Bare lige for at få et indblik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

Alína Hólm

jeg har tænkt mig at amme til 4 år, men ellers når han ikke vil mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Pige2009

anikaingibjorg skriver:

jeg har tænkt mig at amme til 4 år, men ellers når han ikke vil mere.

Wow, det var længe

Anmeld

26. januar 2010

lassemor07

Jamen jeg ammet Lasse til han var 6 mrd så sage han selv fra med af skulle ammes 2 min og så gad han ikke mere også 5 min efter var det på den igen så var det slut så sagde SP af jeg skulle forsætte med MME og fat føde men han gylpet alt MME op så fra han v 7 mrd har han ikke fået andet end fast føde

Anmeld

26. januar 2010

Alína Hólm

Linda2009 skriver:

Wow, det var længe

jae, men det er min plan

Anmeld

27. januar 2010

Lullaby

Ammer stadig Yazze og hun er 2 til April

Anmeld

27. januar 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Må jeg spørge om, hvor længe du har ammet dit/dine barn/børn ???

Og hvis du ammer nu, hvor længe du forestiller dig så, at ville fortsætte med det?

Mit første barn var flaskebarn (pga. stort vægttab)
Så jeg satte en stor indsats ind for at få amningen til at køre med nummer to.

Der gik 6 lange uger med enorme smerter, da BEGGE mine brystvorter var suttet i stykker. Der manglede bogstaveligt talt et stykke af brystvorterne, og det fik jo aldrig lov til at hele ordentligt op, før det blev til til at amme igen, og hun suttede sårene op...  Men jeg hang i og fik kæmpet mig igennem!

Dén kamp for at få amningen til at fungere, gjorde så også, at jeg besluttede mig for, at sætte mig som mål at amme hende til hun var mindst 6 måneder.
Nu er hun 8 måneder, og til min egen glæde og overraskelse, så ammer jeg hende stadig (dog mindre nu end førhen, da hun får mere og mere skemad mm.) Hun gider ikke længere ammes ret meget i dagtimerne.
Så det er primært aften/nat-amning (putte-pat) der er tilbage nu.

Jeg ved ikke helt hvornår amningen skal slutte ....måske ender det med at være hende der afgør det, når hun en dag slet ikke vil mere.
Ellers bliver det nok omkring 1-års alderen, tror jeg. Eller måske hvis hun kommer til at blive slem til at bide - der er nemlig ved at være tænder på vej ....og jeg ønsker IKKE at få ødelagt mine brystvorter igen!

Lad mig høre Jeres overvejelser, eller hvor længe I valgte at amme

Liva blev ammet fuldt til hun var 4 mdr godt og vel. Herefter supplerede vi med MME. 
Jeg stoppede ammeriet helt da hun sagde fra, der var hun vel 8 1/2 mdr. ca. Det var lige inden hun fik sin første tand

Jeg havde slet ikke lyst til at amme, men blev mere eller midre tvunget til det ude på sygehuset og blev da også rigtig glad for det efter lidt tid. Men for pokker de første 2 ugers kamp var hårde og jeg vrælede mens jeg forsøgte at få hende til at tage ved. 

Anmeld

27. januar 2010

Mca<3

Alexander er 9 mdr og ammes fortsat ,, Morgen , aften og ind i mellem midt på dagen ,,,  Ved ikke hvornår jeg stopper ,, Han bliver jo aldrig syg , så tør næsten ikke at stoppe   Han får nok selv lov til at vælge det fra ,, Ikke noget problem med tænderne her , første gang han prøvede at bide råbte jeg av og så gjorde han ikke det mere ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.