opdatering på HSG undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

ja altså...man kan altid dunke sig selv oveni hovedet, ikk? det er så dumt, og jeg ville jo aldrig nogensinde syntes det var Sørens skyld, hvis hans sæd var dårlig, men så fordi jeg ved at det er mine æggeleder der er crap, så tænker jeg, at nu er det hele bare min skyld

de er rigtig søde derinde, heldigvis

Det er nok desværre en kvindeting..det med at dunke sig selv i hovedet  Men vi er jo ikke selv herre over vores krop og dens styrker og mangler...jeg har også tudet meget over mine dårlige ører som gør at jeg i perioder har været nødt til at gå med høreapparat pga. tinnitus

Jeg VED godt, at det ikke er min skyld, men ja....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

oo

dorthemus skriver:

Det er nok desværre en kvindeting..det med at dunke sig selv i hovedet  Men vi er jo ikke selv herre over vores krop og dens styrker og mangler...jeg har også tudet meget over mine dårlige ører som gør at jeg i perioder har været nødt til at gå med høreapparat pga. tinnitus

Jeg VED godt, at det ikke er min skyld, men ja....

for djævlen det er rart med jer herinde når man har sådan en tude-dag! og så fik jeg lige en sms fra Søren om at vi altid har hinanden, så sidder man og flæber igen

Anmeld

27. januar 2010

Mka

uhh det er bare ikke sjovt Men dejligt at man endelig har fundet noget der kan hjælpe jer. Ønsker jer virkelig alt den held jeg kan.

Anmeld

27. januar 2010

Corn

Tjuhl skriver:

nu har jeg talt med min fertilitetslæge og hun forklarede mig, at NU er en HSG undersøgelse fuldkommen ligegyldig, for ved min graviditet udenfor livmoderen (den sad i venstre æggeleder) påviste vi at der ER noget galt med mine æggeledere. Hun foreslog dengang at jeg gik direkte videre til IVF, men det nægtede jeg og kørte istedet 5 IUI behandlinger til, og nu sagde hun idag, at en HSG undersøgelse ikke ville hjælpe mig overhovedet. selvfølgelig kan jeg i teorien blive naturligt gravid, men hun mener, at jeg har de allerbedste chancer for normal graviditet ved IVF, så det skal vi til..nu. de har så enormt travlt derinde, så de kunne ikke love de kunne tage os i behandling, men det værste der kan ske er, at jeg skal vente en måned med at tilmelde mig.

hun spugrte mig, om det var fordi jeg var bange for IVF'en og jeg var bare lige ved at begynde at hyle i telefonen, for det ER jo derfor jeg sidder og finder på alle mulige undskyldninger for liiiiige at lave noget andet først. overspringshandlinger i forhold til IVF

men nu er det altså nu, der er ingen vej udenom længere og jeg HAR også accepteret det...tror jeg.  hun sagde, for at være sød, at hun ville sørge for jeg fik så meget smertestillende ved ægudtagning at jeg ikke ville kunne huske mit eget navn (men jeg er nu ret god til slemme smerter, så jeg ved ikke hvorfor det skræmmer mig så meget!)

Så skal der snart heppes på dig....

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Åhhh sødeste!! Det skal nok gå. Det var da endnu bedre end at finde ud af at du gik og var uforklarlig barnløs. Det er at vide, at der er noget galt, men endnu bedre at vide, at det der er galt, kan der gøres noget ved.

Det betyder jo også at du sikkert SAGTENS kan blive gravid med IVF

Så det er jo bare fantastisk!!...

Jeg håber så meget at det bare lige lykkes. Det skal det bare!

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kæmpe knus til dig. Jeg er sikker på at 2010 er jeres baby-år - og som Zafir siger - der er jo noget I KAN gøre ved det, så det er helt sikkert kun et spørgsmål om tid før storken finder vej til jer.

Jeg sender dig lige et pust af min egen hyperfertilitet til at hjælpe på vej... Jeg tænker på at stoppe med avleriet her, så kan du jo ligesågodt få glæde af den istedet for

Uanset hvad fremtiden bringer så får du et kram og en "hvis der er nogen der kan gøre det er det det da dig"-high five med på vejen.

