opdatering på HSG undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.152 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

oo

nu har jeg talt med min fertilitetslæge og hun forklarede mig, at NU er en HSG undersøgelse fuldkommen ligegyldig, for ved min graviditet udenfor livmoderen (den sad i venstre æggeleder) påviste vi at der ER noget galt med mine æggeledere. Hun foreslog dengang at jeg gik direkte videre til IVF, men det nægtede jeg og kørte istedet 5 IUI behandlinger til, og nu sagde hun idag, at en HSG undersøgelse ikke ville hjælpe mig overhovedet. selvfølgelig kan jeg i teorien blive naturligt gravid, men hun mener, at jeg har de allerbedste chancer for normal graviditet ved IVF, så det skal vi til..nu. de har så enormt travlt derinde, så de kunne ikke love de kunne tage os i behandling, men det værste der kan ske er, at jeg skal vente en måned med at tilmelde mig.

hun spugrte mig, om det var fordi jeg var bange for IVF'en og jeg var bare lige ved at begynde at hyle i telefonen, for det ER jo derfor jeg sidder og finder på alle mulige undskyldninger for liiiiige at lave noget andet først. overspringshandlinger i forhold til IVF

men nu er det altså nu, der er ingen vej udenom længere og jeg HAR også accepteret det...tror jeg.  hun sagde, for at være sød, at hun ville sørge for jeg fik så meget smertestillende ved ægudtagning at jeg ikke ville kunne huske mit eget navn (men jeg er nu ret god til slemme smerter, så jeg ved ikke hvorfor det skræmmer mig så meget!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

oo

jeg er lige blevet helt slået ud af den samtale og har tudbrølet. det gør eddermamerne ondt at få direkte at vide, at der er noget galt med ens æggeledere og at man højst sandsynligt ikke kan få en graviditet naturligt. et år inde i behandlingssystemet og man kan stadig blive vippet fuldstændig af pinden

Anmeld

27. januar 2010

MM1987

Noget kunne tyde på IVF er den helt rette vej frem...

Har du sagt ja så...så du nu venter på at i kan komme i gang eller??

Og ja jeg undskylder ventetiden, det er fordi de får akutte IVF behandlingerne ind fra Middelfart

Jeg tror godt jeg kan love dig det ikke er så slemt som du tror det er, og allerede et par dage efter så kan du ikke mærke det, og nu 2 uger efter der synes jeg slet ikke det var noget, og når jeg skal fortælle det nu (var f.eks. sammen med en veninde igår som jeg ikke ser så tit), så synes jeg slet ikke det lyder så slemt når jeg fortæller om det...

Ja endnu engang opmuntre jeg til IVF...

Anmeld

27. januar 2010

Risen

Tjuhl skriver:

jeg er lige blevet helt slået ud af den samtale og har tudbrølet. det gør eddermamerne ondt at få direkte at vide, at der er noget galt med ens æggeledere og at man højst sandsynligt ikke kan få en graviditet naturligt. et år inde i behandlingssystemet og man kan stadig blive vippet fuldstændig af pinden

arh, kan slet ikke sætte mig ind i hvor hårdt det må være for dig ! Specielt når I har været i systemet i så lang tid.. Pyha..

Men måske er det egentlig bedre at I får taget det næste skridt og hun har sagt det til dig, så går du ikke hele tiden og "prøver" og tror at du måske er gravid sidst på måneden. Nu kan der rent faktisk komme en baby en af det hele Jeg tror på et mirakel, det fortjener du og det kommer helt sikkert til dig !

Anmeld

27. januar 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

Det kan jeg godt forstå...også fordi det egentlig er noget de har vidst længe, men de har bare ikke fået det formidlet det så du har forstået det...

Jeg græd i 2 døgn efter jeg fik afvide jeg havde PCO, og dermed ingen ægløsning - netop tanken om at der ikke er særligt store chancer for at man kan få børn på naturligvis...

Men tilgengæld får vi lov til at følge med i de indledede faser på en måde som andre slet ikke får lov til...og især med IVF da man ser ægget før og efter...det var faktisk en dejlig oplevelse...

Anmeld

27. januar 2010

oo

Risen skriver:

arh, kan slet ikke sætte mig ind i hvor hårdt det må være for dig ! Specielt når I har været i systemet i så lang tid.. Pyha..

Men måske er det egentlig bedre at I får taget det næste skridt og hun har sagt det til dig, så går du ikke hele tiden og "prøver" og tror at du måske er gravid sidst på måneden. Nu kan der rent faktisk komme en baby en af det hele Jeg tror på et mirakel, det fortjener du og det kommer helt sikkert til dig !

tak

du har ret, det er i længden bedre at få ren besked, men i øjeblikket gør det dælme ondt

Anmeld

27. januar 2010

oo

Mia Maia skriver:

Det kan jeg godt forstå...også fordi det egentlig er noget de har vidst længe, men de har bare ikke fået det formidlet det så du har forstået det...

