Lars kamp mod DR-licens afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad mener du om Lars kamp mod Licens på facebook

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.135 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Loggidut

prøver lige igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Loggidut

jeg kan ikke....æv!

Anmeld

28. januar 2010

Mikkelmusen

Jeg må sige at jeg har stemt sidelinje. Men egentlig synes jeg lidt at noget af det han skriver er at overskride grænsen. Jeg betaler licens, langt om længe. Men det er sgu ikke noget jeg gør med glæde.

Anmeld

28. januar 2010

BK

Gætter du forsøgte dig med et link... Prøver lige for dig...

Læs her: Lars Licens

Håber det virker.

Anmeld

28. januar 2010

BK

Vil sige at jeg selv er træt af at betale Licens, men er jo nok nød til at betale, ind til staten kommer i tange om noget andet...

Anmeld

28. januar 2010

Loggidut

Nej jeg forsøgte at oprette en afstemning, men først nu her dukker den op?

nå den er her, og jeg har givet min støtte til det  fuldt ud, fordi! og jeg begrunder...

Jeg er selv så hamrende træt af DR, jeg synes ikke jeg får noget for mine penge, jeg ser ikke DR, og nej, heller ikke X-Faktor  og vild med dans og hvad det hedder...og hvis det nu er på DR det sendes.

Jeg benytter mig ikke af deres hjemmeside, jeg ser aldrig deres tekst TV.

Og så ligger der forresten en ordentlig omgang vrede i, at folk betaler deres TV pakker, hvor i DR1 altid er med, og ud over det, så skal der også lige betales en licens.

Har man en telefon...at betale, har man internet...at betale, har man et tv (uden det er koblet til) ...at betale, har du en radio, at betale. Det handler ikke om den faktiske ydelse man får, men om hvad man kunne få.

Det er lidt ala, går du i netto, så skal du lige betale for 5 poser, selv om du ikke har købt dem...hvorfor??? fordi du havde muligheden.

Derud over kommer så min moralske opbakning, som gælder Lars, og facebook gruppen, den første lukkede de ned, ikke fordi der blev begået nogle ulovligheder, men fordi det var dårlig omtale.

Hvis i gider bruge bare 20 min. på at gennemgå de breve Lars og DR har sendt til hinanden, så vil man lynhurtigt kunne se, et mønster.

Melder man sig af licencen i dag, vil man om få dage modtage et brev, hvor i der står: Kan det virkelig passe, og bla bla bla...en masse gøgl, og i mit univers kan man da ikke sætte en køber i tvivl, jeg er satme træt af at jeg som kunde hos DR, bliver draget i tvivl, fordi jeg måske siger mine liceser op.

De er endda så groteske at de ringer folk op, og spørger, er det ikke en mobil jeg har ringet til, siger man ja...at betale...

jeg vil så gerne have indført Pay pr. view, så kan DR måske få øjnene op for hvor dårligt fjernsyn de i virkeligheden sender ud.

nå...lang brev med varmt luft.

jeg støttter kampen.

Anmeld

29. januar 2010

Loggidut

op og kooooom nu

Anmeld

29. januar 2010

Susan1978

har stemt blankt-

gider ik den debat.

Susan

Anmeld

30. januar 2010

Nadi

Jeg har kigget med fra sidelinjen på FB. Jeg synes det er fint han tager kampen op, og giver ham ret i mange af hans holdninger.

Selv synes jeg det er dybt latterligt at man skal betale så meget i licens, men jeg ser godt nok deres programmer og bruger også deres hjememside og ttv.

Anmeld

30. januar 2010

Loggidut

Nadi skriver:

Jeg har kigget med fra sidelinjen på FB. Jeg synes det er fint han tager kampen op, og giver ham ret i mange af hans holdninger.

Selv synes jeg det er dybt latterligt at man skal betale så meget i licens, men jeg ser godt nok deres programmer og bruger også deres hjememside og ttv.

Den her sag, kan jeg godt lide, for den rejser en debat, derfor valgte jeg at følge trop på den.

Nu er de første politikere ved at vågne op, og er begyndt at stille ? ved nogle ting.

Nu handler den her gruppe i grunden ikke om at afskaffe licencen, den handler om at en enkelt mand satte sig i mod at betale for en ydelse han ikke brugte.

Han har holdt den på den sjove måde, altså svaret DR med et smil i blikket, og han har offentliggjort alt der er sendt mellem DR og Ham. Han skrev til DR. jeg har Tv, jeg har internetadgang, og jeg har mobil, men jeg vil ikke betale for at jeg har mulighed for at se jeres programmer, jeg vil først betale NÅR jeg ser programmerne.

I grunden reelt nok.

Der hvor filmen knækker, er jo så der hvor han opretter en facebookside, og får tilhængere til siden, så vælger DR. at anmelde ham til facebook, og bede dem lukke siden ned. Facebook lukker den, uden varsel, og uden nogen lovlig grund.

Ergo, forsvandt Lars rettighed til ytringsfrihed med et trylleslag.

Manden er politimand, og vandre faktisk på loven efterhånden, en ret træls situation. Det sidste nye i sagen er, at Plummer (DR´s mand på sagen) har sagt at Lars har truet flere af hans medarbejdere så de er bange for at gå hjem om aftenen

og det er så langt fra sandheden, men det er heldigvis op til DR at bevise.

sagen har så taget flere drejninger, flere aviser støtter efterhånden op om sagen, ihvertfald er EB og 180 G, langt inde i kampen nu, 180 G, har lovet gruppen ly, hvis DR igen lukker Lars ned.

Nå en masse polymik, det Lars gerne vil opnå med den her gruppe, er at man kommer dertil hvor man betaler for det man ser, og ikke det man kunne se.

Metoderne og fremgangsmåden, for at inddrive licenspengene, bliver også diskuteret meget.

Nå bare lidt forklaring om hvad der egentlig sker, og hvorfor der i løbet af 5 dage er kommet mere end 30.000 medlemmer til.

og hov, vil da lige fortælle jer at DR igen varsler en stigning i jeres Licens, pr. 2012. Og hvad skal de med de penge...hæ hæ...de skal lave en ny historisk serie, som skal skildre et eller andet med livets gang...tror jeg.

Som jeg har forstået, så betaler man DR licens for at borgerne får info omkring regler og services i Danmark, men øh....det er vist længe siden pengene er blevet brugt på kampangner, og OBS.

Nu laver man X-Factor, og hvad de nu hedder...og det er da helt hen i vejret, at det ikke er programmer man kan tilvælge. Det er ihvertfald en mega dyr regning jeg betaler hver eneste år, for noget jeg ikke bruger.

Kunne de så bare lave det valgfrit, hvad man ville betale for, så betalte jeg for Ramasjang, og ikke en disse mere. Jeg ser aldrig deres programmer...

joooo sneg mig til at se Sort høst en søndag eftermiddag....tror det var DR1 der sendte den....eller var det TV2. men det er sgu da den dyreste film jeg har set. 2200 kr. for en søndagsfilm, lol...

nå mere varm luft, fra Sloggi, som er træt af Licens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.