Klem

Rosa

Anmeld

27. januar 2010

oo

Zafir skriver:

Åhhh sødeste!! Det skal nok gå. Det var da endnu bedre end at finde ud af at du gik og var uforklarlig barnløs. Det er at vide, at der er noget galt, men endnu bedre at vide, at det der er galt, kan der gøres noget ved.

Det betyder jo også at du sikkert SAGTENS kan blive gravid med IVF

Så det er jo bare fantastisk!!...

Jeg håber så meget at det bare lige lykkes. Det skal det bare!

ja, IVF er vejen frem - det SKAL det være!! det håber jeg virkelig

Anmeld

27. januar 2010

oo

Rosa skriver:

Kæmpe knus til dig. Jeg er sikker på at 2010 er jeres baby-år - og som Zafir siger - der er jo noget I KAN gøre ved det, så det er helt sikkert kun et spørgsmål om tid før storken finder vej til jer.

Jeg sender dig lige et pust af min egen hyperfertilitet til at hjælpe på vej... Jeg tænker på at stoppe med avleriet her, så kan du jo ligesågodt få glæde af den istedet for

Uanset hvad fremtiden bringer så får du et kram og en "hvis der er nogen der kan gøre det er det det da dig"-high five med på vejen.

Klem

Rosa

stoppe avleriet?! er du fuldkommen bims? man kan da ikke stoppe når man er to så lækre mennesker som jer!!! jeg er sikker på at Jonathan er en DRØMMEbaby, og så sidder du der med en nyfødt dreng i armene og siger "Svenskefanden, Jonathan skal fandme være storebror og det kan kun gå for langsomt!"

dermed ikke sagt at din hyperfertilitet ikke er velkommen herhjemme, jeg lader soveværelsesvinduet stå på klem, så det kan snige sig ind

Anmeld

27. januar 2010

heaven

åhhh, - en af de dage hva?? Øv Trine!!! men hold ud, når først du har slugt kamelen, så ser du meget mere klart. Du skal nok blive glad, og det er jo bare sååå fantastisk at der er hjælp på vej.

Jeg har jo endometriose, og har vidst det siden jeg var 20 år. Og ved du hvad, det er "bedre" at i ved hvad problemet er, end at være 100% ufrivilligt/uforklarligt barnløse.... nu er der i det mindste en forklaring og hjælp at hente... Jeg kan fortælle at jeg først blev gravid i efter jeg fik fjernet mine æggeledere, og ham der opererede mig sagde at jeg aldrig var blevet gravid med dem - og så er man altså glad for de blev fjernet, og der er icsi-hjælp at hente.. hold ud!!!

ved godt det er hårdt, vi prøvede i 6 år før der skete noget - dit og sørens forhold er så stærkt, og det i skal igennem vil bringe jer tættere sammen- og i løbet af året kommer de 2 streger - jeg er ikke i tvivl. Processen i det kan være hård - for mig var det de 14 dage inden blodprøve... og det er ikke fedt at få de æg ud, men det er så professionelle folk der udfører de ting, så det skal nok gå... tør øjnene søde dig, det skal nok gå. Find balancen med at sørge og at leve. Jeg sagde ofte til mig selv: Nu hyler jeg og skælder ud - bagefter gør jeg noget for mig selv, eller vi gjorde noget sammen. Man bliver jo heller ikke gravid af at sidde i sofaen og græde - det var den filosofi jeg levede efter - og det virkede her...

Jannie

Anmeld

27. januar 2010

Skouboe

Tjuhl skriver:

ja altså...man kan altid dunke sig selv oveni hovedet, ikk? det er så dumt, og jeg ville jo aldrig nogensinde syntes det var Sørens skyld, hvis hans sæd var dårlig, men så fordi jeg ved at det er mine æggeleder der er crap, så tænker jeg, at nu er det hele bare min skyld

de er rigtig søde derinde, heldigvis

Stop lige dig selv en gang her.. det ENESTE tidspunkt det giver mening at snakke om skyld i forbindelse med børn er når jeres 3 uregerlige drenge har væltet et eller andet hjemme og tante Erna for 117. gang...Eller hvem der har lært ungen at bande så meget??Jeg satser på at I kommer til at opleve begge dele - og at du skynder dig at få sparket gang i æglægningen, så du kan få en 2010 baby sammen med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.