Jeg græd i 2 døgn efter jeg fik afvide jeg havde PCO, og dermed ingen ægløsning - netop tanken om at der ikke er særligt store chancer for at man kan få børn på naturligvis...

Men tilgengæld får vi lov til at følge med i de indledede faser på en måde som andre slet ikke får lov til...og især med IVF da man ser ægget før og efter...det var faktisk en dejlig oplevelse...

åh du er fantastisk! jeg havde lige brug for en der kunne se det var den lyse side, og som du siger, ER det temmelig fantastisk at få lov at følge med i det hele

du har helt sikkert givet mig mod på at springe ud i det! jeg skal lige have rigtig menstruation før jeg kan melde mig til, og så skal vi lige finde ud af om der er plads og så videre, men så kører bussen også.

selvom det er hårdt at få den besked (som man jo egentlig godt er klar over - jeg mener...vi kører snart på 3. år, så det er ikke fordi vi ikke har opdaget at der skal et mirakel til jo ), så kan jeg også mærke at jeg nu helt sikkert ved, at der er ikke nogen anden vej end IVF og så er det på en måde lidt lettere at acceptere.

men nøj hvor har jeg hylet hele formiddagen (og gør det stadig lidt). Søren syntes det var ret svært at have en hulkende hustru i røret når han ikke er hjemme før ved seks-tiden i aften

Anmeld

27. januar 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

åh du er fantastisk! jeg havde lige brug for en der kunne se det var den lyse side, og som du siger, ER det temmelig fantastisk at få lov at følge med i det hele

du har helt sikkert givet mig mod på at springe ud i det! jeg skal lige have rigtig menstruation før jeg kan melde mig til, og så skal vi lige finde ud af om der er plads og så videre, men så kører bussen også.

selvom det er hårdt at få den besked (som man jo egentlig godt er klar over - jeg mener...vi kører snart på 3. år, så det er ikke fordi vi ikke har opdaget at der skal et mirakel til jo ), så kan jeg også mærke at jeg nu helt sikkert ved, at der er ikke nogen anden vej end IVF og så er det på en måde lidt lettere at acceptere.

men nøj hvor har jeg hylet hele formiddagen (og gør det stadig lidt). Søren syntes det var ret svært at have en hulkende hustru i røret når han ikke er hjemme før ved seks-tiden i aften

Jamen man bliver nødt til at finde de små positive ting...og de vennepar vi har snakket med som får børn "på den måde der sviner" (er det ikke det vi kalder det) de er faktisk lidt misundelige over at vi har fået lov til at se ægget både før og efter deling...

Okay, jamen det bliver spændende hvornår det hele bliver sat i gang...

Nej det er hverken sjovt for ham eller dig, min kæreste arbejder også i jylland, og synes heller ikke det er fedt de dage hvor jeg bare tuder...og han kommer sent hjem...

Men jeg synes det er meget okay at du er ked af det...

Men jeg tror IVF er vejen frem, og at når først du er i det tror jeg ikke du er så bange - og slet ikke hvis du får dejligt meget morfin, må jo indrømme det er ganske godt, og man sover virkelig godt bagefter...

Glæder mig virkelig til at følge dig...

Anmeld

27. januar 2010

dorthemus

Åhh Trine  Kan godt forstå, at det er et slag, men til gengæld har du så også fået ren besked om at IVF er vejen frem...jeg synes de lyder rigtig søde og omsorgsfulde og jeg glæder mig meget til at følge din videre vej mod moderskabet

Jeg er sikker på, at 2010 er JERES babyår

KNUS Dorthe

Anmeld

27. januar 2010

oo

dorthemus skriver:

Åhh Trine  Kan godt forstå, at det er et slag, men til gengæld har du så også fået ren besked om at IVF er vejen frem...jeg synes de lyder rigtig søde og omsorgsfulde og jeg glæder mig meget til at følge din videre vej mod moderskabet

Jeg er sikker på, at 2010 er JERES babyår

KNUS Dorthe

ja altså...man kan altid dunke sig selv oveni hovedet, ikk? det er så dumt, og jeg ville jo aldrig nogensinde syntes det var Sørens skyld, hvis hans sæd var dårlig, men så fordi jeg ved at det er mine æggeleder der er crap, så tænker jeg, at nu er det hele bare min skyld

de er rigtig søde derinde, heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.