nogen der har taget PAU - pædagogisk assistentuddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2010

Sees

gabriellasmor skriver:

nej det er pgu.

tror ikke pau er svær at komme ind på?

Så vidt jeg ved så findes PGU ikke længere - Det er den der er lavet om til PAU, og så er uddannelsen jo blevet forlænget!

Ej, du må ikke hænge mig op på noget, men det er ihvertfald hvad jeg har hørt

~*|Mette & Emil 260509 | * ~

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Pia

Du får elevløn påpau uddanelsen..Og alt efter hvilken alder og erfaring du har kan du søge omvoksen elevløn.

Du kan læse altom det på det link jeg har tilføjet.
Har selvlige være til orinteringsmøde med en vejleder omkring pau uaddanelse..Men vi blev enige om at det er ass jeg skal læse videre til ( har været ssh'eri 13 år)..

http://www.sosunord.dk/uddannelser/PAU-paedagogiskassistentuddannelse/Sider/default.aspx

Mvh Pia.

Anmeld

30. januar 2010

Honningblomst

Nu er jeg måske ikke oplyst nok, men hvorfor ikke vælge pæd. udd. istedet.-..den giver en del mere viden og større muligheder for job?

Knus Eva..

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

30. januar 2010

blomst84

Hvis du gerne vil være dagplejemor, skal du have en pædagogisk uddannelse, du kan tage PAU uddannelsen hvis du ikke i forvejen har en gymnersiel uddannelse og så derefter komme ind på pædagog uddannelsen.. Den tager 2 1/2 år og du går på et seminarie ligesom dem der læser til pædagog.   , det er svært at sige med job som PAU da de første ikke er kommet ud af skolen endnu, men det fungere som den uddannelse der før PGU.

Håber du kan komme ind, det eneste det kræver er en folkeskole og du får SU under uddannelse.

Mvh Sabrina

Anmeld

30. januar 2010

blomst84

LMM skriver:

og som kan fortælle lidt om den ?? personlig mening? får man løn? trænger til at prøve noget nyt

Hvis du gerne vil være dagplejemor, skal du have en pædagogisk uddannelse, du kan tage PAU uddannelsen hvis du ikke i forvejen har en gymnersiel uddannelse og så derefter komme ind på pædagog uddannelsen.. Den tager 2 1/2 år og du går på et seminarie ligesom dem der læser til pædagog.   , det er svært at sige med job som PAU da de første ikke er kommet ud af skolen endnu, men det fungere som den uddannelse der før PGU.

Håber du kan komme ind, det eneste det kræver er en folkeskole og du får SU under uddannelse.

Mvh Sabrina

Anmeld

30. januar 2010

Mig med maven

LMM skriver:

Vil gerne være dagplejemor en dag, så vil bare læse videre til at jeg en dag kan blive dagplejemor kan jo ligesågodt få mere viden

Hvis du alligevel har planer om at læse videre, HVORFOR så ikke bare nappe den lange med det samme. Jeg ved fra institutioner som jeg arbejder sammen med, at PAU-uddannelsen ikke bliver anerkendt. Det vil sige, devil hellere ansætte en pædagog end en med PAU. Så tag den lange med det samme, det er virkelig en fed uddannelse, og i forhold til PAU får du mere eller mindre selv lov at "designe" din uddannelse og dit pensum.

Du er velkommen til at skrive igen hvis der er noget du vil spørge om.

Mange hilsener og held og lykke med valg af uddanelsen.

Christina

Anmeld

30. januar 2010

Vingummien

DianaMoar skriver:

Hmm De sagde ellers her i tv avisen her for lidt siden at der var for lidt der søgte ind inden for det pædagogisk fag så derfor var der mange ledige pladser. jeg tror det var noget med 15% mindre der havet søgt ind end der plejet.

Knus Diana og Lucas 210209

Tror du ikke det er som Pædagog?

Susanne og Emil 02-08-2008

Anmeld

30. januar 2010

Vingummien

gabriellasmor skriver:

nej det er pgu.

tror ikke pau er svær at komme ind på?

Går på skolen og vil selv tage den udd, er på grundforløbet nu. Og de siger at det som regl kun er 2 pr klasse der kommer videre fordi der er så mange. Der var nogle inde og fortælle om det og her til januar var det også kun 2 pr klasse der var kommet videre fordi der var så mange der vil ind på den.

Men kan være det er forskelligt fra område til område

Anmeld

30. januar 2010

lion

Jeg sidder selv og tænker på at tage denne uddannelse. Men skal jo lige finde ud af det pengemæssigt også

Anmeld

30. januar 2010

Diana...

suanne85 skriver:

Tror du ikke det er som Pædagog?

Ja det ved jeg jo så ikke  Det var bare min far der ringet og fortalte at han lige havet hørt det i tv avisen. 

Knus Diana og Lucas 210209

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.