Nadi skriver:
Jeg har kigget med fra sidelinjen på FB. Jeg synes det er fint han tager kampen op, og giver ham ret i mange af hans holdninger.
Selv synes jeg det er dybt latterligt at man skal betale så meget i licens, men jeg ser godt nok deres programmer og bruger også deres hjememside og ttv.
Den her sag, kan jeg godt lide, for den rejser en debat, derfor valgte jeg at følge trop på den.
Nu er de første politikere ved at vågne op, og er begyndt at stille ? ved nogle ting.
Nu handler den her gruppe i grunden ikke om at afskaffe licencen, den handler om at en enkelt mand satte sig i mod at betale for en ydelse han ikke brugte.
Han har holdt den på den sjove måde, altså svaret DR med et smil i blikket, og han har offentliggjort alt der er sendt mellem DR og Ham. Han skrev til DR. jeg har Tv, jeg har internetadgang, og jeg har mobil, men jeg vil ikke betale for at jeg har mulighed for at se jeres programmer, jeg vil først betale NÅR jeg ser programmerne.
I grunden reelt nok.
Der hvor filmen knækker, er jo så der hvor han opretter en facebookside, og får tilhængere til siden, så vælger DR. at anmelde ham til facebook, og bede dem lukke siden ned. Facebook lukker den, uden varsel, og uden nogen lovlig grund.
Ergo, forsvandt Lars rettighed til ytringsfrihed med et trylleslag.
Manden er politimand, og vandre faktisk på loven efterhånden, en ret træls situation. Det sidste nye i sagen er, at Plummer (DR´s mand på sagen) har sagt at Lars har truet flere af hans medarbejdere så de er bange for at gå hjem om aftenen
og det er så langt fra sandheden, men det er heldigvis op til DR at bevise.
sagen har så taget flere drejninger, flere aviser støtter efterhånden op om sagen, ihvertfald er EB og 180 G, langt inde i kampen nu, 180 G, har lovet gruppen ly, hvis DR igen lukker Lars ned.
Nå en masse polymik, det Lars gerne vil opnå med den her gruppe, er at man kommer dertil hvor man betaler for det man ser, og ikke det man kunne se.
Metoderne og fremgangsmåden, for at inddrive licenspengene, bliver også diskuteret meget.
Nå bare lidt forklaring om hvad der egentlig sker, og hvorfor der i løbet af 5 dage er kommet mere end 30.000 medlemmer til.
og hov, vil da lige fortælle jer at DR igen varsler en stigning i jeres Licens, pr. 2012. Og hvad skal de med de penge...hæ hæ...de skal lave en ny historisk serie, som skal skildre et eller andet med livets gang...tror jeg.
Som jeg har forstået, så betaler man DR licens for at borgerne får info omkring regler og services i Danmark, men øh....det er vist længe siden pengene er blevet brugt på kampangner, og OBS.
Nu laver man X-Factor, og hvad de nu hedder...og det er da helt hen i vejret, at det ikke er programmer man kan tilvælge. Det er ihvertfald en mega dyr regning jeg betaler hver eneste år, for noget jeg ikke bruger.
Kunne de så bare lave det valgfrit, hvad man ville betale for, så betalte jeg for Ramasjang, og ikke en disse mere. Jeg ser aldrig deres programmer...
joooo sneg mig til at se Sort høst en søndag eftermiddag....tror det var DR1 der sendte den....eller var det TV2. men det er sgu da den dyreste film jeg har set. 2200 kr. for en søndagsfilm, lol...
nå mere varm luft, fra Sloggi, som er træt af Licens.