Vi overvejer barn nr. 3 .......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.616 visninger
12 svar
1 synes godt om
27. januar 2010

mamalicious

Vi tænker at få barn nr. 3... Vil gerne hører hvilke overvejelser i gjorde jer- positive og negative... - Og hvad det reelt gjorde ved jeres familie at få barn nr. 3?? - Vores børn er 10 og 7 år, så der er pænt langt imellem dem, hvis vi beslutter det...... Men ønsker sådan at vores ønske om hjemmefødsel endelig kan blive opfyldt , og være den perfekt afrunding !! )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Lone Jakobsen

barn nr. 3 ? skriver:

Vi tænker at få barn nr. 3... Vil gerne hører hvilke overvejelser i gjorde jer- positive og negative... - Og hvad det reelt gjorde ved jeres familie at få barn nr. 3?? - Vores børn er 10 og 7 år, så der er pænt langt imellem dem, hvis vi beslutter det...... Men ønsker sådan at vores ønske om hjemmefødsel endelig kan blive opfyldt , og være den perfekt afrunding !! )

hejsa

synes ideen om en 3. lyder spændende.

jeg er mor til 4 børn, men med hensyn til min nr. 3, så vil det ikke være den store hjælp. dog kan jeg fortælle lidt om nr. 4 i stedet:

han er en lille efternøler, med 5 år op til den næste. vi valgte at få nr. 4 (5) da jeg havde 3 i forvejen og min mand havde 1. vi overvejede nøje om vi orkede at starte forfra igen. men det har virkelig været en posetiv oplevelse, som de store nyder godt af. de elsker deres lillebror....og forkæler ham med opmærksomhed.

Anmeld

27. januar 2010

dithmer

Hejsa.

Vi er også  samme båd som jer...eller det vil sige at vi har taget den endelige beslutning om at få barn nummer 3.

Synes i skal følge jeres hjerter og ikke tage efter hvad andre har af erfaringer. Det er jo jeres familie der skal rumme et barn mere. De to andre er jo så store at og få en baby ikke vil være så hårdt som hvis de var små. Vores to piger er 5 og 8 snart så vi venter bare på miraklet skal ske.

Anmeld

27. januar 2010

Mumto3

vi har tre børn på 1år, 3 år og 5 år. Det har bare været super nemt med en 3er. Alt køre totalt på rutinen, man bliver ikke hylet ud af den. Man (jeg/vi) havde ingen rosenrøde drømmebilleder om at en baby sover igennem når de er 4 uger gamle, og det er en kæmpe lettelse bare at accepter at livet med et spædbarn betyder at man er vågen om natten mange gange i mange månder. Men den første brugte jeg (lige som så mange andre 1. gangsforældre) mængder af kræfter på at finde ud af hvordan man skulle få sådan en lille størrelse tilat sove.

De to store elsker deres lillesøster, og det er bare perfekt!!!

Med hensyn til hjemmefødsel, tja, så planlagde jeg hjemmefødsel med de to første, med endte på hospitalet. Jeg tænkte at 3. gang måtte være lykkens gang og vi planlagde hjemmefødsel igen. Denne gang fødte jeg også hjemme sammen med to dejlige jordmødre og selvfølgelig min mand. Hvis jeg skal vælge mellem hospital og hjemme, så vil jeg helt klart helst føde hjemme!!!! ingen tvivl om det!!!, -men det var ikke den der store fantastiske oplevelse som jeg havde regnet med. Tror måske det har noget at gøre med, at når man har prøvet at føde før, så er det ikke længere så 'stor en ting' mere. Det er bare noget man gør, og lige bag efter melder hverdagen sig med en baby og 2 andre børn, så er der ikke så meget tid til at svælge rundt i hvordan fødslen gik.

Held og lykke med beslutningen.

Anmeld

27. januar 2010

Cris

Mumto3 skriver:

vi har tre børn på 1år, 3 år og 5 år. Det har bare været super nemt med en 3er. Alt køre totalt på rutinen, man bliver ikke hylet ud af den. Man (jeg/vi) havde ingen rosenrøde drømmebilleder om at en baby sover igennem når de er 4 uger gamle, og det er en kæmpe lettelse bare at accepter at livet med et spædbarn betyder at man er vågen om natten mange gange i mange månder. Men den første brugte jeg (lige som så mange andre 1. gangsforældre) mængder af kræfter på at finde ud af hvordan man skulle få sådan en lille størrelse tilat sove.

De to store elsker deres lillesøster, og det er bare perfekt!!!

Med hensyn til hjemmefødsel, tja, så planlagde jeg hjemmefødsel med de to første, med endte på hospitalet. Jeg tænkte at 3. gang måtte være lykkens gang og vi planlagde hjemmefødsel igen. Denne gang fødte jeg også hjemme sammen med to dejlige jordmødre og selvfølgelig min mand. Hvis jeg skal vælge mellem hospital og hjemme, så vil jeg helt klart helst føde hjemme!!!! ingen tvivl om det!!!, -men det var ikke den der store fantastiske oplevelse som jeg havde regnet med. Tror måske det har noget at gøre med, at når man har prøvet at føde før, så er det ikke længere så 'stor en ting' mere. Det er bare noget man gør, og lige bag efter melder hverdagen sig med en baby og 2 andre børn, så er der ikke så meget tid til at svælge rundt i hvordan fødslen gik.

Held og lykke med beslutningen.

