Hvad laver I med jeres mødregrupper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

MiMa

LeneHH skriver:

hvad gør man egentlig for at komme i en mødregruppe? jeg er ikke lige nået så langt endnu, men tænkte da lige over det når nu i skrev om dem

Det kommer helt af sig selv, når man har født og sundhedsplejersken kommer på besøg, så spørger hun om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og så sætter hun én sammen i en gruppe med nogen andre mødre, der har børn på samme alder som man selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Da vi var på barsel, mødtes vi hver anden uge på skift hos hinanden til boller osv. Og så Snaaaaakkkede vi og hyggede. En gang imellem tog vi også på shoppetur, men primært mødtes vi "bare" og sladrede hos hinanden.

Nu her over 2 1/2 år efter er vi stadig ofte sammen. Vi holder påskefrokost, sommerfest og julefrokost allesammen med mand, børn og søskende. Mindst en gang i måneden tager vi tøser på cafe eller holder "ost & rødvinsaften" hos hinanden. De er alle sammen (vi var 5 piger) blevet nogle af mine bedste venner, så jeg har virkelig været heldig med min mødregruppe. Kemien har bare passet fra første færd selvom vi alle er meget forskellige og kommer fra meget forskellige baggrunde. 

Desuden går vi til gymnastik med vores øgler en gang i ugen, hvor én af pigerne er "træner".

Vores mænd mødes også uden os - til whiskeysmagning osv. Det er skønt!

Line.

Anmeld

26. januar 2010

JustAnotherName

LeneHH skriver:

hvad gør man egentlig for at komme i en mødregruppe? jeg er ikke lige nået så langt endnu, men tænkte da lige over det når nu i skrev om dem

Det er ens sundhedsplejerske der plejer at sætte en gruppe sammen.

Så tag og sig til hende, at du gerne vil deltage i en gruppe.
Så sørger hun for at sætte dig sammen med andre fra dit bopæls-område med børn på samme alder som dit barn.

Anmeld

26. januar 2010

JustAnotherName

I min den store piges gruppe, har vi været i baby-bio.

Og i den lille piges gruppe har vi været til babymassage-intro i centret, og derefter på café. Og så tog vi i svømmehal sammen en gang.

Ellers ses vi bare på skift hjemme hos hinanden i begge grupper.
Mens jeg er på barsel, har vi set hinanden hver 14. dag.
Men når vi er tilbage på job, så er det kun hver 1-2 måned vi ses...

Det er ikke så meget vi har lavet sammen som gruppe - Allesammen sammen. Men jeg har set to mødre fra den stores gruppe UDENFOR mødregruppen også. Og en fra den yngstes mødregruppe har jeg været i "forældre-café" med et par gange, hvor vi har fået snakket med SPere og fået målt og vejet vores børn.

Anmeld

26. januar 2010

Diana...

DK skriver:

Pyhhh vi var heldigvis ikke så aktive. Kan slet ikke overskue at skulle mødes 8 kvinder med spædbørn til bio eller svømmehal, ha ha!!

Vi mødtes rundt hos de forskellige til boller, kage og kaffe, og så snaaaakkede vi!!

Det var det!!

Så mødtes jeg ved siden af med en eller to af dem, og lavdede de øvrige du nævnte!

Præcis det samme her.

Dog har vi været ud og spise uden børn og mænd en enkel gang os.

Anmeld

26. januar 2010

Diana...

DK skriver:

Pyhhh vi var heldigvis ikke så aktive. Kan slet ikke overskue at skulle mødes 8 kvinder med spædbørn til bio eller svømmehal, ha ha!!

Vi mødtes rundt hos de forskellige til boller, kage og kaffe, og så snaaaakkede vi!!

Det var det!!

Så mødtes jeg ved siden af med en eller to af dem, og lavdede de øvrige du nævnte!

Præcis det samme her.

Dog har vi været ud og spise uden børn og mænd en enkel gang os.

Anmeld

26. januar 2010

charlie73

I min mødregruppe var det bare hygge hjemme hos en på skift - med snak og barneleg - vi var vist et par gange ude i centre - men ellers stod den på hjemmehygge - min søn går i dagpleje med den ene så vi snakkes stadig sammen og så mødes jeg stadig med 2 af de 3 jeg var sammen med

Hilsen Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.