hvor tit får jeres børn slik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

vatten

Jeg har stemt 1-2 gange om ugen.

Vi plejer at få noget fredagsslik, men tit er det også bare gulerødder i stedet. Til gengæld får han altid slik hos mormor, og også gerne en tur på McD, så alt i alt løber det usunde nok op i 1½gang pr uge i gennemsnit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun fik ikke slik, før hun var 2½ år ca. Jeg er imod at give små børn slik, fordi de jo ikke ved, hvad det er, før de får det første gang

Derfor fik hun vindruer, rosiner, cherry tomater og den slags. Det fungerede fint som slik for Idun, da hun var lille.

Derudover er hun sukker-hyper-barn, så det er sjældent hun får slik, for jeg får seriøst pip i låget, når hun kravler rundt på væggene!!

Men vi har en slik-kasse, som  alle de der sindsyge mængder af slik hun får fra sine bedsteforældre bliver lagt ned i også får hun lov til at vælge ca 10 ting i en skål om fredagen. - Det gør mor og far så også Kanon

Men det fungerer rigtig fint og føles ligesom at være hos slikmutter

Anmeld

16. februar 2010

pipsen

Min den store dreng kan ikke tåle farvestofferne og sukkeret, så ingen slik her. Til gengæld laver jeg lækkert guf ud af frugt, dadler, nødder osv. Engang imellem bager jeg også kager af de samme ingredienser 

Anmeld

16. februar 2010

ChatH

Vores er så store nu at de får slik til disney sjov! Det fungere rigtig fint og så når vi er ude og sådan. cola får de også til disney sjov og i specielle lejligheder men ellers ikke. de elsker figenstang og frugt så det erstatter vi med til hverdag

desværre er mor og far herhjemme glde for både slik og sodavand så det kræver lidt!

Anmeld

16. februar 2010

DK

Vi har lææænge haft slik-fredag. Så køber vi en ting til hver. Mikkel køber altid chips, jeg får en plade rittersport/eller kage og Kirstine køber ofte en af de der slik-legetings-sager. I ved, så er der en hallo kitty æske med 7 dårlige vingummi'er i, eller noget i den duer. Derfor ender det altid med at hun spiser halvdelen af min plade chokolade Kirstine er ikke så meget til decideret slik. Hun vil meget hellere have chokolade. Fra hun var 3 til 5 år var hendes yndlingsslik after eight!! Men nu vil hun altså hellere vælge de der legesag/slik halløj ting. Men jeg tænker at der også er langt færre tilsætningsstoffer og farvestoffer i chokolade så det er sådan set fint nok at hun ikke spiser slikket, men kommer over til mig i stedet!

Jeg synes ikke Kirstine får for meget slik. Jeg synes det fungerer rigtig fint med slikfredag herhjemme!!

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Det er meget forskelligt hvor meget slik de spiser, mine børn er ikke så meget til SLIK, men mere, chokolade, chips og popcorn ... Hver lørdag ekstra hygger vi, forstået på den måde at vi hygger (hyggede) med chips, slik og sodavand.. Det er jeg selv vokset op med og derfor er det kørt videre ... dog kan vi nemt finde på at hygge en onsdag eftermiddag til en film og lave en gang popcorn, så det er ikke så fast... MEN,

Skal lige tilføje at vi den seneste tid har skiftet slik og chips ud med frugt og grøntsager med forskellige lækre dip til. vores datter ligger lå) i den "tunge" ende og for at hjælpe hende lidt på vej valgte vi alle sammen at skifte slik m.m ud (selvfølgelig) og det har gjort at de slet ikke har den store lyst til slik mere... og at min dejlige datter har tabt sig utroligt hvad potions anrettet mad og grønt kan gøre og så en laaang cykeltur hver dag - og hun elsker det, og er bare så glad - nå det var en helt anden historie

Knus Pia, som elsker søde sager, men når det ikke er her spiser man det jo ikke...

Anmeld

16. februar 2010

Lise

Simon på 2½ smagte netop i sidste weekend vingummi for første gang - han syntes det smagte dejligt  Men han får altså ikke slik. Det finder vi nemlig først frem efter kl 20 her i huset  Men han får da en kiks eller en figenstang her og der, og hvis jeg en sjælden gang imellem bager boller søndag morgen får han pålægschokolade derpå. Han får da også pandekager, juice, kage, chips mv. når vi andre gør..

Han elsker desuden morgenmadsprodukter, så man kan give ham en skål havrefras eller fiberkost at hygge sig med. Det synes han er alle tiders...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.