Du har bare forklaret det hele så godt! Jeg har kun to børn (næsten to og den anden kun 3 måneder) og jeg har også spildt så meget energi med at prøve, at mit barn skal sove igennem... Og alle andre der kommer og fortæller alt, hvad deres babier kan og så nogle ting... Det er det, som er så skønt med at have flere børn: man ved, hvad der skal ske! Nu sover nr2 meeeeget bedre end storbror gjord. Og det er fordi, jeg ikke har gjord noget ved det! Jeg ammer og ammer og ammer uden at tænke, hvorfor han vil amme så meget. Jeg gør det bare mens jeg sidder og kikker i bøgerne med den anden, mens vi sidder og spiser osv osv. Så han tanker op bedre en den anden gjord og så kan han sove bedre! og så med alle de ting. Så jeg kan forstille mig, at med den 3. kører det bare "smooth" Men man bliver helt sikkert meget træt, men man er mentalt mere frisk, hvis I forstå, hvad jeg mener. Men første barn tænkte jeg hele tide, hvorfor han var så morsyg, for han fulgte mig hele tiden!!! Nu kan jeg se, at det er fordi de er sådan, for de fleste siger det samme om deres 1årig børn! Nu kan jeg mærke, at de begynder at hygge med hinanden. Den stor leger men den lille allerede (men jeg skal være der, for han kan finde på at lave maaaange mærkelige ting som kunne gøre ondt på den lille!) Jeg er meget træt fysisk, men jeg har en indre ro, som ikke har haft første gang. Så hvis vi skule tænke på nr3, så er det mest om vi har lyst til det og ikke så mange tanker, om man kan overskue det.

Og ditto om hjemme fødsel. Jeg har nydt min hjemmefødsel med nr2 og det er dejligt, at man ikke skal tænke på at noget som helst. Men næste morgen skal man allerede i gang. Men jeg ville helt sikkert anbefale det!

Anmeld

27. januar 2010

mamalicious

Skønt at hører fra jer!!..... Ja en hjemmefødsel har også været på ønskesedlen siden den allerførste meldte sin ankomst. - Desværre gik vandet allerede i 23 uge, så vi måtte erkende, at det ikke blev denne omgang. 2 graviditet gik jeg 14 dage over, og måtte skuffende tage til takke med en hospitalsfødsel.

Ingen tvivl om at det er et ENORMT ønske, men er også nervøs for IGEN ikke at få det opfyldt !!

Vores drenge er nu store og det er "lang" tid siden , at vi har haft babyer. - Derfor er jeg ikke sikker på at det bare kommer ?! Det har dog intet problem været førhen, men tankerne flyver ...... - og vi har det jo også godt sådan som vi har det........ Ville bare sågerne liiiiiiiige have en sidstning !!!! ;o)

Anmeld

27. januar 2010

Tdittmann

Jeg venter barn nr.3 og vi har forvejen 2 børn på 7 og 5 år. Vi havde overvejelserne omkring vil den sidste blive "alene" forstået på den måde de to store er der 22 mdr. mellem og meget tætte.

Og orkede vi at starte forfra - men nu er den på vej og vi glæder os alle 4

Anmeld

30. januar 2010

3drenge

Vi fik nr. 3 dreng for 4 mdr. siden. De store er 5 og knap 8, så føler det er en lille efternøler vi har fået må sige det er nemmere denne gang, nok også fordi de store (selv om det er drenge) trods alt godt kan lidt selv og kan underholde sig selv med fjernsyn, computer, playstation eller lege med kammerater  og sådan, så man har fred til, at give den lille mad, skifte osv.

Må sige jeg nyder det på en helt anden måde denne gang, det skal siges vi så også har fået et utroligt nemt barn, der har sovet igennem fra 9uger og har sovet de første 3mdr af sit liv nærmest hele dagen ude i barnevognen, så det var en meget nem startDet er så slut nu, men følte også vi aldrig så ham.

De store er glade for ham, men det er nok lidt anderledes end, hvis de havde været piger. De gider ikke sådan snakke/lege med ham ret længe, så trækker computeren alligevel mere. Men mon ikke det kommer lidt mere, når han bliver lidt større.

Med den alder jeres børn har, kan jeg kun anbefale, at få nr. 3, kan næsten garantere det vil føles nemmere end de andre gange, selv om man skal igennem alt det med sove, spiserytmer osv. som man jo lige havde lagt på hylden, men får så til gengæld lov til, at dufte en nyfødt igen og nusse dagen lang, vil nyde det så længe det varer, ved det får en ende

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. januar 2010

mamalicious

Hej 3drenge.... Skøøøøønt at hører fra en med 2 store drenge !!! Lige min tanke også , at det nok ER noget andet med piger - og ikke mindst derfor, -  herligt at hører fra dig også !!! Det kan godt fungerer, at nyde en lille ny, med 2 store drenge også. Og at man ikke nødvendigvis behøver at føle, man er slået hjem i ludu....

Anmeld

1. februar 2010

3drenge

barn nr. 3 ? skriver:

Hej 3drenge.... Skøøøøønt at hører fra en med 2 store drenge !!! Lige min tanke også , at det nok ER noget andet med piger - og ikke mindst derfor, -  herligt at hører fra dig også !!! Det kan godt fungerer, at nyde en lille ny, med 2 store drenge også. Og at man ikke nødvendigvis behøver at føle, man er slået hjem i ludu....

he he ja sådan var jeg også bange for det ville føles men mon ikke man nok skal føle sådan når han bliver lidt større, skulle da være mærkelig, hvis han blev et "mønsterbarn". Det hele er selvfølgelig heller ikke rosenrødt, det er da også hårdt til tider, men mest pga den store, synes han er kommet meget tidlig i puberateten Han har været den største udfordring af dem alle lige fra nyfødt og så er det/de blevet "nemmere og nemmere" heldigvis da

Glæder mig til at høre hvad I ender om med og 1000tak for din søde hilsen i fotoalbummet

Vi har en hjemmeside, hvor du er velkommen til at kigge, der er en masse drengebilleder m.m.

www.123hjemmeside.dk/lukasogsilas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.