inseminering med donor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.656 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

ane-pigen

Jeg er blevet henvist til min gyn , til at blive insemineret med donor sæd - som enlig ,og er lige pludselig kommet i tvivl om hvad hun gør helt præcist? Er det som iui-d eller sprøjter hun bare sæden op?

Nogen af jer der har prøvet det , der kan svare mig på det? Og evt hvad kvalitet i valgte? Vil jo helst have så store chancer som muligt

Hvor lang tid skulle der gå fra i fik taget aids test og hepatitis osv - inden i måtte gå i gang?

Knus fra Ane

Ps. har først tid den 9 marts

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Agnete

Hej Ane.

Jeg venter også på insemination som enlig hos gyn. Jeg blev henvist fra praktiserende læge i september, og var til samtale på us hos gyn i november. I starten og midten af næste cyklus (december) fik jeg taget diverse blodprøver, og var klar til HSU i januar, og skulle have været insemineret i februar. Men lægen var syg, så HSU er udskudt til februar, hvis jeg altsdå ikke lige rammer vinterferien... Hos min gyn er det IUI-D. Det tror jeg altid, at det er, hvis man inseminerer... ? Umiddelbart vil jeg mene, at MOT10 strå med donorsæd er fint nok. Det vil jeg i hvert fald selv vælge (hvis jeg har mulighed). Så jeg er forhåbentlig klar til marts...

Anmeld

28. januar 2010

Vial

Jeg gik til lægen i midten af september. Fik taget alle mulige blodprøver. Fik henvisning til fertilitetsklinik i starten af november.

17. november havde jeg møde med læge på klinikken. Han valgte at lave en vandscanning med det samme for at se, om der var gennemløb - det var der

Vi ventede på menstruation, der kom 30. november. Så fik jeg hormonstimulering (har pco). Havde to store fine æg d. 12. december og fik ÆL sprøjte.

14. december blev jeg insemineret med "IUI ready MOT 20" fra anonym donor, som havde højde, vægt, øjenfarve og hårfarve som ønsket.

Bliver du insemineret hos gynækolog, så kan du kun vælge anonym donor - og de vælger også kvaliteten af sæden. Det skal være iui ready, da du bliver insemineret direkte op i livmoderen.

D. 26. december - to dage før oprindelig testdag - testede jeg positiv (havde blødt lidt, så kunne ikke vente).

D. 18. januar var jeg til tryghedsscanning og fandt ud af, at jeg venter tvillinger

Så hurtigt og let kan det gå - dvs. ret udfordrende at skulle være selvvalgt enlig mor til tvililnger, men dejligt, at de har hinanden, når de nu er undfanget på denne her ultramoderne facon.

Jeg skal scannes igen d. 2. februar. Dette da der var to, og man i nogle tilfælde ser, at den ene går til i løbet af disse her første uger.

Held og lykke med projektet.

PS: Jeg kan anbefale Copenhagen Fertility Center. De er hurtige og effektive (tænker ikke på min tvillingegraviditet - men at der ikke bliver aflyst scanninger - der bliver handlet med det samme!)

Anmeld

28. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tillykke med din beslutning Det er så stort og rigtig flot...

Min moster Dorthemusen (herinde) er også gravid med en doner nu og jeg får en kusine til sommer

Jeg kender jo kun det hun bedst selv kan fortælle dig, men jeg vil bare sige held og lykke !!!

Anmeld

28. januar 2010

Agnete

Uh.. Sådan en IUI ready MOT 20, ville jo heller ikke være dårligt, men den koster næsten 5.000 + forsendelse... Men hvis der er gevinst første gang, så...

Anmeld

28. januar 2010

Vial

Zafir skriver:

Tillykke med din beslutning Det er så stort og rigtig flot...

Min moster Dorthemusen (herinde) er også gravid med en doner nu og jeg får en kusine til sommer

Jeg kender jo kun det hun bedst selv kan fortælle dig, men jeg vil bare sige held og lykke !!!

Dorthe har jo valgt en meget "hyggeligere" måde. En jordemoder klinik, hvor det er knapt så klinisk - og med mulighed for at vælge åben donor.

Klart at overveje, hvis man ikke skal have fertiiltetsbehandling for at blive gravid (jeg skulle jo have hormoner, da mine æg ellers ikke ville blive store nok).

Anmeld

28. januar 2010

Vial

Uh.. Sådan en IUI ready MOT 20, ville jo heller ikke være dårligt, men den koster næsten 5.000 + forsendelse... Men hvis der er gevinst første gang, så...

På min klinik blev det bare købt ind uden at jeg var blandet ind i det. Det lå bare i en sprøjte på en bakke.

(Første gang jeg har fået sæd op i mig uden lige at drikke en kop kaffe og holde lidt i hånd )

Prisen var 1.550,00. Klinikkerne har nok en aftale med "mejeriet".

Anmeld

28. januar 2010

Moderator

KaMa skriver:

Dorthe har jo valgt en meget "hyggeligere" måde. En jordemoder klinik, hvor det er knapt så klinisk - og med mulighed for at vælge åben donor.

Klart at overveje, hvis man ikke skal have fertiiltetsbehandling for at blive gravid (jeg skulle jo have hormoner, da mine æg ellers ikke ville blive store nok).

Nååee.. Øhh... UNdskyld. Jeg vidst ikke helt kender alle de dersens termer og hvad der er behandling og ikke

Troede at det var lidt det samme der foregik på stork og på sygehuset

Vidste heller ikke rigtig hvorfor du havde været i hormon behandling. Men altså - så må man da sige du kan lave gevindst med lidt hormoner

Anmeld

28. januar 2010

Vial

Zafir skriver:

Nååee.. Øhh... UNdskyld. Jeg vidst ikke helt kender alle de dersens termer og hvad der er behandling og ikke

Troede at det var lidt det samme der foregik på stork og på sygehuset

Vidste heller ikke rigtig hvorfor du havde været i hormon behandling. Men altså - så må man da sige du kan lave gevindst med lidt hormoner

Årrrh da ikke nogen undskyldning.

Jeg greb bare din bold og ville fortælle at der var to måder at gøre det på

Om man er placeret i bøjler, hvor der står en alvorlig læge eller en flower-power jordemoder med bling-bling musk og duftlys i baggrunden kommer vel til sidst ud på et: Skrig og skrål 9 mdr efter...

Ej, ved ikke om det er så hokus pokus på Stork, men har hørt, at det er et hyggeligt sted - og så tænker jeg jo duftlys and stuff.

Anmeld

28. januar 2010

Moderator

KaMa skriver:

Årrrh da ikke nogen undskyldning.

Jeg greb bare din bold og ville fortælle at der var to måder at gøre det på

Om man er placeret i bøjler, hvor der står en alvorlig læge eller en flower-power jordemoder med bling-bling musk og duftlys i baggrunden kommer vel til sidst ud på et: Skrig og skrål 9 mdr efter...

Ej, ved ikke om det er så hokus pokus på Stork, men har hørt, at det er et hyggeligt sted - og så tænker jeg jo duftlys and stuff.

Altså min fornemmelse er helt sikkert at Dorthe syntes at det var hyggeligt derinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.