tunge børn og barnevogne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.179 visninger
29 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Har de sidste par dage været rundt og 'støvsuge' div børnetøjs foretninger for tøj i str 92 og lidt i 86....

Kommer tit i Kære Børn i kolding, da vi har købt alle vores ting derude og stadig køber ting derude.

Gik så rundt igår og savled over de nye farver barnevogne, skulle lige røre og pille lidt ved dem. Og tænke hvis vi skal have en mere skal det lige være den farve emmaljunga... ( ved godt om nogle år, at farverne nok er anderledes)

Kigged på de forskellige model'er og mærker.

Så at det ene mærke kun var god kendt til 15 kg? (kan selvfølgelig ikke lige huske mærket)

Ikke fordi vi har barnevogn, eller har en 'basse' - da frederic vejer 10 kg, men ved min svigerindes 2 årige knægt vejer 16 kg og er 94 cm. Han sover stadig i barnevogn. Tror da ikke hun er klar over hvor meget hendes barnevogn må tage.

Ved at vores klapvogn går til 15 kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

LinLin

Hmm... det har jeg da aldrig tænkt på man skulle tjekke...

Anmeld

30. januar 2010

Mikkelmusen

Det har jeg ikke tænkt på da vi valgte vogn. Men jeg har lige tjekket deres hjemmeside, (vi har basson balder) og jeg kan ikke se noget om max vægt? Der er en masse sepcifikationer, men ikke noget om max vægt.

Anmeld

30. januar 2010

Mor til David skriver:

Hmm... det har jeg da aldrig tænkt på man skulle tjekke...

Heller ikke...

Ved ikke om alle er har en max vægt og om den er den samme. Men det var helt tilfældigt jeg så det på et stykke papir da sad på en barnevogn, der stod pris - hjul str - stel - hvad den er lavet af, hvor henne mm.

Og så nederst stod der: godkendt til 15 kg.

Skal derud i næste uge og hente sådan en til at samle selerne med foran, så han ikke kan komme ud mellem dem. De sidder aller yderst på hans skuldre i den ene autostol.

Anmeld

30. januar 2010

Mikkelmusen skriver:

Det har jeg ikke tænkt på da vi valgte vogn. Men jeg har lige tjekket deres hjemmeside, (vi har basson balder) og jeg kan ikke se noget om max vægt? Der er en masse sepcifikationer, men ikke noget om max vægt.

http://www.basson.dk/brugsvejledninger/instr_balder2.jpg

her står det om din og den må tage max 20 kg...

Anmeld

30. januar 2010

Agnete

Hmm... Har lige tjekket vores Emmaljunga-vognpark - klapvogn og barnevogn er begge kun godkendt til 15 kg... Så er der nok en grund til, at jeg ikke kan finde en paraply-vogn, der er godkendt til mere

Anmeld

30. januar 2010

Agnete skriver:

Hmm... Har lige tjekket vores Emmaljunga-vognpark - klapvogn og barnevogn er begge kun godkendt til 15 kg... Så er der nok en grund til, at jeg ikke kan finde en paraply-vogn, der er godkendt til mere

vi har også en emmaljunga ceorx 360' klapvogn.

Aner ikke hvad vores den gamle gamle firkanted odder med crom stel (da den vist var ny) kan klare..

Min lillebror lå i den da han var lille og han bliver 18 den 2 feb og min mor havde dengang også købt den brugt...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84

Det var jeg godt nok heller ikke klar over :s
Skal da vidst lige have tjekket op på Elias' barnevogn og klapvogn... Også selvom han ikke kommer op på 15 kg lige foreløbig ville det da være rart at vide...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84 skriver:

Det var jeg godt nok heller ikke klar over :s
Skal da vidst lige have tjekket op på Elias' barnevogn og klapvogn... Også selvom han ikke kommer op på 15 kg lige foreløbig ville det da være rart at vide...

he he... nej heller ikke her...

Var med min svigerinde ude i babysam mm for at kigge på den næste stol til hendes dren, 15-36 kg...

Tænkte også bare; vi når da aldrig at tage 5-6 kg på inden han bliver 2 år, om 7 mdr...

tror slet ikke folk ved hvad deres 'vogn' må tage af kg...

alle er obs på deres autostole, men ikke hvor de sover...

Anmeld

30. januar 2010

Henri84

he he... nej heller ikke her...

Var med min svigerinde ude i babysam mm for at kigge på den næste stol til hendes dren, 15-36 kg...

Tænkte også bare; vi når da aldrig at tage 5-6 kg på inden han bliver 2 år, om 7 mdr...

tror slet ikke folk ved hvad deres 'vogn' må tage af kg...

alle er obs på deres autostole, men ikke hvor de sover...

Er det ikke også først fra 3 år de anbefaler den næste autostol? Det mener jeg bestemt, 3 år og 15 kg... Vi kigger i hvert fald ikke på det før lillesøster en gang ikke kan være i babyautostolen mere *g* Men du har ret, der er da egentlig pænt langt op til de 15 kg for vores unger...

Og det med vægt i barnevogn, det må da gdt nok være et problem... Vi har da en i mødregruppen som er fra september som Frederic, hun vejer 15,5 kg nu, og er da slet ikke færdig med barnevagn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.