har MØB og ikke har villet spise før her til aften hvor medicinen begynder at virke...
Men er spændt på hvad vægt og længde siger når vi skal på børneafd. d. 9. for børnelægens vægt og længde har aldrig passet sammen med noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.