Bare lige for at få et indblik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

JustAnotherName

Må jeg spørge om, hvor længe du har ammet dit/dine barn/børn ???

Og hvis du ammer nu, hvor længe du forestiller dig så, at ville fortsætte med det?

Mit første barn var flaskebarn (pga. stort vægttab)
Så jeg satte en stor indsats ind for at få amningen til at køre med nummer to.

Der gik 6 lange uger med enorme smerter, da BEGGE mine brystvorter var suttet i stykker. Der manglede bogstaveligt talt et stykke af brystvorterne, og det fik jo aldrig lov til at hele ordentligt op, før det blev til til at amme igen, og hun suttede sårene op...  Men jeg hang i og fik kæmpet mig igennem!

Dén kamp for at få amningen til at fungere, gjorde så også, at jeg besluttede mig for, at sætte mig som mål at amme hende til hun var mindst 6 måneder.
Nu er hun 8 måneder, og til min egen glæde og overraskelse, så ammer jeg hende stadig (dog mindre nu end førhen, da hun får mere og mere skemad mm.) Hun gider ikke længere ammes ret meget i dagtimerne.
Så det er primært aften/nat-amning (putte-pat) der er tilbage nu.

Jeg ved ikke helt hvornår amningen skal slutte ....måske ender det med at være hende der afgør det, når hun en dag slet ikke vil mere.
Ellers bliver det nok omkring 1-års alderen, tror jeg. Eller måske hvis hun kommer til at blive slem til at bide - der er nemlig ved at være tænder på vej ....og jeg ønsker IKKE at få ødelagt mine brystvorter igen!

Lad mig høre Jeres overvejelser, eller hvor længe I valgte at amme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Ox.

Min datter bliver 6 måneder nu her, og jeg ammer hende stadig, dog er det mest om natten da hn får en masse andet i løbet af dagen  Jeg ved ikke hvornår jeg stopper endnu, skal begynde på arbejde til marts, men tror jeg bliver ved med natamninen ..

Anmeld

26. januar 2010

MiMa

Jeg vil gerne amme så meget som muligt for at give mit barn den allerbedste næring det kan få.

Når først barnet spiser almindeligt mad og amningen kun er ren hygge vil jeg stoppe inden det bliver en dårlig vane. Der er andre måder man kan have nærvær og hygge med sit barn på. Når barnet først selv kan kravle op og hive op i blusen går min grænse absolut.

Anmeld

26. januar 2010

LotteGabriella

JustAnotherName skriver:

Må jeg spørge om, hvor længe du har ammet dit/dine barn/børn ???

Og hvis du ammer nu, hvor længe du forestiller dig så, at ville fortsætte med det?

Mit første barn var flaskebarn (pga. stort vægttab)
Så jeg satte en stor indsats ind for at få amningen til at køre med nummer to.

Der gik 6 lange uger med enorme smerter, da BEGGE mine brystvorter var suttet i stykker. Der manglede bogstaveligt talt et stykke af brystvorterne, og det fik jo aldrig lov til at hele ordentligt op, før det blev til til at amme igen, og hun suttede sårene op...  Men jeg hang i og fik kæmpet mig igennem!

Dén kamp for at få amningen til at fungere, gjorde så også, at jeg besluttede mig for, at sætte mig som mål at amme hende til hun var mindst 6 måneder.
Nu er hun 8 måneder, og til min egen glæde og overraskelse, så ammer jeg hende stadig (dog mindre nu end førhen, da hun får mere og mere skemad mm.) Hun gider ikke længere ammes ret meget i dagtimerne.
Så det er primært aften/nat-amning (putte-pat) der er tilbage nu.

Jeg ved ikke helt hvornår amningen skal slutte ....måske ender det med at være hende der afgør det, når hun en dag slet ikke vil mere.
Ellers bliver det nok omkring 1-års alderen, tror jeg. Eller måske hvis hun kommer til at blive slem til at bide - der er nemlig ved at være tænder på vej ....og jeg ønsker IKKE at få ødelagt mine brystvorter igen!

Lad mig høre Jeres overvejelser, eller hvor længe I valgte at amme

Jeg ammede kun i 2 måneder, da jeg ikke havde mere mælk Ville gerne ha' ammet i 6 måneder, men sådan gik det ikke!!

Anmeld

26. januar 2010

Corn

Mine valgte selv fra. Den ene da han var omkring 8 mdr, så det var et nemt stop.

