Astrid P skriver:
Men Loggi... Er det ikke lidt det samme som SKAT? Der betaler man jo også for alt muligt, som man ikke selv bruger - sygehuse, hjemmepleje osv, som er noget man har MULIGHEDEN for at bruge, men som man måske ikke lige bruger de næste mange år?
Jeg ville hade amerikanske tilstande, hvor man betaler for hver ydelse man vil modtage, da det giver en total skævvridning i samfundet. Men jeg er også en gammel rød flipper, så jeg går ind for at dele det man har!
Mht. licens, så betaler jeg gerne! Jeg hører P3 hver eneste dag og elsker det. Derudover synes jeg DR laver de fedeste TV-produktioner. Jeg har med stor fornøjelse fulgt med i både Krønniken, Rejseholdet, Forbrydelsen osv. På DR2 har jeg grinet med Drengene fra Angora, Dolph pg Wullf, Rockerne, Gramsespektrum, Normalerweize og jeg kunne blive ved og ved. Hvis vi ikke betalte licens, ville der ikke være basis for at lave alle de fede programmer, så derfor betaler jeg gerne!

Jo Astrid, det kan du have ret i...man deler ligeligt, så langt er vi enige, det jeg mener der er langt ude, er når de fra hver eneste bopæl opdriver 2200 kr. hvor mange er vi i danmark x 2200 kr. ret mange penge mener jeg nok, og i forhold til hvad det koster, så mener jeg altså ikke vi får valuta for pengene.
Noget af det vi betaler licens til, skal f.eks støtte public service, det vil sige: oplysning til dig, tegnsprogstolket fjernsyn til de døve, og oplysning om krig, osv.
Lige der mener jeg virkelig ikke jeg får valuta for mine penge, har du tjekket børnefjernsyn for døve børn for nylig
virkelig overdrevet dårligt!
hvor tit bliver du oplyst om det ene eller det andet, f.eks via OBS.
Nej det jeg kan få øje på i deres programmer, er genudsendelser, og svenske udsendelser, udlånt fra sverige (zapper man på en svensk kanal, kan man se søren ryge, venligst udlånt af DR), ja så kommer X-faktor, og vild med dans (er begge ikke DR?) og det du ellers nævner, og med hånden på hjertet, så har jeg ikke set de programmer, jeg har heppet en eneste gang med hensyn til X-faktor, og det var da Mohammed stod for at vinde (jeg så det ikke, kendte ikke til hvordan han sang, men han var jo nørresundby-dreng) jeg har ikke set rejseholdet eller det andet.
Drengene fra Angora så jeg for første gang ved afslutningen af første del, ved et uheld. Blev forelsket i det, og købte det på DVD.
hmmm jeg vil rigtig gerne have det over skat, gør det til en del af det. Nej jeg kunne egentlig godt bare tænke mig en direkte afstemning omkring det. så man med fornyet øjne kan få kastet et lys over om Danmarks befolkning er tilfredse med det de SKAL betale til.
Det der er problemet er jo at loven for licens blev indført i 19 hundrede og grønvikål, hvor man bestemte sig for det var en vigtig del af danmarks overlevelsesstrategi, vi betaler for at blive oplyst om der er krig, syndeflod eller andet...
jeg tror nok lige mediernes indtog er sat ind. og vores oplysning når vi andet sted.
Men helt ærligt, loven for hvorfor vi betaler, er håbløst forældet. Og hvordan ind i luften hænger det sammen, at fordi jeg har adgang til mit internet, så skal vi betale til DR. eller fordi du har en mobil, så skal du betale??? hvor i er logikken.
Har du et gammelt fjernsyn, som ikke virker, så skal du betale! ikke fordi du kigger, men fordi det jo kan reppes, og derved har du muligheden for at se DR.
Som det er nu om dage, skal du faktisk have en adgang til internettet. Lang det meste forgår via nettet, breve, netbank, jobsøgning, og tilmelding og afmelding til AF...alt sammen via nettet.
Hvis jeg benytter nettet, til det der er min livsnerve, så skal DR. høste en del af kagen. Øhhhh...er det logik.
enten Pay pr. View, eller over skatten (bør dog medfølge at DR. holder sig til at tjene borgerne med oplysning og forbedring af deres TV for døve, m.m) men alt det andet som er direkte underholdningspræget, det kan jeg ikke se jeg ved lov skal betale til.
jeg er nok sort/Hvid i den her sag, men jeg ville sgu også være træt af at betale for 5 liter mælk, når jeg kun købte 1.
håber jeg et eller andet sted i den her smørre ramte et svar på dit ? ha ha