lidt hjælp her piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. maj 2008

bette

har lie et spørgsmål til jer.. nu ved i jo at jeg har problemer med mikkel om aftnen..
og ville lige høre.. er de så gamle nu at de kan forstå at hvis de skriger længe nok giver vi op og så kommer de op igen??

et ? mere..
er det helt forkert at ligge ham ind og putte ham, (så skriger han) man går ind og trøster engang i mellem.. og ligger ham ned igen (han siger igen) og blive ved til han sover.. eller føler de det som omsorgs svigt?

aghh har virkelig sat min hjerne i blød.. synes virkelig det er irriterende at han er sådan.. vil jo gerne at han synes hans seng er et dejligt sted at være og at han kan falde i søvn af sig selv uden de her kampe til langt ud på natten..

en frustreret Heidi... søger råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2008

ivfmarie

sig mig... har du fået tjekket hans ører?
Det der lyder faktisk lidt som av i ørene...

Marie

Anmeld

10. maj 2008

bette

ivfmarie skriver:

sig mig... har du fået tjekket hans ører?
Det der lyder faktisk lidt som av i ørene...

Marie

ja det har jeg... og de var helt som de skulle være..var nemlig også min første tanke

Anmeld

10. maj 2008

ka li ja

den var svær. man har jo ikkke lyst til at han skal være ked, men sove skal han jo...
hvis ikke han virker syg, og gråden virker mee hysterisk end ked, så ville jeg gøre som du gr.
ind og gi sut og ae og så gå igen.
han skal jo lære det, og jeg tror efterhånden de er gamle nok til at forstå det lidt. ellers ville så mange jo ikke ha en rytme
gav det mening?!
nå men held og lykke med hvad end du gør

Anmeld

10. maj 2008

linemus

Jeg gør det, selvom jeg engang svor, at mine børn aldrig skulle græde sig i søvn uden mig. Jeg har haft mange problemer med at få Signe til at sove. Prøvede alt, men tilsidst græd hun bare non stop lige meget hvad jeg gjorde (tog hende op, bar hende, vuggede, trøstede...). Hun græd gerne i en time, inden hun udmattet faldt i søvn - og det var ikke bare lidt pylregråd, hun skreg hele tiden.

Så fik jeg råd af en veninde og prøvede det. Jeg tog hende (Signe, ikke veninden) med ind i soveværelset, tilbød vand, puttede hende, sagde godnat og gik ud. Så tog jeg tid på 1 min., gik ind og gjorde alt det ovenstående UDEN at tage hende op. Og så bare ud igen og tage tid. Jeg trøster hende med stemmen (nårh, put dig ned igen, såh..) meget stille, og engang imellem får hun et lille kram, når hun står op i sengen.

Den første aften tog det 15 min. Anden aften 5 min. Og selvom hun græder, så er det da bedre end at græde en hel time.

Nu går jeg derind hvert 2. min. Jeg vil ikke vente for længe, for hun skal vide jeg er der. Hun står op, når jeg kommer ind, men sætter sig ned, for hun ved godt, at nu får hun vand, og så bliver hun puttet.

Der er da dage, hvor det ikke går helt så godt, men det handler meget om at være konsekvent, for jeg begyndte at tage det lidt mere afslappet, aede hende lidt inden jeg gik ud osv. og så blev det faktisk sværere og sværere at få hende til at sove, fordi hun ville have mit selskab. Så startede jeg forfra, og det hjalp.

Så gør det samme hver aften, så han ved, hvad det er der skal ske. Og vær konsekvent.

Du kan jo prøve det en uge (hvis det ikke allerede er sådan du gør), og se om det har en positiv effekt. Ellers så hold op. Børn er forskellige og har forskellige behov. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge metoden på Nanna (tvil. søster). Hun er en helt anden støbning.

Held og lykke. Det giver en SÅ meget at få aftenen tilbage :)

Knus Line

Anmeld

10. maj 2008

heaven

jeg har lidt det samme problem med Lasse... jeg har kigget på sovecoach.dk og taget det derfra jeg kunne bruge, og så får han ikke lov at sove så længe om eftermiddagen (selvom det gør lidt ondt at vække ham ) før sov han fra 15-17 ca og så i seng efter flasken kl 20.... nu sover han fra 14.30- senest 15.45, og bliver puttet kl 19.30

Det skal lige siges vi kun har kørt det her i 4 dage, så den totale effekt har ikke vist sig endnu - bl.a håber jeg at han snart vågner af sig selv om eftermiddagen, og jeg skal stadig ind og putte/sidde lidt ved ham, når han kommer i seng.. men hvor det de sidste 14 dage har taget ham op til 1,5 t at falde i søvn, har det de sidste 2 aftener taget ca et kvarter....

Jeg giver ham desuden mere at spise i løbet af dagen pga dårlige nættter med mange opvågninger.... (råd fra sovecoach.dk) det gør også vi har haft mere rolige nætter de sidste 3 dage

Håber du kunne bruge lidt af det:P

Jannie - der har sovet til 10.30 idag, da manden tog sønnen imorges:P

Anmeld

10. maj 2008

bette

tusinde tak for alle jeres gode råd.-.
har efterhånden prøvet ALT men ville ikke prøve det her hvis han følte sig svigtet.
men jeg tror jeg vil give det et forsøg.. og så se hva der sker.. hvis det ikke bliver bedre efter et par dage, er det bare ik den metode der duer..

heidi som håber på en aften lidt for sig selv også:$

Anmeld

10. maj 2008

ka li ja

kom lige til at tænke på ting som:
får han flaske om aftenen, og får han så bøvset ordenligt?
måske som janni skriver, skal han ha mere madi løbet af dagen(aftenen) så han ikke virker sulten når han skal sove. vi ved selv sult når man skal sove ikke er sjovt.
har inegn ide om det kunne være det, men da janni skrev det med maden var det det der faldt mig ind

held og lykke med det

Anmeld

10. maj 2008

linemus

Sikke mange gode råd du får - håber ikke du bli'r forvirret :) Jeg har også prøvet at læse på www.sovecoach.dk - det synes jeg du sku prøve. Deres idé er netop, at barnet skal lære at falde i søvn, men UDEN gråd, og det er jo det bedste. Jeg havde selv succes med en af deres metoder, men desværre blev Signe så syg kort efter, og så gik det helt i kage, og jeg kunne ikke få det til at du igen. Men måske du kan bruge den på Mikkel. Knus Line PS. Når du har besluttet dig for en metode/måden du vil gøre det på, så tror jeg altså du skal give det lidt mere end et par dage. Han skal lige vænne sig til, at det er sådan I gør nu. Jeg ville give det en uge. Ellers kan han godt blive forvirret over, at du så igen skifter til en anden metode. Held & Lykke :)

Anmeld

10. maj 2008

BellaT

Hej Hej.

Det lyder bare irriterende det der.:(
Sover han i sit eget værelse? Ellers kunne I prøve at have et sted i stuen hvor I er om aftenen, hvor han kunne sove. Evt. bruge kravlegården som seng. Jeg ved det ikke, men tror at små børn har brug for at være tæt på forældrene. Selv om de sover, tror jeg godt de kan høre og mærke at forældrene er lige i nærheden.
Måske det kunne hjælpe?

Knus fra Helle - som lige nu har en sovende dreng i kravlegården.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.