Den anden omkring 4-5 mdr, sikkert fordi jeg var mega stresset, havde gang i planlægning af dåb, bryllup og mandens runde fødselsdag, så baby synes ikke der var ro til babs, så han ville have en flaske, hos én der ikke trippede for at komme videre i teksten.

Med nr tre håber jeg på et langt ammeforløb. Det er nemt at tage nogen steder, når den lille bare skal hæftes på knappen.

Majken 17+

Anmeld

26. januar 2010

kiroo

ved den første ammede jeg i et år, til sidst kunn om natten. jeg havde vildt meget mælk, og hun var en stor basse.
men her ved nummer to ville den lille bare ikke falde til ro kun ved amningen hun bliver 4 mdr. her den anden og har tænkt mig at amme lige så længe somm sidst. med flaske som tilskud. og snart lidt ske mad..

Anmeld

26. januar 2010

9510

Den store ammede jeg til hun var 4.5 mdr og bette havde jeg kun mælk til i lidt over 2 mdr, så det var ikke længe men sådan er det jo ind i mellem.....

Anmeld

26. januar 2010

babyMark

Min søn er 6,5 måned nu og bliver ammet ca. 4 gange i døgnet og får derudover 3 gange skemåltider (grød og mos)

Når jeg er hjemme med ham og vi bare sidder i sofaen/ligger i sengen er det vildt hyggeligt og han er ivrig efter at få fat i brystet og så tager det en 5-10 min. Hvis vi er ude bliver han meget forstyrret og skal kigge/charme/smile efter alt og alle

Så det skal nok snart til at være slut med amningen i løbet af dagen (pt 1-2 gange). Synes bare stadig det er nemt og hyggeligt - altså hvis vi er hjemme....så håber lidt at han selv siger fra på et tidspunkt, men ellers bliver jeg nok ved til han får tænder...

Vi havde en noget kaotisk start med aks og svangerskabsforgiftning, hvor jeg var tæt på at dø....så bare det overhovedet at få amningen op at køre var noget af et projekt, så han startede sit liv som flaskebarn og kom så mere og mere over på bryst - så vi har prøvet lidt af hvert....har derfor heller ikke så travlt med at slippe amningen, synes ligesom at han skal have det han kan få/vil ha - nu hvor JEG kan....ifht i starten...men giver flere herinde ret i at han altså ikke selv skal komme kravlende og hive i blusen....

Anmeld

26. januar 2010

Mumto3

Amning er jo mange ting, også meget andet et blot mad. Ting som man selvfølelig sagtens kan give sit barn på andre måde, men hvor en ammetår bare er en meget nem og hurtig måde at give: tryghed, omsorg, kærlighed, hengivenhed, trøst og 'sjælelig varme'.

Så når det nu køre godt for jer, så ville jeg da bare fortsætte indtil enten du eller din datter ikke gider mere / har behov mere. Jeg ser ikke nogen grund til at på forhånd at bestemme, at når hun bliver 10½ mdr, så stopper amningen. Hvorfor lige der? (eller et hvilket som helst andet tidspunkt). Det synes jeg ikke man kan eller skal planlægge på forhånd.

Det kan være hun bider dig, og du derfor ikke vil amme mere om en uge. Det kan også være at hun ikke bider dig og derfor gerne vil amme også om 2 mdr.

Det er helt naturligt at hun amme mindre nu end tidligere. Når babyer begynder at kunne komme lidt rundt, kravle, så vil de gerne ud og opleve verden og få nye indtryk, men så er det rart at kunne vende hjem til mors trygge favn, og få en lille hyggetår om aftenen eller om natten. I perioder med store udviklingstrin/spring er der mange der søger mere amningen, fordi det hele kan virke overvældende på dem, mens perioder hvor der ikke sker så meget, der har de ikke brug for amingen i samme grad.

Tillykke med at det lykkedes dig at få amningen op at stå, og nyd du bare den sidste ammetid, uanset om den bliver lang eller kort!

Anmeld

26. januar 2010

Mumto3

Nå, jeg glemte at sige at jeg har ammet mine tre børn til de var lidt over 1 år.

Alle tre ammeforløb der har jeg i slutningen først ammet med et par dages mellemrum, så med flere dages mellemrum, derefter gik der en uge imellem og til sidst gik der et par uger, og så holdt jeg bare op til sidst. Du har mælk læææææænge efter du er holdt op med at amme!!!

Mine de to første sagde selv stop, mens jeg tog beslutningen for den sidste. Der gad jeg bare ikke amme mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.