Kan jeres unger det der med tøj selv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Anja

Jeg er sgu lidt nervøs for, at serviceniveauet er lidt for højt her hjemme, så jeg vil gerne høre ad, hvordan det står til hos jer?

Synes vores dp har antydet, at vi servicerer for meget

Hvor meget forlanger I af jeres juli07 guldklumper, at de skal selv, når det kommer til at klæde sig af og på og tage overtøj af og på ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

BK

Her tager Laura selv flyverdragt på (jeg lyner den) og så hjælper jeg med støvler, hat og handsker...

nogen af bukserne kan hun tage på selv andre ikke hvis de er lidt for stramme... Strømpebukser kan hun også selv, jeg skal bare vende dem rigtigt... Trøjer har jeg ikke prøvet endnu...

Anmeld

25. januar 2010

Joan ( Smallie )

Niels tager også selv flyverdragt på. Og så ved jeg han kan tage støvler på. Han er ret god til at tage tøj af men det der med at tage det på er ikke så godt endnu.

Anmeld

25. januar 2010

Tynen

Stella tager selv flyverdragt på og kan tage sin hue omvendt på.
Derudover vil hun gerne selv tage sko på - Også selvom det oftest ender med at være omvendt

Bukserne kan hun tage på til op over knæene og trøjer tager hun over hovedet - Ærmerne kniber lidt endnu.
Strømpebukser (Og strømper) kan hun selv, hvis jeg som Trold, vender dem rigtigt for hende.

Hun er ret god og selvhjulpen, men det er nok mest fordi at jeg gik sygemeldt in ages før jeg fødte og derfor havde oseaner af tid om morgenen = At hun bare kunne give den gas med påklædningen, eller at hun har været stædig fra start og har villet selv.. Ellers havde jeg da klart taget den hurtigste metode og gjort det selv

Anmeld

25. januar 2010

Louise mortil4

her hjemme tager de selv tøj af og på, dog hjælper mor hvis det går lidt for meget op i hat og briller, ellers hjælper jeg kun med hat, handsker og støvler, flyverdragten klarer de også selv.

Vi begyndte også først på at de rigtig selv fik lov da vores DP antyede at de vist var gamle nok til at skulle kunne det selv  det går bare hurtigere når man gøre det for dem, men det lærer de det jo ikke af desværre

Anmeld

25. januar 2010

Anja

Puha, I har givet mig lidt sindsro, for det må være vores dp, der er lidt emsig.

Elias klarer selv det meste tøj både af og på. Undertrøjerne er han stadig ikke gode venner med og bukserne skal også helst lægges klar på gulvet med den rigtige side op af, hvis de skal vende rigtigt, når han har taget dem på. Og ja, han kan heller ikke knappe bukserne, men efter bleen er røget af driller bukserne ikke længere fordi der er mere plads ved bagdelen.

Han tager selv hue, jakke/flyverdragt og støvler på, men får dog ikke lukket støvlerne. Vanter er han håbløs til . Lynlåsen i overtøjet kan drille ham, men ellers tager han selv alt overtøj og fodtøj af.

Dejligt at vide, at han er på omgangshøjde, men når dp antyder, at man hjælper for meget, så bliver man jo helt nervøs for at han ikke når at blive selvhjulpen inden børnehaven til sommer

Anmeld

25. januar 2010

Lulle25

Mathilde tager selv flyverdragt eller jakke på lyner dem kun for hende, og hun vil absolut selv lyne ned og tage dem af, det kan godt være meget bøvlet at tage flyverdragt af når man ikke vil tage støvler af først  hun kan selv tage hat og støvler på og af.

Det er selvfølgelig ikke hver dag det går lige godt, men for det meste synes jeg hun klare det fint og de roser hende til skyerne i vuggestuen.

Anmeld

25. januar 2010

bette

æhmm.. mikkel kan putte sine ben i hvert bukseben i flyverdragten.. han kan tage underbukser af og ble af. og æhmm det er vist det.

Anmeld

25. januar 2010

BellaT

bette skriver:

æhmm.. mikkel kan putte sine ben i hvert bukseben i flyverdragten.. han kan tage underbukser af og ble af. og æhmm det er vist det.

Det samme her.. Han har bare ingen interesse i det tøj endnu.

Anmeld

25. januar 2010

Loggidut

Anja skriver:

Jeg er sgu lidt nervøs for, at serviceniveauet er lidt for højt her hjemme, så jeg vil gerne høre ad, hvordan det står til hos jer?

Synes vores dp har antydet, at vi servicerer for meget

Hvor meget forlanger I af jeres juli07 guldklumper, at de skal selv, når det kommer til at klæde sig af og på og tage overtøj af og på ?

WHAT Anja....

her må jeg virkelig sidde med åben mund!

Du har altid virket som den der var hamrende god til at skubbe ungerne ud i en fornuftig selvstændighed..og lige sådan et indlæg fra dig, kommer helt bag på mig!

Og ja her i huset er servicen altså også i top, og det fik vi bevist her før jul hvor Tif virkelig havde en lang sygsomsperiode...

da hun kom tilbage til DP, kunne hun hverken tage overtøj på eller andet...klart et tilbageskridt, for i DPén kunne hun.

Men det med tøj, det fikser mor og far da lige for hende, det er jo altså noget kun nemmere...

men dog vil jeg sige at når det kommer til at klæde sig af, når man skal i sit aftensbad, så får hun æren af at mosle med det selv, der er altså bedre tid til at træne det. Dog kræver det også lidt hjælp af og til.

Jeg tror altså ikke du gør noget galt, men til gengæld tror jeg at vi begge to kunne slippe styretøjet bare en anelse mere end vi har gjort.

HMMM, nemt for mig at sige, eftersom jeg ALDRIG har morgenræset med den bette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.